Dochodowa nisza. Strategia niszy rynkowej
Poznaj grupę docelową, swoich idealnych klientów
- poznaj swoich idealnych klientów w określonej niszy
- Twoja grupa docelowa to grupa osób należących do podobnej grupy demograficznej, o wspólnych zainteresowaniach, wartościach i przekonaniach
- kiedy masz jasność co do swojej konkretnej niszy, znacznie łatwiej będzie Ci zidentyfikować grupę docelową
- gdy już wiesz, kim są Twoi docelowi odbiorcy, będziesz mógł wdrożyć strategię marketingową, w tym proces tworzenia treści i rozwoju produktu
- nigdy nie należy lekceważyć wyboru niszy
- Twórz persony klientów
- posiadając wystarczająco dużo informacji twórz persony klientów
- działają one jak fikcyjne postacie, które mają reprezentować przeciętną osobę w jednym z Twoich segmentów odbiorców.
- persony klientów pomogą Ci umocnić Twoją niszę i ułatwią komunikowanie się z grupą docelową w wielu działach, w tym marketingu i sprzedaży.
- zrozumienie Twoich odbiorców
- zdefiniowanie i zrozumienie swojej niszy oznacza lepsze poznanie swoich odbiorców.
- Jak Twoi klienci widzą świat? Jakie są ich najważniejsze wartości i jakie są ich unikalne perspektywy? Gdy je zrozumiesz, będziesz w znacznie lepszej pozycji do komunikowania się z grupą docelową
- będziesz mógł tworzyć bardziej przekonujące materiały marketingowe i reklamowe
- Twoje rozmowy sprzedażowe będą z większym prawdopodobieństwem zakończyć się pozyskiwaniem klientów
- możesz także użyć tego do zwiększenia retencji swoich klientów (churn oznacza, ilu klientów przestało korzystać z usług firmy w określonym przedziale czasowym, retencja klientów to procent klientów, którzy pozostali z firmą w określonym czasie)
- przeprowadzaj ankiety i grupy fokusowe jeśli masz prototyp produktu, który chcesz zaoferować, lub jeśli masz coś istotnego, co możesz pokazać ludziom ze swojej niszy
- możesz spojrzeć na dane demograficzne, które już znasz, a także na dane demograficzne, których jeszcze nie brałeś pod uwagę
- jak ludzie reagują na Twój produkt? Co myślą o Twojej marce? Czy mają jakieś sugestie dotyczące poprawy?
- otrzymasz od Klientów sensowne wskazówki, jeśli poważnie potraktujesz odpowiedzi uczestników