Korea Południowa. Import, eksport, handel, biznes
Korea Południowa - Polska. Handel, import, eksport
Źródło: https://southkorea.trade.gov.pl Polska jest najważniejszym partnerem handlowym Korei wśród krajów, które zostały członkami Unii Europejskiej po 1 maja 2004 roku. Według danych Export-Import Bank of Korea całkowita wartość inwestycji koreańskich w Polsce to blisko 1,4 mld dol., a liczba podmiotów koreańskich zarejestrowanych w Polsce wynosi 150. Do najważniejszych koreańskich inwestorów w Polsce należą: LG Electronics (telewizory, AGD), LG Display (ekrany ciekłokrystaliczne), SK (przetwórstwo tworzyw sztucznych), Mando Corporation (układy hamulcowe i systemy wspomagania kierownicy) oraz Samsung (działalność B+R w Warszawie, Łodzi, Poznaniu i Krakowie oraz produkcyjna we Wronkach – po przejęciu części aktywów producenta sprzętu gospodarstwa domowego Amica). Republika Korei nie należy do regionów będących strategicznym celem inwestycyjnym polskich przedsiębiorców. Obecnie jedynymi polskimi podmiotami obecnymi kapitałowo w Korei są: Selena (sektor materiałów budowlanych) oraz Towimor (przemysł stoczniowy). Korea jest krajem, z którym Polska ma najwyższy po Rosji i Chinach deficyt w wymianie towarowej. Wg danych GUS w 2013 r. Polska wyeksportowała do Korei towary na łączną kwotę 723,4 mln dol., importując w tym czasie koreańskie produkty o wartości prawie 4,2 mld dol. Z danych Korea International Trade Association i GUS wynika jednak, że na przestrzeni ostatnich kilku lat różnica ta się zmniejsza na korzyść Polski. Saldo obrotów handlowych między Polską i Koreą spadło z 4,1 mld dol. w 2010 r. do 2,8 mld dol. w 2013 r. Bilans wzajemnych obrotów handlowych nadal jednak jest ujemny dla Polski. Jest determinowane przez szereg czynników, w tym m.in. pozycja obu gospodarek w światowym handlu, koreańskie inwestycje w Polsce generujące tzw. import inwestycyjny oraz ścisła orientacja polskiego eksportu na rynki Unii Europejskiej. Korea eksportuje do Polski przede wszystkim wyroby przemysłu elektro-maszynowego (80,2 proc.), wyroby przemysłu chemicznego (8,2 proc.) oraz wyroby metalurgiczne (6,6 proc.). Z kolei Polska sprzedaje do Korei głównie wyroby przemysłu elektromaszynowego (74,2 proc.), wyroby metalurgiczne (9,1 proc.) oraz artykuły rolno-spożywcze (7,2 proc.). Możliwości eksportu z Polski Kraje azjatyckie to specyficzne rynki ze względu na zdecydowanie odmienne preferencje konsumenckie w porównaniu z krajami europejskimi. Stąd też produkt sprzedawany na rynku koreańskim musi uwzględniać lokalną specyfikę i preferencje konsumenta. Przemysł chemiczny - w tym kosmetyczny i farmaceutyczny Wartość rynku chemicznego Republiki Korei szacowana jest na ok. 40 mld dol. (import w wysokości ok. 15 mld dol.). Z kolei wartość rynku kosmetycznego szacowana jest na ok. 5 mld dol. (import w wysokości ok. 1,5 mld dol.), a farmaceutycznego na ponad 12 mld dol. (z importem rzędu 4 mld dol.). Uwzględniając możliwości produkcyjne polskiego przemysłu chemicznego (surowce i komponenty, farmaceutyki, nawozy i pestycydy, farby, kazeina, kleje etc.), w tym kosmetycznego (Polska jest czołowym producentem i eksporterem kosmetyków w Europie Środkowej), istnieje duży potencjał współpracy w tym sektorze. Dane statystyczne wskazują na wyraźny w ostatnich latach wzrost zainteresowania koreańskich konsumentów produktami branży kosmetycznej pochodzącymi z importu. Wiąże się to m.in. z tym, że coraz więcej Koreanek i Koreańczyków adaptuje zachodni styl życia, a w związku z tym poszukuje rozwiązań proponowanych przez zachodnich