Dochodowa nisza. Strategia niszy rynkowej
Obserwuj trendy rynkowe
- obserwuj trendy na rynku
- Jakie są najgorętsze kwestie, o których ludzie mówią? Jakie są nadchodzące trendy, które możesz wykorzystać?
- identyfikując trendy, możesz znaleźć niszę rynkową
- może to być trochę trudniejsze, ponieważ przewidujesz przyszłość zamiast patrzeć na dane z przeszłości
- może być warte wysiłków, aby dostać się na parter niszy, która ma eksplodować
- musisz być na bieżąco z tym, co dzieje się w Twojej branży i szukać nowych trendów, które mogą stwarzać możliwości dla Twojej firmy
- czytaj publikacje branżowe przeznaczone specjalnie dla Twojej branży. Często będą zamieszczać artykuły o nowych trendach i wydarzeniach w Twojej dziedzinie
- bierz udział w targach, to świetny sposób, aby zorientować się, co nowego i nadchodzącego w Twojej branży
- rozmawiaj z innymi firmami, utrzymuj kontakt z innymi firmami w swojej branży, niezależnie od tego, czy są konkurencją, czy nie. Mogą być cennym źródłem informacji o nowych trendach
- czytaj raporty branżowe publikowane przez stowarzyszenia handlowe lub firmy zajmujące się badaniem rynku i mogą dać wyobrażenie o tym, czy konkretna nisza rośnie, czy kurczy się
- rozmawiaj z grupą docelową . Jeśli masz określoną grupę osób, do których kierujesz swój produkt lub usługę, porozmawiaj z nimi o trendach, które widzą w swojej branży. Mogą mieć pewne spostrzeżenia, których nie brałeś pod uwagę.
- sprawdź media społecznościowe. Media społecznościowe to kolejny świetny sposób, aby zobaczyć, o czym rozmawiają ludzie i dowiedzieć się, co jest popularne. Spróbuj wyszukać swoją branżę na Twitterze lub Facebooku oraz „trendy”, aby zobaczyć, co się pojawi
- przeprowadź wczesne badania rynku gdy masz już kilka pomysłów na potencjalnych odbiorców docelowych lub strategie pozycjonowania
- zbieraj informacje na temat demografii, analizuj raporty
- z czasem będziesz w stanie odfiltrować niektórych odbiorców, o których wiesz, że nie będą pasować do Twojej marki i zaczniesz identyfikować bardziej obiecujące możliwości
- przeprowadzanie badań rynkowych i analiz konkurencji może wydawać się męczące, ale musisz zbudować mocne fundamenty
- ważne jest, aby zrozumieć swoich konkurentów tak samo dobrze, jak swoich klientów, aby móc stale ulepszać swój marketing
- kiedy to robisz, z czasem wzmacniasz swoją wyjątkową propozycję wartości i stworzysz wyróżniającą się markę