CRM ERP
Co to jest CRM
Systemy CRM porządkują pracę działów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, gromadząc w jednym miejscu kluczowe informacje o ich działalności. Dla managerów średniego i wyższego szczebla oznacza to szybki dostęp do ważnych danych, dokładniejsze prognozy i wgląd we wszystkie interakcje z klientami, w tym również skargi i pochwały.
Co to jest ERP
Systemy ERP pozwalają na skuteczne zarządzanie zapleczem administracyjnym, obejmując m.in. księgowość, operacje planistyczne i symulacyjne, zakupy czy dystrybucję.
Integracja CRM i ERP
Systemy CRM i ERP przechowują kluczowe dane dotyczące klienta. Ich integracja dostarczy poszczególnym departamentom firmy cennych informacji.
Integracja obu systemów daje pełny obraz klienta, jego łańcucha dostaw oraz procesów poprzedzających zrealizowanie zamówienia.
Systemy CRM porządkują pracę działów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, gromadząc w jednym miejscu kluczowe informacje o ich działalności. Dla managerów średniego i wyższego szczebla oznacza to szybki dostęp do ważnych danych, dokładniejsze prognozy i wgląd we wszystkie interakcje z klientami, w tym również skargi i pochwały.
Co to jest ERP
Systemy ERP pozwalają na skuteczne zarządzanie zapleczem administracyjnym, obejmując m.in. księgowość, operacje planistyczne i symulacyjne, zakupy czy dystrybucję.
Integracja CRM i ERP
Systemy CRM i ERP przechowują kluczowe dane dotyczące klienta. Ich integracja dostarczy poszczególnym departamentom firmy cennych informacji.
Integracja obu systemów daje pełny obraz klienta, jego łańcucha dostaw oraz procesów poprzedzających zrealizowanie zamówienia.
Automatyzacja marketingu
Automatyzacja marketingu (marketing automation) wpływa na poprawę wydajności pracy zespołów, zajmujących się w przedsiębiorstwie tworzeniem kampanii reklamowych. Odpowiada za podział klientów na grupy o podobnych zainteresowaniach zakupowych i automatyczne wysyłanie im wiadomości, które zawierają najnowsze informacje marketingowe. Automatyzacja marketingu wykorzystuje przy tym integrację systemu z różnymi formami komunikacji (wliczając w to także media społecznościowe). Dzięki temu system może sam wybrać najlepszą formę dystrybucji informacji do potencjalnych klientów.
|
Automatyzacja sprzedaży
Automatyzacja sprzedaży (Sales Force Automation) zapewnia wsparcia procesów biznesowych, które odnoszą się do sprzedaży towarów i usług oferowanych przez przedsiębiorstwo. Zajmuje się śledzeniem informacji o klientach. Dotyczą one przede wszystkim wykonywanych przez nich zamówień. Wszystko jest przy tym zorganizowane w taki sposób, aby dane zawsze były dostępne dla pracowników. Dzięki temu mogą oni śledzić na bieżąco historię zakupów danego klienta. Na jej podstawie możliwe staje się poznanie jego preferencji oraz potrzeb, co wpływa na tworzenie prognoz sprzedażowych, mających poprawić wyniki sprzedaży przedsiębiorstwa.
|
Automatyzacja obsługi klienta
Automatyzacja obsługi klienta (service automation) odpowiada za usprawnienie wszystkich form komunikacji z klientem celem poprawy relacji z nim i zapewniania najlepszej obsługi w przypadku występowania jakichkolwiek problemów z oferowanym przez przedsiębiorstwo produktem. Składają się na to mechanizmy organizacji połączeń poprzez automatyzację zbierania od klienta wstępnych informacji (np. wybieranie odpowiednich kategorii problemów przed połączeniem z konsultantem w call center). System może również monitorować i analizować przebieg rozmów, informując użytkowników o potencjalnych sposobach polepszenia jakości obsługi klienta.
|