Alibaba: Jak znaleźć niszę rynkową?
Alibaba.com to największa na świecie platforma handlu B2B i hurtowego. W poniższym artykule Alibaba.com pokazuje atuty i sposoby znalezienia dochodowej niszy rynkowe.
"Święty Graal handlu hurtowego lub detalicznego to rynek niszowy. Nie we wszystkich przypadkach „różnorodność jest przyprawą życia”. Zdecydowanie nie w biznesie. Chociaż nie jest to coś, co wymyka się możliwościom, jednoczesne korzystanie z wielu opcji biznesowych nie jest rozsądną decyzją biznesową. Jako właściciel firmy w branży hurtowej lub detalicznej naprawdę nie musisz być „generalistą”. Generalista to taki rodzaj biznesu, który po prostu zajmuje się wszelkiego rodzaju produktami. Problem polega na tym, że chociaż możesz czuć, że osiągasz zyski, to jednak możesz zarabiać więcej, jeśli specjalizujesz się w określonych produktach. Rzecz w byciu „specjalistą” polega na tym, że stajesz się w tym bardzo dobry, tak że bardzo niewiele osób będzie w stanie dorównać Twojej biegłości. To samo dotyczy sprzedawców. W biznesie specjalizacja w konkretnym pomyśle biznesowym lub produkcie oznacza, że znajdujesz się w „niszy”. Wielu właścicieli firm osiąga wyniki poniżej normy, ponieważ nie znaleźli jeszcze swojej niszy, a zamiast tego po prostu skaczą z przypadkowych pomysłów na produkty. Celem biznesowym jest zatem zidentyfikowanie potencjalnej niszy rynkowej z opłacalną publicznością i marżą zysku. Znalezienie niszy nie jest jednak łatwe. Ale nie powinieneś się zbytnio martwić. Ten artykuł zawiera wszystko, co musisz wiedzieć o tym, dlaczego ważne jest znalezienie rynku niszowego, jak znaleźć dochodowy rynek niszowy – w tym odpowiednie przykłady rynków niszowych, do których możesz się wykorzystać. |