Dochodowa nisza. Strategia niszy rynkowej
Poznaj luki i niezagospodarowane przestrzenie w swojej niszy rynkowej
- koncentrowanie się na niedostatecznie obsługiwanych lub niszowych rynkach może być zwycięską strategią
- rynki niszowe są często mniej konkurencyjne, a zatem łatwiejsze i mniej kosztowne do osiągnięcia niż rynki większe
- im większą niszę zdobywasz, tym bardziej zauważysz, że konkurencja nie obsługuje dobrze rynków niszowych
- rynek niszowy stanowi dla Twojej małej firmy doskonałą okazję do wypełnienia luk
- kiedy jesteś niszowy, nie próbujesz zaspokajać wszystkich
- staraj się dotrzeć do określonej grupy ludzi, którzy mają potrzebę lub chęć, którą może zaspokoić Twoja mała firma
- nisza to wyspecjalizowany rynek w ramach szerszego rynku
- Twoje zadanie to znalezienie niedostatecznie obsługiwanej lub nieobsługiwanej grupy konsumentów i przygotowanie oferty specjalnie dla nich