Jack Ma ma plan
Jack Ma (Ma Yun), charyzmatyczny twórca Grupy Alibaba, ogłosił, że przedstawi w przyszłym tygodniu strategię sukcesji, będącą częścią planu zarządzania grupą, który ma zająć 10 lat, przygotowując pokolenie młodszych menedżerów do przejęcia sterów najcenniejszej firmy w Azji. Ma, prezes Alibaba Group Holding zaprezentuje swój plan 10 września w swoje 54. urodziny. Rzecznik Grupy Alibaba powiedział, że Ma pozostaje dyrektorem wykonawczym firmy i zapewni plany przejściowe przez znaczny okres czasu, w przeciwieństwie do artykułu New York Timesa, który powiedział, że "ustąpił", aby "przejść na emeryturę". Według rocznego raportu Alibaba złożonego w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, Ma jest dożywotnim członkiem Alibaba Partnership, grupy 36 starszych menedżerów, którzy są odpowiedzialni za utrzymanie misji i kultury Grupy Alibaba. "Siadłem z naszymi dyrektorami wyższego szczebla 10 lat temu i zapytałem, co zrobi Alibaba beze mnie", powiedział Ma w wywiadzie dla South China Morning Post, którego właścicielem jest Grupa Alibaba. "Jestem bardzo dumny z tego, że Alibaba ma teraz strukturę, kulturę korporacyjną, system zarządzania i system do pielęgnacji talentów, który pozwala mi odejść bez powodowania zakłóceń". Najbliższe plany Jacka Ma Jack Ma znany jako Ma Yun w Chinach, ma odwiedzić Rosję w przyszłym tygodniu, by sformalizować nawiązanie współpracy pomiędzy Grupą Alibaba a Mail.ru, firmą internetową należącą do rosyjskiego potentata Alishera Usmanova i rosyjskim funduszem inwestycyjnym (RDIF). Planowane są kolejne podróże Jacka Ma, w tym podróż do Cape Town, gdzie Ma obiecała spełnić swoje zobowiązanie pomocy prezydentowi RPA Cyrylowi Ramaphosie w stworzeniu cyfrowego centrum szkoleniowego, aby wspierać przedsiębiorczość wśród młodzieży. Plan sukcesji uczyniłby Alibabę jedną z niewielu firm azjatyckich, które świadomie oddzielają swoją strukturę korporacyjną i codzienne operacje od założyciela. Co to jest Grupa Alibaba Firmie z siedzibą w Hangzhou, która rozpoczęła działalność jako platforma e-commerce założona w 1999 z kapitałem początkowym wynoszącym 60.000 USD, zajęło niespełna dwie dekady, aby rozwinąć sprzedaż do poziomu 420 miliardów dolarów oferując zakupy online, płatności bezgotówkowe, przetwarzanie w chmurze, sztuczną inteligencję, a nawet hollywoodzkie filmy. Alibaba zatrudnia ponad 86 000 pracowników. Ma jest jednym z najbogatszych ludzi w Chinach, o wartości netto szacowanej na 40 miliardów dolarów przez indeks Bloomberg Billionaires. Grupa Alibaba została założona w 1999 roku przez 18 osób kierowanych przez Jacka Ma, byłego nauczyciela języka angielskiego z Hangzhou w Chinach. Od samego początku założyciele firmy podzielają przekonanie, że Internet zrównoważyłby szanse drobnych przedsiębiorców, umożliwiając małym przedsiębiorstwom wykorzystanie z innowacji i technologii do rozwoju i skuteczniejszej konkurencji w gospodarce krajowej i światowej. Od momentu uruchomienia w 1999 roku pierwszej strony internetowej pomagającej małym chińskim eksporterom, producentom i przedsiębiorcom w sprzedaży międzynarodowej, Alibaba Group stała się światowym liderem w handlu online. Obecnie firma i powiązane z nią firmy prowadzą czołowe hurtowe i detaliczne platformy internetowe takie jak Aliexpress.com, Alibaba.com, Taobao.com, Tmall.com, 1688.com, a także firmy zajmujące się przetwarzaniem danych w chmurze, mediami cyfrowymi i rozrywką, inicjatywami innowacyjnymi. Źródło: South China Morning Post oraz Alibabagroup.com
0 Komentarze
Branża czystości w Polsce dynamicznie się rozwija
Wartość rynku czystości w Polsce rośnie w coraz większym tempie. Obecnie wyceniana jest na ponad 6 mld zł, podczas, gdy w 2016 roku było to 5,4 mld zł, czyli o blisko 10% więcej. Według specjalistów ogromny wpływ na jej rozwój ma wprowadzenie nowoczesnej technologii i automatyzacji. Zwiększające się zapotrzebowanie na specjalistyczne sprzątanie oraz rosnąca wielkość przestrzeni biurowych, handlowych oraz przemysłowych to czynniki sprzyjające rozwojowi polskiej branży profesjonalnego utrzymania czystości w 2018 roku. Szykują się duże inwestycje Według Polskiej Izby Gospodarczej Czystości w Polsce działa obecnie ponad 3,5 tysiąca aktywnych podmiotów z tego sektora. Należą do nich m.in. firmy świadczące profesjonalne usługi utrzymania czystości zarówno w obiektach publicznych, jak i w domach prywatnych, pralnie, producenci chemii domowej i profesjonalnej, producenci maszyn, dozowników, wszelkiego rodzaju czyściw, a także dystrybutorzy tych artykułów. - Wartość rynku czystości w Polsce rośnie w coraz większym tempie – mówi Marek Krzemieniewski, prezes Polskiej Izby Gospodarczej Czystości. – Obecnie wynosi około 6 mld zł, podczas, gdy jeszcze w 2016 r. było to 5,4 mld. Blisko połowa tej wartości należy do przetargów publicznych. Coraz istotniejsze dla jej rozwoju stają się nowoczesne technologie, głównie za sprawą rosnącego gwałtownie popytu na roboty sprzątające, a także w wyniku zmiany standardów i automatyzacji pracy. Szacujemy, że branża utrzymania czystości zainwestuje w nie do końca 2018 roku około 500 mln zł. Zabezpieczanie pojemników sztaplowano-gniazdowych w przemyśle farmaceutycznym, spożywczym i branży FMCG to ważny ze względu na rosnące wymagania segment pakowania produktów do wysyłki. Wiązarki automatyczne SMB CUBE pracując w automatycznych liniach pakujących to doskonałe rozwiązanie w zakresie zabezpieczania ładunków. Więcej informacji: https://www.wiazarka.pl/smb-cube.html |
Informacje rynkoweWiadomości, aktualności, nowości produktowe, przemysł, produkcja, logistyka, handel, biznes ArchiwaKategorie
Wszystkie
|