Dochodowa nisza. Strategia niszy rynkowej
Rozwijaj, kreuj i buduj kolejne nisze w ramach swojego rynku niszowego
- kreuj i buduj nowe rynki
- nisza rynkowa to jest coś, co już funkcjonuje i co odkrywasz, ale także przebudowujesz i tworzysz na nowo
- stwarzaj nowe potrzeby
- szukaj luk rynkowych i zapełniaj je własnymi produktami lub uzupełniaj braki w niszy
- wskazane jest, aby firmy zaczynały od małej niszy, ale dążyły do wyjścia poza nią
- nowe produkty, nowe rynki, nowe nisze, nowe segmenty rynku
- przyglądaj się segmentom sąsiadującym z Twoim obecnym segmentem centralnym
- oferuj coś, czego nikt inny nie oferuje
- powtórz proces zapełniania swojej niszy
- kiedy twoja nisza się zestarzeje lub przestanie być niszą, zbuduj kolejną niszę
- dodaj nowe produkty i usługi do swojego asortymentu niszowego i bądź przygotowany na reagowanie na zmiany
- zbuduj niszowy "wiecznie zielony" model biznesowy i zostań biznesowym rentierem
- Więcej: Dochodowa nisza. Strategia niszy rynkowej
Strategia niszy rynkowej
Pomyślmy o swojej dochodowej niszy rynkowej. Twoimi klientami mogą być producenci mebli tapicerowanych, dentystki, właściciele małych firm lub byli zawodowi kierowcy. Kiedy masz swoją niszę, zarówno sprzedajesz, jak i obsługujesz tę bardzo konkretną grupę ludzi w oparciu o wspólne cechy tej grupy, takie jak etapy życia lub miejsce biznesowe, wzorce dochodów i inne specyficzne potrzeby.