producentów kosmetyków. Innym obserwowanym trendem na koreańskim rynku kosmetycznym jest wzrost zainteresowania artykułami wcześniej nieznanymi. Wynika to z chęci odnalezienia produktu, który będzie spełniał indywidualne potrzeby klienta. Biorąc pod uwagę rozmiar i wysoką dynamikę rozwoju koreańskiego rynku kosmetycznego Republika Korei bez wątpienia należy do perspektywicznych odbiorców polskiego przemysłu kosmetycznego. Przy tym nie bez znaczenia pozostaje fakt, iż Polska posiada duże zaplecze w produkcji kosmetyków i środków do pielęgnacji ciała, rozwinięte jeszcze w latach dziewięćdziesiątych na bazie doświadczeń w przemyśle chemicznym. Przykładowo, sprzedaż kosmetyków na rynek koreański prowadzi kilka polskich firm, np. Ziaja, AA Oceanic, Dr Irena Eris, DAX Cosmetics, Eveline oraz Bielenda. Przemysł spożywczy Czynniki naturalne oraz demograficzne sprawiają, że Korea Południowa nie jest samowystarczalna w produkcji żywności, a wzrastająca siła nabywcza koreańskiego społeczeństwa, sprawiają, że kraj ten od lat jest importerem netto artykułów rolno-spożywczych. Co więcej, produkcja żywności w Korei opiera się w dużej mierze na surowcach importowanych. Ocenia się, że surowce do produkcji łącznie z wyrobami gotowymi stanowią wartościowo około połowę żywności na rynku koreańskim. Korea Południowa może stanowić ważny rynek zbytu dla wielu przedsiębiorstw oferujących produkty mieszczące się w grupach objętych zakazem eksportu do Federacji Rosyjskiej. Biorąc pod uwagę dynamikę koreańskiego importu oraz inne czynniki, w tym m.in. strukturę geograficzną importu do Korei Południowej, do najbardziej perspektywicznych grup towarowych należą:
Całkowita wielkość obrotów handlowych Korei Południowej artykułami rolno-spożywczymi z grup produktowych, które zostały objęte embargiem w handlu Polski z Rosją, w 2013 r. kształtowała się na poziomie 11,8 mld dol., z czego wartość eksportu wyniosła 2,5 mld dol., a importu 9,3 mld dol. W ostatnich 10 latach wartość koreańskiego eksportu tych produktów wzrosła o ponad 90 proc., a importu o ponad 120 proc. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2014 r. import w ramach tych grup towarowych wyniósł prawie 6,4 mld dol. W koreańskim imporcie największy udział w 2013 r. przypadał na ryby i wyroby z ryb (prawie 34 proc.), mięso i wyroby z mięsa (prawie 27 proc.) oraz owoce (15 proc.). Szanse polskich eksporterów na wzrost eksportu do Korei Południowej w ramach powyższych kategorii towarowych jest uzależniony z jednej strony od obowiązujących w Korei regulacji, stanowiących niekiedy o istnieniu zakazu importu danego produktu, a z drugiej strony od skali popytu na dany produkt i upodobań koreańskich konsumentów. Mięso i wyroby z mięsa Korea Południowa jest importerem netto mięsa i wyrobów z mięsa. W 2013 roku wartość importu tych wyrobów wyniosła ok. 2,5 mld dol., a eksportu zaledwie 50 mln dol. W ciągu ostatniej dekady wielkość importu zwiększyła się o ok. 160 proc. (z poziomu 940 mln dol. w roku 2004). Szacuje się, że w 2014 r. wartość importu mięsa i wyrobów z mięsa do Korei Południowej wyniesie ok. 2,5 mld dol. Największymi dostawcami mięsa i wyrobów z mięsa do Korei Południowej są USA (41,2 proc. udziału w koreańskim imporcie tych produktów) oraz Australia (28,5 proc.). Dostęp do koreańskiego rynku mięsnego dla towarów z Polski jest ograniczony. Polska, podobnie jak większość krajów świata, w tym wszystkie kraje UE, ze względu na obowiązujący zakaz nie może eksportować do Korei Południowej mięsa wołowego oraz produktów z mięsa wołowego (CN 0201, 0202 oraz część 