Dochodowa nisza. Strategia niszy rynkowej
Poznaj i zbadaj swoją konkurencję
- zbadaj swoją konkurencję
- poznaj swoją konkurencję, aby porównać swój potencjał i aby móc określić rentowność rynku
- zrozumienie konkurencji pozwoli Ci zidentyfikować luki rynkowe i wypełnić niszę lub stworzyć nowy rynek
- będziesz mógł ustalić swoją unikalną propozycję wartości i określić, czy rynek jest przesycony, czy nie
- znajomość swoich konkurentów da ci pomysł, jak przewyższyć ich pozycję, badając ich mocne i słabe strony
- analiza konkurencji i monitorowanie wyników konkurencji pomoże Ci być dobrze przygotowanym do wprowadzania ulepszeń w trakcie własnych działań
- konkurencyjna defensywność - zdefiniowanie unikalnej niszy jest formą konkurencyjnej defensywy
- jeśli potrafisz tworzyć produkty i usługi, które naprawdę różnią się od produktów i usług konkurencji, nie będziesz musiał się martwić o wkroczenie konkurencji na swoje terytorium gospodarcze
- jeśli odwołujesz się do odbiorców, których inne marki całkowicie zaniedbują, zyskasz niższe koszty marketingu i większą trafność marketingową
- ofensywna rywalizacja - możesz także wykorzystać swoją niszę w bardziej agresywny sposób, konkurując bezpośrednio z największymi rywalami, oferując lepsze produkty lub odwołując się do wspólnych danych demograficznych w bardziej odpowiedni, skoncentrowany sposób
- ofensywna strategia konkurencji koncentruje się na aktywnej przebudowie danej branży i ciągłym doskonaleniu, aby wyprzedzić konkurencję
- połączenie defensywy i ofensywy to najlepszy sposób na zmierzenie się z konkurencją
- spójrz na swoją konkurencję, zacznij przyglądać się swoim czołowym konkurentom
- nie muszą to być bezpośredni rywale, oferujący te same produkty i usługi, co Ty, ale powinni być oni powiązani z Twoją branżą
- jak się pozycjonują? Kim jest ich grupa docelowa? Jak się definiują?
- możesz wykorzystać to jako inspirację do znalezienia własnej niszy lub spróbować całkowicie odejść od ich standardów, aby wyróżnić swoją markę