Alibaba: 8 trendów biznesowych B2B w drugiej połowie 2022 roku
Alibaba.com to największa na świecie platforma handlu B2B i hurtowego. W poniższym artykule Alibaba.com pokazuje przykłady trendów rynkowych w 2022 roku.
"Jesteśmy w połowie 2022 roku, a firmy B2B ciężko pracują, aby osiągnąć swoje cele i zakończyć rok mocnym. Nic dziwnego, że cyfryzacja nadal przoduje zarówno w sprzedaży B2B, jak i marketingu. Przyjrzyjmy się 8 popularnym trendom biznesowym B2B na drugą połowę tego roku. 1. Kanały organiczne przebijają płatne Marketing treści nadal pozostaje ważny dla firm B2B, ponieważ wchodzimy w drugą połowę roku. Niektóre przykłady kanałów treści organicznych obejmują media społecznościowe i witryny niezależnych marek, a niektóre rodzaje treści organicznych obejmują posty na blogu, filmy, transmisje na żywo i posty w mediach społecznościowych. Oprócz sprawdzonych wyników marketingu treści, wiele firm B2B traktuje priorytetowo to podejście promocyjne, ponieważ zwrot z inwestycji (ROI) w kanałach organicznych jest znacznie lepszy niż w przypadku płatnych reklam. 2. Marketing oparty na danych wiedzie prym Dawno minęły czasy grania w zgadywanki podczas tworzenia i wdrażania strategii marketingowych B2B. Marketing oparty na danych jest tutaj, aby pomóc firmom w bardziej celowym marketingu w celu uzyskania lepszych wyników. Nawet jeśli eksperymentujesz ze strategiami marketingowymi i testujesz nieszablonowe koncepcje, możesz wykorzystać dane do oceny sukcesu kampanii. Dzięki informacjom zwrotnym opartym na danych łatwo jest zmieniać kierunek i podejmować bardziej zdecydowane decyzje. Ponadto istnieje wiele narzędzi do analizy danych, które oceniają prognozy popytu, trendy branżowe i nie tylko. Narzędzia te nie są bezpośrednio związane z marketingiem, ale mogą dostarczyć przydatnych informacji podczas ustalania strategii. 3. Personalizacja jest kluczem do sprzedaży Wiele firm B2B wykorzystuje cold out, aby dotrzeć do swoich idealnych klientów. Jednak ponieważ jest tak szeroko stosowany, wiele zimnych e-maili i wiadomości nigdy nie otrzymuje odpowiedzi. Dlatego ważne jest, aby dostosować swój zasięg, aby był bardziej osobisty. Gdy dołączysz niestandardowe wprowadzenie, łatwiej będzie zaangażować czytelnika i przyciągnąć jego uwagę. Jeśli Twoja wiadomość wygląda jak oskryptowana wiadomość e-mail, prawdopodobnie wyląduje w koszu lub skrzynce-śmieci odbiorcy. Bez względu na to, jaki rodzaj pomocy prowadzisz, upewnij się, że badasz odbiorców, aby móc pochwalić jakiś aspekt ich marki lub wskazać konkretne problemy. Ułatwi to bardziej naturalne rozmowy. 4. Sztuczna inteligencja staje się ważniejsza w marketingu Sztuczna inteligencja (AI) zyskuje na znaczeniu we wszystkich aspektach życia, więc ma sens, że znalazła swoje miejsce w marketingu B2B. Niektóre typowe przypadki użycia sztucznej inteligencji w świecie marketingu B2B obejmują generowanie leadów, wydajność witryny, optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO) i zasięg. Służy również do poprawy doświadczeń klientów w niektórych dziedzinach, co jest korzystne. Sztuczna inteligencja również odgrywa ważną rolę w sprzedaży społecznościowej, ale porozmawiamy o tym później. 5. Marketing wideo wciąż się rozwija Wideo to bardzo angażujące medium, nic więc dziwnego, że pozostaje kluczem do strategii content marketingu. Filmy mogą być używane na górze lejków sprzedażowych, aby przyciągnąć uwagę i zbudować rozpoznawalność marki. Obecnie w świecie mediów społecznościowych króluje krótkie wideo, ale w przestrzeni marketingowej B2B wciąż jest dużo miejsca na długie filmy i transmisje strumieniowe na żywo. W ramach tych różnych formatów wideo istnieje kilka rodzajów treści wideo, które mogą tworzyć marki. Ogólne filmy edukacyjne budują świadomość, a samouczki z logo marki doskonale nadają się do zbliżenia się do sprzedaży. 6. Marketing oparty na koncie daje możliwości Marketing oparty na koncie (ABM) to podejście marketingowe, które koncentruje się na strategiach dostosowanych do indywidualnych potrzeb, a nie na dotarciu do większej grupy. 4 Mimo że ABM wymaga bardziej osobistego charakteru, który może być czasochłonny i pochłaniający zasoby, ma to sens w handlu B2B. Hurtownicy i producenci nie potrzebują tysięcy klientów, aby generować zdrowy dochód, ponieważ, jeśli jest to dobrze zrobione, możliwe jest uzyskanie dużego i powtarzającego się dochodu od zaledwie garstki klientów. To sprawia, że warto poświęcić wymagane zasoby na budowanie trwałych relacji biznesowych. ABM łączy się ze sprzedażą społecznościową, spersonalizowanym zasięgiem i niektórymi innymi trendami omówionymi w tym poście. 7. Sprzedaż społecznościowa jest na rynku Sprzedaż społecznościowa zyskuje na popularności na całym świecie ze względu na globalną zmianę zachowań zakupowych. 5 Sprzedaż społecznościowa jest nie tylko opłacalna, ale także świetnie nadaje się do bezpośredniego nawiązywania kontaktów z potencjalnymi nabywcami. Jak wspomnieliśmy, sztuczna inteligencja zaczyna odgrywać większą rolę w sprzedaży społecznościowej. Dzięki wsparciu sztucznej inteligencji użytkownicy mogą wykorzystywać zautomatyzowane systemy do zbierania danych i docierania do różnych kont w mediach społecznościowych, które należą do grupy docelowej. Chociaż sztuczna inteligencja nie zastępuje w pełni ludzkiego dotyku, pomaga pokryć większą powierzchnię i połączyć się z większą liczbą przewodów. 8. Opowiadanie historii klienta staje się kluczowe Przy tak dużej liczbie sprzedawców B2B na rynku często zdarza się, że kupujący mogą mieć trudności z ustaleniem, który dostawca jest najlepszy dla ich potrzeb. Dlatego wielu sprzedawców B2B wykorzystuje historie, studia przypadków i recenzje swoich poprzednich klientów jako sposób na zdobycie zaufania potencjalnych nabywców. Włączenie odrobiny dowodu społecznego w marketingu i sprzedaży pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle innych sprzedawców w Twojej branży. Sprzedawaj na Alibaba.com Kolejnym niezmiennym czynnikiem w handlu B2B jest znaczenie rynków e-commerce, takich jak Alibaba.com. Alibaba.com oferuje szeroką gamę narzędzi dla sprzedawców B2B, które ułatwiają handel transgraniczny. Obejmują one konfigurowalne witryny sklepowe, inteligentne publikowanie produktów, zarządzanie komunikacją i wiele innych. Zarejestruj się na Alibaba.com już dziś, aby znaleźć więcej potencjalnych klientów i osiągnąć swoje cele na 2022 rok." Źródło: seller.alibaba.com |