0210 i 1601 00 w zakresie wyrobów z mięsa wołowego). W celu rozpoczęcia procedury odblokowania koreańskiego rynku wołowiny polska służba weterynaryjna (Główny Inspektorat Weterynarii) powinna złożyć wniosek oraz przedstawić wymagane dokumenty koreańskiej służbie weterynaryjnej (Agencja Kwarantanny i Inspekcji Zwierząt, Roślin i Produktów z Morza - Animal and Plant Quarantine Agency - QIA). Również w przypadku handlu mięsem wieprzowym i produktami z mięsa wieprzowego (CN 0203 oraz część produktów w grupie CN 0210 i 1601 00) obowiązuje zakaz importu z Polski. Czasowy zakaz importu wieprzowiny został wprowadzony w lutym 2014 r. na skutek wystąpienia przypadków Afrykańskiego Pomoru Świń (African Swine Fever – ASF) u dzików w Polsce. Z zakazu importu wyłączone są produkty z mięsa wieprzowego, które spełniają wymagania pasteryzacji, sterylizacji i procesów produkcji nakreślonych w dokumentcie Range and Standards of Sterilization and Processing of Designated Quarantine Goods przekazanym GIW przez koreańskie Ministerstwo Rolnictwa (Ministry of Agriculture, Food and Rural Affairs) i będącym załącznikiem do niniejszego opracowania. Obecnie strona koreańska rozpatruje wniosek strony polskiej o zniesienie zakazu importu. Koreański rynek drobiu (CN 0207 oraz część CN 1601 00) dla produktów z Polski jest otwarty. Warunkiem koniecznym, który muszą spełnić polscy eksporterzy, by rozpocząć eksport do Korei jest złożenie do koreańskiej służby weterynaryjnej wniosku wraz z dokumentacją. W celu rozpoczęcia procedury udzielenia dostępu do koreańskiego rynku mięsa drobiowego zaleca się kontakt z Głównym Inspektoratem Weterynarii. Obecnie na liście firm dopuszczonych do eksportu mięsa drobiowego do Korei znajdują się dwa zakłady z Polski. Ryby i wyroby z ryb Korea Południowa jest również importerem netto ryb (CN 03). W 2013 roku wartość importu tych produktów wyniósła ok. 3,1 mld dol., a eksportu 1,5 mld dol. W ostatnich 10 latach wielkość importu zwiększyła się o ok. 60 proc. (z poziomu 2 mld dol. w roku 2004). Szacuje się, że w 2014 r. wartość importu ryb i wyrobów z ryb do Korei Południowej przekroczy 3 mld dol. Największymi dostawcami ryb do Korei Południowej są: Chiny (31,6 proc. udziału w koreańskim imporcie tych produktów), Rosja (18,8 proc.) oraz Wietnam (13,9 proc.). Dostęp do koreańskiego rynku ryb i produktów rybnych z Polski jest praktycznie otwarty. Jednak w przypadku ryb oraz bezkręgowców wodnych pochodzących z hodowli warunkiem koniecznym rozpoczęcia eksportu jest przedstawienie świadectwa zdrowia, którego kształt powinien być wcześniej uzgodniony pomiędzy National Fishery Products Quality Management Service, a odpowiednią instytucją w Polsce. Produkty nabiałowe Również w handlu produktami nabiałowymi Korea Południowa jest importerem netto. W 2013 r. wartość importu tych produktów przekroczyła 703 mln dol., a eksportu zaledwie 41 mln dol. W ciągu ostatnich 10 lat wielkość importu zwiększyła się ponad trzykrotnie (z poziomu 222 mln dol. w roku 2004). Szacuje się, że w 2014 r. wartość importu produktów nabiałowych do Korei Południowej osiągnie ok. 800 mln dol. Największymi dostawcami produktów nabiałowych do Korei Południowej są: USA (42,7 proc. udziału w koreańskim imporcie tych produktów), Niderlandy (15,2 proc.), Francja (9,7 proc.), Nowa Zelandia (9,7 proc.) oraz Australia (8,5 proc.). Koreański rynek produktów mlecznych jest otwarty na wyroby z Polski. Jednym z wymaganych od eksportera dokumentów jest weterynaryjne świadectwo zdrowia (na mleko i produkty mleczne). W celu uzyskania szczegółowych