Zielone rynki
  • Strona główna
  • Zielone rynki
    • Ekologiczna marka własna >
      • Green Private Label
    • Zielone opakowania >
      • Opakowania ekologiczne >
        • Papierowe opakowania do zautomatyzowanego pakowania e-commerce
      • Taśma pakowa >
        • Taśma pakowa papierowa kraft
        • Taśma pakowa papierowa
        • Taśma pakowa kraft
        • Taśma kraft
        • Taśma papierowa
        • Taśma papierowa do pakowania
        • Taśma papierowa ekologiczna
        • Taśma pakowa hot-melt
        • Ekologiczna taśma klejąca papierowa
        • Taśma pakowa hot-melt KRAFT 48/50
  • Vege Paczka
    • Wuxia Produkty roślinne >
      • Wuxia Power Energy Drink
      • Wuxia Power Superfoods
      • Wuxia Power Energy Bar
      • Wuxia Power
      • Xianxia
    • Kosmetyki >
      • Kosmetyki naturalne
      • Kosmetyki organiczne
      • Kosmetyki ekologiczne
      • Kosmetyki antyalergiczne
    • Zielona herbata
    • Substytuty >
      • Substytuty mięsa >
        • Beyond Meat
  • Oferta dla firm
    • Maszyna sprzedażowa >
      • Maszynka sprzedażowa
      • Machina sprzedażowa
      • Automat sprzedażowy
      • Sprzedaż automatyczna
      • Automatyczna sprzedaż B2B
    • Pozyskiwanie leadów >
      • Pozyskiwanie leadów B2B
      • Kampanie sprzedażowe >
        • Kampania sprzedażowa
      • Pozycjonowanie B2B
      • Copywriting B2B
      • Copywriting sprzedażowy
      • Multibranding
    • Platforma sprzedażowa >
      • Platforma B2B
      • Platforma sprzedażowa B2B
      • Zakupy B2B
      • Aukcje B2B
      • Aukcja B2B
  • Zielony Kurier
    • Vege LifeStyle >
      • Zielone mieszkanie >
        • Aranżacja wnętrz z troską o planetę
        • Ekologia i design idą w parze – premiera nowości marki Profim
      • Leonardo DiCaprio inwestuje w sieć wegańskich burgerów Lewisa Hamiltona
      • Rebellyous Foods opracował system produkcji roślinnych nuggetsów pozwalający na konkurencję z nuggetsami z kurczaka pod względem jakości i ceny
      • Kapary w oleju z ziołami – wykwintna i zaskakująca propozycja od OLE!
      • Naturalnie szczupła na wiosnę
      • Jak wesprzeć koncentrację podczas przesilenia?
      • ​Pierwsza dieta dla mężczyzn od SuperMenu by Anna Lewandowska
      • ​Pitne nowości bez laktozy od marki Łaciate
      • ​Nowy raport IPCC: świat musi jeść mniej mięsa
      • Dieta mężczyzn - czy nawyki żywieniowe mogą wpłynąć na libido?
      • Maczfit gra w zielone – marka deklaruje szereg proekologicznych zmian
      • Długofalowy proces wsparcia odporności
      • Azjatyckie superfoods, których nie może zabraknąć w Twojej diecie
      • Aktywność fizyczna na zdrowy sen
      • Naturalna troska o dłonie z roślinnymi kremami do rąk Herbapol Polana
      • Refleksja na temat ekologii również wśród turystów
      • ​10 firm cateringu wegańskiego wg Marthy Stewart
      • Rośnie oferta cateringów dietetycznych
      • OSAVI jako pierwszy kontroluje w tak szerokim zakresie swoje suplementy diety
      • Suty pierwszy kwartał na rynku diet pudełkowych
      • Dlaczego nasz klimat się zmienia? Poznaj przyczyny globalnego ocieplenia
      • NUXE BODY Rêve de Thé
      • Kierunek Natura
      • Razem w stronę eko
      • Prawie 400 mln zł przychodów i 15,6 mln zł zysku netto Krynicy Vitamin w 2021 r.
      • Jak prawidłowo zbilansować dietę wegetariańską
      • Szwajcarski producent czekolady Lindt & Sprungli wprowadził na rynek wegańskie batony z mlekiem owsianym
      • Izraelska firma Remilk otworzy w Danii największy na świecie zakład produkujący substytut mleka
      • Vege LifeStyle Magazyn
  • Kontakt
    • Usługi B2B >
      • Private Label
    • Business News >
      • Market Summary
      • Forex
    • Finanse >
      • Kalendarz ekonomiczny
    • Polski Ład
    • Twitter
    • Regulamin
    • Linki >
      • Rynki24.pl Archiwum
    • Zielone Brygady >
      • Wuxia Power Energy Drink
      • Wuxia Power Game
      • Wuxia Power TV Series
      • Wuxia Power Universe
      • Wuxia Power Serial novel
      • Wuxia Power Powieść w odcinkach

