CRM dla małej firmy
Co to jest CRM
System CRM uporządkuje pracę działów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta w Twojej firmie handlowej. CRM gromadząc w jednym miejscu kluczowe informacje o działalności działów sprzedaży i marketingu oznacza szybki dostęp do danych. CRM umożliwia przygotowanie prognoz, wgląd w aktualną sytuację procesu sprzedażowego oraz bezpośrednie interakcje z klientami. Co to jest ERP System ERP pozwala na skuteczne zarządzanie zapleczem administracyjnym, obejmując m.in. księgowość, operacje planistyczne i symulacyjne, stany magazynowe, zakupy czy dystrybucję. Co to jest Automatyzacja marketingu Automatyzacja marketingu czyli marketing automation to prowadzenie działań marketingowych z zastosowaniem specjalnego oprogramowania oraz narzędzi służących do usprawnienia procesów sprzedażowych. Integracja CRM, ERP i Marketing automation Systemy CRM, ERP i Marketing automation przechowują, analizują, dostosowują i zamieniają kluczowe dane dotyczące klienta w narzędzia służące realizacji określonych zadań sprzedażowych i marketingowych. Ich integracja dostarczy poszczególnym działom firmy niezbędnych do realizacji zadań informacji i narzędzi. Integracja systemów daje pełny obraz sprzedaży, marketingu i łańcucha dostaw oraz innych procesów zachodzących w firmie. Jaki system wybrać Na polskim rynku funkcjonuje wiele systemów CRM, ERP i Marketing automation. Istotne jest dobranie rozwiązania które będzie kompleksowo, sprawnie i w przejrzysty sposób pozwalało na uporządkowanie w naszej firmie procesów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Ważne jest także aby wprowadzenie systemu w firmie pozwalało na generowanie wzrostu sprzedaży w firmie. Dla kogo jest CRM System CRM znajduje zastosowanie i podnosi jakość sprzedaży już nawet w firmach jednoosobowych. Ale niezbędnym narzędziem CRM staje się wszędzie tam gdzie jest już 2-3 lub więcej przedstawicieli handlowych. Więcej: Salesteam.pl |
Automatyzacja marketingu
Automatyzacja marketingu (marketing automation) wpływa na poprawę wydajności pracy zespołów, zajmujących się w przedsiębiorstwie tworzeniem kampanii reklamowych. Odpowiada za podział klientów na grupy o podobnych zainteresowaniach zakupowych i automatyczne wysyłanie im wiadomości, które zawierają najnowsze informacje marketingowe. Automatyzacja marketingu wykorzystuje przy tym integrację systemu z różnymi formami komunikacji (wliczając w to także media społecznościowe). Dzięki temu system może sam wybrać najlepszą formę dystrybucji informacji do potencjalnych klientów.
|
Automatyzacja sprzedaży
Automatyzacja sprzedaży (Sales Force Automation) zapewnia wsparcia procesów biznesowych, które odnoszą się do sprzedaży towarów i usług oferowanych przez przedsiębiorstwo. Zajmuje się śledzeniem informacji o klientach. Dotyczą one przede wszystkim wykonywanych przez nich zamówień. Wszystko jest przy tym zorganizowane w taki sposób, aby dane zawsze były dostępne dla pracowników. Dzięki temu mogą oni śledzić na bieżąco historię zakupów danego klienta. Na jej podstawie możliwe staje się poznanie jego preferencji oraz potrzeb, co wpływa na tworzenie prognoz sprzedażowych, mających poprawić wyniki sprzedaży przedsiębiorstwa.
|
Automatyzacja obsługi klienta
Automatyzacja obsługi klienta (service automation) odpowiada za usprawnienie wszystkich form komunikacji z klientem celem poprawy relacji z nim i zapewniania najlepszej obsługi w przypadku występowania jakichkolwiek problemów z oferowanym przez przedsiębiorstwo produktem. Składają się na to mechanizmy organizacji połączeń poprzez automatyzację zbierania od klienta wstępnych informacji (np. wybieranie odpowiednich kategorii problemów przed połączeniem z konsultantem w call center). System może również monitorować i analizować przebieg rozmów, informując użytkowników o potencjalnych sposobach polepszenia jakości obsługi klienta.
|