informacji w tej kwestii zaleca się kontakt z Głównym Inspektoratem Weterynarii. Warzywa Korea Południowa jest importerem netto warzyw (CN 07). W ubiegłym roku wartość importu tych produktów wyniósła ok. 720 mln dol., a eksportu 150 mln dol. W ostatniej dekadzie wielkość importu wzrosła przeszło dwukrotnie (z poziomu 314 mln dol. w roku 2004). Szacuje się, że w 2014 r. wartość importu warzyw do Korei Południowej przekroczyła 600 mln dol. Największymi dostawcami warzyw do Korei Południowej są kraje azjatyckie, a mianowicie: Chiny (66,3 proc. udziału w koreańskim imporcie tych produktów), Wietnam (12,0 proc.) oraz Tajlandia (9,3 proc.). Istnieje możliwość eksportu świeżych warzyw z Polski do Korei Południowej, o ile nie znajdują się na liście produktów pochodzenia roślinnego niedopuszczonych do wejścia w koreański obszar celny (Plants and Plant Products Prohibited Entry into Korea). Jeśli produkt może zostać dopuszczony do koreańskiego rynku (np. takie produkty, jak CN 0704 90 10 – kapusta biała i kapusta czerwona, CN 0704 10 00 – kalafiory i brokuły głowiaste, CN 0704 20 00 – brukselka oraz CN 0704 90 90 – kalarepa, jarmuż i podobne jadalne kapusty) konieczne jest przedstawienie świadectwa fitosanitarnego wydanego przez Państwową Inspekcję Ochrony Roślin i Nasiennictwa według międzynarodowych standardów. Dodatkowym warunkiem dostępu produktów do rynku jest to, że przesyłka nie zawiera organizmów kwarantannowych (quarantine pests) oraz ziemi. Po dotarciu do obszaru celnego Korei Południowej partie towarów zostaną poddane inspekcji. Import z Polski do Korei Południowej części świeżych warzyw jest zakazany (np. ziemniaki, pomidory, słodka papryka). W celu zniesienia obowiązującego zakazu importu strona polska powinna podjąć odpowiednie kroki opisane w udostępnionym przez Agencję Kwarantanny i Inspekcji Zwierząt, Roślin i Produktów z Morza dokumencie pt. Procedures to Lift a Ban on the Prohibited Plants and Plants Products. Owoce Korea Południowa jest importerem netto owoców (CN 08). W ubiegłym roku wartość importu tych produktów wyniosła ok. 1,4 mld dol., a eksportu 150 mln dol. W ostatnich 10 latach wielkość importu zwiększyła się ponad trzykrotnie (z poziomu 420 mln dol. w roku 2004). Szacuje się, że w 2014 r. wartość importu owoców do Korei Południowej przekroczy 1,7 mld dol. Największymi dostawcami owoców do Korei Południowej są: USA (48,5 proc. udziału w koreańskim imporcie tych produktów), Filipiny (21,5 proc.) oraz Chile (16,8 proc.). Import świeżych owoców z Polski do Korei Południowej jest zakazany. Produkty gotowe, w tym sery i twarogi (CN 1901 90) oraz inne produkty spożywcze na bazie tłuszczów roślinnych (CN 2106 90). Również w handlu tymi produktami Korea jest importerem netto. W 2013 roku wartość importu produktów o kodzie CN 1901 90 wyniosła ok. 43 mln dol., a eksportu 25 mln dol. W ciągu ostatnich 10 lat wielkość importu zwiększyła się o ok. 40 proc. (z poziomu 31 mln dol. w roku 2004). Szacuje się, że w 2014 r. wartość importu serów i twarogów na bazie tłuszczów roślinnych do Korei Południowej przekroczy 45 mln dol. Największymi dostawcami tych produktów do Korei Południowej są: Francja (24,7 proc. udziału w koreańskim imporcie tych produktów), Japonia (16,3 proc.), USA (14,1 proc.), Wielka Brytania (10,7 proc.) oraz Chiny (8,8 proc.). Z kolei wartość importu produktów spożywczych na bazie tłuszczów roślinnych (CN 2106 90) w roku 2013 wyniosła ok. 800 mln dol., a eksportu 550 mln dol. W ciągu ostatnich 10 lat wielkość importu zwiększyła się prawie trzykrotnie (z poziomu ok. 280 mln