Fundusze europejskie


Wsparcie internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw 3.2 PO IR Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014 - 2020

Internacjonalizacja działalności w ramach nowej perspektywy finansowej (2014-2020) uwzględniona została w ramach III osi priorytetowej Wsparcie otoczenia i potencjału innowacyjnych przedsiębiorstw, Priorytet Inwestycyjny 3.2 opracowywanie i wdrażanie nowych modeli biznesowych dla MŚP, w szczególności w celu internacjonalizacji.


Szczegółowe informacje:
http://www.poig.gov.pl

W latach 2014-2020 Polska ma do dyspozycji 82,5 mld euro
w ramach polityki spójności. Na tę kwotę składają się:


  • ok. 76,9 mld euro dostępnych w programach krajowych, w tym ponad 252 mln euro na wsparcie bezrobotnej i nie uczącej się młodzieży,
  • ok. 700 mln euro dostępnych w programach Europejskiej Współpracy Terytorialnej,
  • 4,1 mld euro na projekty infrastrukturalne o znaczeniu europejskim  w obszarze transportu, energetyki i technologii informacyjnych w ramach instrumentu „Łącząc Europę”,
  • ok. 473 mln euro z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD) na programy, które zapewnią żywność dla osób najbardziej potrzebujących oraz odzież i inne podstawowe artykuły osobom bezdomnym oraz dzieciom w trudnej sytuacji materialnej,
  • ok. 287 mln z zarządzanej przez Komisję Europejską, ogólnej puli przeznaczonej na pomoc techniczną,
  • ok 71 mln euro na działania innowacyjne związane z rozwojem obszarów miejskich.
Więcej: Funduszeeuropejskie.gov.pl

Priorytet inwestycyjny 3.2

3.2 opracowywanie i wdrażanie nowych modeli biznesowych dla MŚP, w szczególności w celu internacjonalizacji.

Cel szczegółowy 5. Wzrost umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw.

Pozytywnym trendem jest zwiększenie aktywności polskich firm na rynkach zagranicznych. Poziom aktywności jest uwarunkowany wielkością przedsiębiorstwa, branżą lub sektorem, w którym działa. Jednocześnie wciąż konieczna jest realizacja działań, które ułatwią MŚP oferowanie produktów i usług na rynkach zagranicznych. W szczególności dotyczy to przedsiębiorstw innowacyjnych, gdyż poszerzenie rynków zbytu dla nowych produktów i usług wpływa na opłacalność działalności B+R+I. Dlatego też wsparcie z zakresu internacjonalizacji, realizowane w PO IR w ramach PI 3.2, skierowane jest do innowacyjnych przedsiębiorstw. Finansowanie koncentruje się na projektach, które skutkują nawiązywaniem przez przedsiębiorstwa kontaktów z zagranicznymi kontrahentami i inwestorami, w tym za pośrednictwem instytucji otoczenia biznesu. Ponadto realizowane są projekty systemowe, służące zapewnieniu dostępu do wiedzy na temat umiędzynarodowienia działalności MŚP oraz promujące tego typu działalność.