dol. w roku 2004). Szacuje się, że w 2014 r. wartość importu w tej grupie produktów do Korei Południowej przekroczy 800 mln dol. Największymi dostawcami tych produktów do Korei Południowej są: USA (59,0 proc. udziału w koreańskim imporcie tych produktów), Nowa Zelandia (6,8 proc.) oraz Australia (4,0 proc.). Koreański rynek produktów gotowych, w tym serów i twarogów (CN 1901 90) oraz innych produktów spożywczych na bazie tłuszczów roślinnych (CN 2106 90) z Polski jest otwarty, jednak w zależności od konkretnego produktu zakres wymaganych dokumentów może się różnić. Przemysł stoczniowy - w tym produkcja jachtów turystycznych Republika Korei należy do światowych potentatów przemysłu stoczniowego. Ponad połowa z 10 największych na świecie producentów statków to firmy koreańskie. Innym potencjalnym obszarem szerszej współpracy z Koreą Południową jest dostarczanie przez polskie firmy materiałów, komponentów, wyposażenia i części do produkcji statków, tak jak to obecnie robią eksporterzy z Norwegii i Finlandii. Przemysł maszynowy Pomimo bardzo silnej pozycji koreańskich przedsiębiorstw na rynku wewnętrznym i za granicą, Republika Korei pozostaje bez wątpienia interesującym i perspektywicznym rynkiem dla polskich producentów maszyn i urządzeń mechanicznych. Korea Południowa jest znaczącym importerem wyrobów przemysłu maszynowego. Koreański import tych produktów stanowił ok. 30 proc. importu ogółem. Przemysł Korei Południowej koncentruje się na produkcji określonych grup wyrobów, co stwarza szanse na rozwój polskiego eksportu zarówno w zakresie komponentów do takich wyrobów, jak również produktów z innych grup towarowych przemysłu maszynowego (takich jak silniki, sprzęt oświetleniowy, maszyny rolnicze, okulary, przyrządy laboratoryjne i pomiarowe, niektóre instrumenty muzyczne i wiele innych). Przemysł IT/ICT - w tym branża gier komputerowych Korea należy do krajów o najwyższym zagęszczeniu sieci szerokopasmowego dostępu do internetu, a także o najwyższej szybkości łącza. Dodatkowo Korea Południowa stała się jednym z liderów w zakresie rozwoju sieci komórkowych. Między innymi dzięki tym czynnikom koreański rynkek IT/ICT, w tym gier komputerowych, należy do najbardziej obiecujących obszarów współpracy z firmami z Polski. Wielkość koreańskiego rynku gier szacuje się na ok. 5,5 mld euro, co stanowi ok. 6 proc. światowego rynku gier. Wartość eksportu koreańskiego przemysłu gier wynosi obecnie ok. 1,3 mld euro, a importu ok. 30 mln euro. Korea Południowa jest przy tym największym po Chinach producentem gier online. Polskie przedsiębiorstwa dostrzegły już potencjał koreańskiego rynku i od 2012 r. biorą udział w targach gier komputerowych G-Star w Busan w ramach misji organizowanej przez PARP we współudziale z WPHI w Seulu. Branża technologii przyjaznych środowisku W 2008 r. przedstawiono nową wizję rozwoju Republiki Korei na kolejne 60 lat, opartego na trosce o środowisko naturalne (Low Carbon, Green Growth). Koreańskie firmy są aktywne w dziedzinie badań nad odnawialnymi źródłami energii, a także nad innymi rozwiązaniami w zakresie zielonych technologii, takimi jak neutralne dla środowiska metody utylizacji odpadów. Źródło: https://southkorea.trade.gov.pl |
Korea Południowa Informacje rynkowe