Przykładowe typy projektów w ramach PI 3.2  Wsparcie internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw.

Finansowanie dotyczy projektów konkursowych i systemowych, obejmujących działania takie jak:

- programy promocji, służące zwiększeniu dostępu przedsiębiorstw sektora MŚP do tradycyjnych oraz perspektywicznych rynków, ukierunkowane na sektory gospodarki o najwyższym potencjale eksportowym;

- wsparcie instytucji otoczenia biznesu w zakresie działań przyczyniających się do internacjonalizacji MŚP (np. poprzez tworzenie partnerstw pomiędzy polskimi i zagranicznymi IOB, tworzenie narzędzi informatycznych promujących ofertę lokatorów IOB na rynkach międzynarodowych, udział IOB w imprezach o charakterze wystawienniczym i kooperacyjnym za granicą);

- świadczenie na rzecz innowacyjnych przedsiębiorstw sektora MŚP specjalistycznych usług doradczych z zakresu internacjonalizacji (w tym m.in. coaching, mentoring, wsparcie firm w rozwoju działalności w wiodących zagranicznych IOB, wsparcie przedsiębiorstw w ubieganiu się o realizację zamówień publicznych za granicą, w poszukiwaniu zagranicznych inwestorów kapitałowych i kontrahentów);

- prowadzenie kampanii informacyjnej, promującej podejmowanie działalności międzynarodowej przez MŚP;

- zwiększenie dostępu do źródeł informacji na temat rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej za granicą oraz prowadzenie specjalistycznych szkoleń w formie e-learning’u;

- prowadzenie badań wśród eksporterów i potencjalnych eksporterów oraz systematycznego monitoringu trendów na rynkach globalnych w zakresie specjalizacji.

Typy beneficjentów

- przedsiębiorstwa (MŚP),
- instytucje otoczenia biznesu,
- jednostki administracji publicznej, w tym ich jednostki organizacyjne, lub wyłonione podmioty odpowiadające za realizację działań o charakterze systemowym.

Terytorialny obszar realizacji

- cała Polska

Planowane zastosowanie instrumentów finansowych

Przewiduje się zastosowanie instrumentów bezzwrotnych (dotacje) oraz instrumentów finansowych.

Poziom dofinansowania unijnego będzie wynosił 85 proc. (dla regionów mniej rozwiniętych) oraz 80 proc. dla Mazowsza. Ponadto podatek VAT w projektach dofinansowanych z Funduszy Europejskich będzie kosztem kwalifikowalnym, co oznacza możliwość jego refundacji.

Planowane zastosowanie dużych projektów

Wsparcie internacjonalizacji w ramach III osi PO IR będzie prowadzone głównie w trybie konkursowym, w związku z czym na etapie przygotowania programu nie jest możliwe określenie, czy dofinansowanie będzie kierowane na realizację dużych projektów.