PAIH przygotowuje się do otwarcia biura w Seulu. Już latem rozpocznie pracę biuro handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Seulu. Zlokalizowana w stolicy Korei Południowej placówka agencji będzie pomagać polskim przedsiębiorcom wchodzącym na Półwysep Koreański. Z racji na rosnące zainteresowanie koreańskiego biznesu Polską, rolą biura będzie również ściąganie z Korei Południowej nowych projektów inwestycyjnych. Koreańska firma z Wrocławia sprzedaje polskie produkty do Korei południowej. Produkty spożywcze, zdrową żywność, kosmetyki ale także polską ceramikę można znaleźć na stronie firmy. Podczas targów w Seulu zorganizowanych przez biuro przedstawicielskie UE w Korei swoje produkty zaprezentowały także polskie firmy, w tym uznany producent produktów liofilizowanych firma Lyovit. Warzywa i owoce to szansa dla polskich eksporterów w Korei Południowej. PAIH i KOTRA rozbudowują strategiczne partnerstwo 29 czerwca 2017roku Polska Agencja Inwestycji i Handlu podpisała umowę o współpracy bilateralnej z południowokoreańską agencją inwestycyjną KOTRA. Korea Południowa jest największym pozaeuropejskim inwestorem, którego wspiera PAIH. To jednocześnie drugi największy partner inwestycyjny Polski spoza Europy. Przydatne adresy
https://southkorea.trade.gov.pl www.paih.gov.pl/pl www.investkorea.org Koreańska Agencja Promocji Handlu i Inwestycji (KOTRA - Korea Trade–Investment Promotion Agency). Głównym zadaniem KOTRA jest wspieranie działalności eksportowej firm koreańskich poprzez analizę możliwości sprzedaży i wsparcie administracyjne dla sprzedaży koreańskich produktów na rynkach zewnętrznych. KOTRA wykonuje swoje zadania m.in. poprzez organizowanie na szeroką skalę zagranicznych koreańskich wystaw narodowych oraz organizację wyjazdowych misji i seminariów handlowych. Ponadto, działająca w strukturach KOTRA agencja Invest Korea odpowiedzialna jest za obsługę inwestorów zagranicznych w Republice Korei. Strona internetowa: www.kotra.or.kr Koreańskie Stowarzyszenie Handlu Międzynarodowego (KITA – Korea International Trade Association). KITA jest największą i najbardziej wpływową organizacją gospodarczą w Republice Korei. Zrzesza ok. 66 tys. firm o profilu handlowym, usługowym i produkcyjnym. W 50-letniej historii reprezentowała ponad 80 tys. przedsiębiorstw w handlu międzynarodowym i działaniach inwestycyjnych. Podstawową działalnością stowarzyszenia jest wspieranie rozwoju handlu międzynarodowego oraz działań inwestycyjnych firm koreańskich. Zakres działań obejmuje wspieranie marketingu zagranicznego firm, organizację misji gospodarczych w kraju i zagranicą oraz badanie rynków pod kątem atrakcyjności inwestycyjnej dla firm koreańskich. W czerwcu 2008 r. KITA podpisała porozumienie o współpracy (Memorandum of Understanding) z polską organizacją Business Centre Club. Strona internetowa: www.kita.net Koreańska Izba Handlu i Przemysłu (KCCI – Korea Chamber of Commerce and Industry). KCCI jest organizacją gospodarczą o profilu działalności odpowiadającym Krajowej Izbie Gospodarczej w Polsce. Obie instytucje podpisały porozumienie o współpracy w 2004 r. Głównym zadaniem KCCI jest reprezentowanie koreańskiego biznesu zarówno na rynku wewnętrznym, jak i na rynkach zagranicznych. KCCI prowadzi na szeroką skalę doradztwo dla przedsiębiorstw, badania rynku oraz reprezentuje interesy poszczególnych gałęzi gospodarki. Działalność międzynarodowa Izby to m.in. organizacja i obsługa misji gospodarczych do Korei oraz pośrednictwo w kontaktach handlowych między firmami. Strona internetowa: www.korcham.net Stowarzyszenie Importerów Koreańskich (KOIMA – Korean Importers Association). KOIMA jest jedyną koreańską organizacją gospodarczą o charakterze ściśle importowym. Skupia ponad 10 tys. firm, które generują 80% wartości rocznego importu Republiki Korei. Z punktu widzenia interesów polskiego eksportera KOIMA jest najważniejszą organizacją gospodarczą Republiki Korei. Corocznie organizuje misje zakupowe na rynki zagraniczne oraz konsultacje handlowe w Korei dla przedsiębiorców zainteresowanych aktywizacją sprzedaży na tutejszym rynku. KOIMA aktywnie uczestniczy również w działaniach urzędów centralnych na rzecz redukcji ceł i administracyjnych barier importu. Ponadto Stowarzyszenie organizuje corocznie wielobranżowe targi wyrobów importowanych Imported Goods Fairskupiających koreańskich importerów i dystrybutorów. Istotnym elementem promocji importu jest prowadzenie portalu www.import.or.kr umożliwiającego poszukiwanie potencjalnych klientów wśród zarejestrowanych członków stowarzyszenia. Strona internetowa: www.koima.or.kr Koreańska Izba Technologii Przemysłowych (KOITA -Korea Industrial Technology Association). KOITA jest największą koreańską organizacją skupiającą i reprezentującą przedsiębiorstwa z sektora zaawansowanych technologii. Izba prowadzi działalność doradczą na rzecz swoich członków oraz reprezentuje branżę w kontaktach międzynarodowych. Ponadto działa jako organizacja pomostowa pomiędzy przemysłem a administracją rządową w kwestii zapewnienia optymalnych warunków do rozwoju branży zaawansowanych technologii. Działalność międzynarodowa stowarzyszenia obejmuje głównie pomoc w nawiązywaniu kontaktów handlowych, inwestycyjnych oraz analizę rynków zagranicznych. Strona internetowa: www.koita.or.kr Zrzeszenie Przemysłów Koreańskich (FKI – Federation of Korean Industries).FKI jest najbardziej prestiżową organizacją zrzeszającą przedsiębiorstwa koreańskie. Należą do niej największe i najważniejsze dla lokalnej gospodarki konglomeraty przemysłowe (tzw. Chaebole). Strona internetowa: www.fki.or.kr Europejska Izba Handlowa w Republice Korei (ECCK – European Chamber of Commerce in Korea).ECCK jest organizacją zrzeszającą europejskie firmy działające na terenie Republiki Korei. Izba reprezentuje interesy członków w takich kwestiach jak liberalizacja koreańskiego prawa i ułatwianie dostępu do rynku koreańskiego dla towarów i usług z Europy. Strona internetowa: www.ecck.eu Ministry of Food and Drug Safety (MFDS). Ministerstwo prowadzi nadzór nad produkcją, importem i dystrybucją gotowych produktów żywnościowych, farmaceutyków i kosmetyków w celu zapewnienia bezpieczeństwa konsumentów. W przypadku importu w obrębie wymienionych przemysłów jest instytucją certyfikującą i dopuszczającą produktu do sprzedaży na rynku koreańskim. Strona internetowa: www.mfds.go.kr Agencja Kwarantanny i Inspekcji Zwierząt, Roślin i Produktów z Morza (QIA – Animal, Plant and Fisheries Quarantine and Inspection Agency). QIA odpowiada m.in. za certyfikację i dopuszczenie do sprzedaży na rynku koreańskim wszelkiego rodzaju importowanych towarów mięsnych, większości produktów mlecznych, roślin i produktów pochodzenia roślinnego. Strona internetowa: www.qia.go.kr Służba Celna Republiki Korei (Korea Customs Office). Dla dostawców towarów i inwestorów zainteresowanych rynkiem koreańskim dostępna jest strona Służby Celnej Korei. Zawiera ona informacje dotyczące obowiązujących przepisów prawnych, organizacji służb celnych w Republice Korei, procedur celnych i taryf, praktycznych wskazówek dla podróżnych, ulg celnych dla inwestorów, a także postępowań w przypadku stosowania nierzetelnych praktyk w handlu. Strona internetowa: www.customs.go.kr Źródło: https://southkorea.trade.gov.pl Koreańska Agencja Promocji Handlu i Inwestycji (Korea Trade-Investment Promotion Agency - KOTRA, 대한무역투자진흥공사) to państwowa organizacja promocji handlu Republiki Korei.