Więcej: Dotacje eksportowe

Finansowanie Projektów

    Kontakt

Prześlij

Wspierane przez Stwórz własną unikalną stronę internetową przy użyciu konfigurowalnych szablonów.
  • Strona główna
  • Zielone rynki
    • Ekologiczna marka własna >
      • Green Private Label
    • Zielone opakowania >
      • Opakowania ekologiczne >
        • Papierowe opakowania do zautomatyzowanego pakowania e-commerce
      • Taśma pakowa >
        • Taśma pakowa papierowa kraft
        • Taśma pakowa papierowa
        • Taśma pakowa kraft
        • Taśma kraft
        • Taśma papierowa
        • Taśma papierowa do pakowania
        • Taśma papierowa ekologiczna
        • Taśma pakowa hot-melt
        • Ekologiczna taśma klejąca papierowa
        • Taśma pakowa hot-melt KRAFT 48/50
  • Vege Paczka
    • Wuxia Produkty roślinne >
      • Wuxia Power Energy Drink
      • Wuxia Power Superfoods
      • Wuxia Power Energy Bar
      • Wuxia Power
      • Xianxia
    • Kosmetyki >
      • Kosmetyki naturalne
      • Kosmetyki organiczne
      • Kosmetyki ekologiczne
      • Kosmetyki antyalergiczne
    • Zielona herbata
    • Substytuty >
      • Substytuty mięsa >
        • Beyond Meat
  • Oferta dla firm
    • Maszyna sprzedażowa >
      • Maszynka sprzedażowa
      • Machina sprzedażowa
      • Automat sprzedażowy
      • Sprzedaż automatyczna
      • Automatyczna sprzedaż B2B
    • Pozyskiwanie leadów >
      • Pozyskiwanie leadów B2B
      • Kampanie sprzedażowe >
        • Kampania sprzedażowa
      • Pozycjonowanie B2B
      • Copywriting B2B
      • Copywriting sprzedażowy
      • Multibranding
    • Platforma sprzedażowa >
      • Platforma B2B
      • Platforma sprzedażowa B2B
      • Zakupy B2B
      • Aukcje B2B
      • Aukcja B2B
  • Zielony Kurier
    • Vege LifeStyle >
      • Zielone mieszkanie >
        • Aranżacja wnętrz z troską o planetę
        • Ekologia i design idą w parze – premiera nowości marki Profim
      • Leonardo DiCaprio inwestuje w sieć wegańskich burgerów Lewisa Hamiltona
      • Rebellyous Foods opracował system produkcji roślinnych nuggetsów pozwalający na konkurencję z nuggetsami z kurczaka pod względem jakości i ceny
      • Kapary w oleju z ziołami – wykwintna i zaskakująca propozycja od OLE!
      • Naturalnie szczupła na wiosnę
      • Jak wesprzeć koncentrację podczas przesilenia?
      • ​Pierwsza dieta dla mężczyzn od SuperMenu by Anna Lewandowska
      • ​Pitne nowości bez laktozy od marki Łaciate
      • ​Nowy raport IPCC: świat musi jeść mniej mięsa
      • Dieta mężczyzn - czy nawyki żywieniowe mogą wpłynąć na libido?
      • Maczfit gra w zielone – marka deklaruje szereg proekologicznych zmian
      • Długofalowy proces wsparcia odporności
      • Azjatyckie superfoods, których nie może zabraknąć w Twojej diecie
      • Aktywność fizyczna na zdrowy sen
      • Naturalna troska o dłonie z roślinnymi kremami do rąk Herbapol Polana
      • Refleksja na temat ekologii również wśród turystów
      • ​10 firm cateringu wegańskiego wg Marthy Stewart
      • Rośnie oferta cateringów dietetycznych
      • OSAVI jako pierwszy kontroluje w tak szerokim zakresie swoje suplementy diety
      • Suty pierwszy kwartał na rynku diet pudełkowych
      • Dlaczego nasz klimat się zmienia? Poznaj przyczyny globalnego ocieplenia
      • NUXE BODY Rêve de Thé
      • Kierunek Natura
      • Razem w stronę eko
      • Prawie 400 mln zł przychodów i 15,6 mln zł zysku netto Krynicy Vitamin w 2021 r.
      • Jak prawidłowo zbilansować dietę wegetariańską
      • Szwajcarski producent czekolady Lindt & Sprungli wprowadził na rynek wegańskie batony z mlekiem owsianym
      • Izraelska firma Remilk otworzy w Danii największy na świecie zakład produkujący substytut mleka
      • Vege LifeStyle Magazyn
  • Kontakt
    • Usługi B2B >
      • Private Label
    • Business News >
      • Market Summary
      • Forex
    • Finanse >
      • Kalendarz ekonomiczny
    • Polski Ład
    • Twitter
    • Regulamin
    • Linki >
      • Rynki24.pl Archiwum
    • Zielone Brygady >
      • Wuxia Power Energy Drink
      • Wuxia Power Game
      • Wuxia Power TV Series
      • Wuxia Power Universe
      • Wuxia Power Serial novel
      • Wuxia Power Powieść w odcinkach