Powstała pod nazwą Koreańskiej Korporacji Promocji Handlu (Korea Trade Promotion Corporation). Od tego czasu z sukcesem wspomaga ukierunkowany na eksport szybki rozwój gospodarczy kraju stosując zróżnicowane metody promocji handlu:
KOTRA utrzymuje rozległą sieć przedstawicielstw pod nazwą Korea Trade Center (centrów koreańskiego handlu) w 76 krajach, również 14 biur w kraju. Zagranicą pełnią zarazem rolę sekcji handlowych przedstawicielstw dyplomatycznych tego kraju. W Polsce KOTRA jest obecna od 1989. Przedstawicielstwo agencji KOTRA mieści się obecnie przy ul. Emilii Plater 53 www.kotra.pl www.kotra.or.kr Invest KOREA (IK) to krajowa agencja promocji inwestycji w Korei która została utworzona w ramach Koreańskiej Agencji Promocji Handlu i Inwestycji (KOTRA) w celu wspierania wejścia i prowadzenia zagranicznych przedsiębiorstw w Korei Południowej.
http://www.investkorea.org |
Imprezy targowe w Korei Południowej
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Seulu planuje udział w następujących imprezach targowo-wystawienniczych
Mamy przyjemność Państwa poinformować, że w 2017 r. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Seulu planuje udział m.in. w następujących imprezach targowo-wystawienniczych: Seoul International Cosmetics & Beauty Expo 2016 miejsce: Seul (COEX) termin: 27-29 kwietnia 2017 r. http://www.cosmobeautyseoul.com Korea International BOAT SHOW 2017 Miejsce: Seul (Kintex) termin: 25-28 maj 2017 r. http://www.kibs.com/ Busan International Food Expo ( BOFAS) 2017 miejsce: Busan (BEXCO) termin: 22-25 czerwca 2017 r. http://bofas.com Global Game Exhibition - G-Star 2017 miejsce: Busan (BEXCO) termin: 17-19 listopad 2017 r. http://www.gstar.or.kr Seoul Intenational Café Show 2017 miejsce: Seul (COEX) termin: listopada 2017 r. http://www.cafeshow.com/gate.jsp Zachęcamy wszystkich przedsiębiorców do rozważenia kierunku koreańskiego w swoich planach eksportowych oraz do udziału w imprezach targowo-wystawienniczych na tym bardzo obiecującym rynku. Polskie przedsiębiorstwa, które zdecydują się na udział w wydarzeniach będą miały doskonałą okazję do zwiększenia rozpoznawalności swojej marki na rynku Republiki Korei oraz bezpośredniego nawiązania kontaktów handlowych z koreańskimi kontrahentami. Więcej: https://southkorea.trade.gov.pl |
K FOOD Expo 2018 Międzynarodowe Targi Przemysłu Spożywczego
7-10 czerwca 2018, Daegu Korea Południowa Profil produktów:
|