Indie. Import z Indii
Import z Indii. Usługi inspekcyjne w Indiach
V-Trust Inspection Service to wiodąca firma świadcząca usługi inspekcyjne w Chinach, Wietnamie, Kambodży, Bangladeszu, Indiach, Tajlandii i w Malezji. Firma działa od 2003 roku, jako niezależna firma kontrolna posiada akredytację CNAS 17020, AQSIQ, ILAC i IFIA Accreditation (Międzynarodowa Federacja Agencji Kontrolnych) oraz certyfikaty ISO9001: 2015. V-Trust jest Sedex Affiliate Audit Company, co pozwala firmie przeprowadzać audyty społeczne SMETA w Chinach, Indiach i Wietnamie.
Jako niezależna firma V-Trust posiada solidną sieć inspekcyjną obejmującą większość rejonów Chin oraz kraje Azji Południowo-Wschodniej (ponad 90% produktów eksportowych jest wytwarzanych na tych obszarach). Firma posiada ponad 310 inspektorów, którzy są dobrze wyszkoleni, godni zaufania oraz doświadczeni w kontroli wielu rodzajach towarów. Tylko w 2020 roku ponad 3200 importerów oraz kupców z całego świata skorzystało z usług V-Trust, a miesięcznie przeprowadzaliśmy ponad 6200 inspekcji. Poza usługami inspekcyjnymi, V-Trust oferuje swoim Klientom również usługi audytu fabryk, oceny dostawców oraz przeprowadzenie testów laboratoryjnych. Laboratoria V-Trust są akredytowane przez międzynarodowe instytucje, m.in. CNAS, CPSC, UL, IECEE itd. Usługi V-Trust obejmują: Polscy importerzy wybierają najczęściej takie usługi jak: Audyt Fabryki, Kontrola jakości podczas produkcji, Kontrola przed wysyłką towaru i Nadzór załadunku kontenera. |
Kontakt:
V-Trust Inspection Service Co.,Ltd. Add: 11/F, West Tower, Poly World Trade Centre, 1000 Xingang Road E., Guangzhou, China 510335 Tel: +86-20-89089880 Fax: +86-20-89089025 Website: v-trust.com Kontakt w Polsce: Tel.: 691 669 192 E-mail: marcin.nowak@v-trust.com Linkedin: linkedin.com Facebook: facebook.com Strona www: v-trust.com/PL Rejony w Indiach i Bangladeszu obsługiwane przez naszych inspektorów |
Audyt fabryki w Indiach
Polscy importerzy i firmy zlecające produkcję towarów chińskim producentom szukają sposobów na maksymalne zabezpieczenie swojego biznesu. Jeszcze przed rozpoczęciem produkcji lub złożeniem zamówienia wykonywany jest audyt fabryki lub zamawiany jest uproszczony raport z weryfikacji dostawcy. Zapytaj już dziś o przykładowy raport z audytu fabryki lub od razu zamów raport: marcin.nowak@v-trust.com
Audyt fabryki (Factory Audit FA) jest to bardzo szczegółowy raport z audytu fabryki przygotowany w oparciu o wizytę naszego inspektora w firmie lub w fabryce, poszerzony o dostępne w państwowych bazach dane o firmie. Factory Audit pozwala wykryć problemy z dostawcą jeszcze przed zleceniem produkcji lub złożeniem zamówienia. Dzięki audytowi możesz dobrze zrozumieć możliwości swojego dostawcy, system kontroli jakości w fabryce, schemat zarządzania i procedury operacyjne. Audyt pozwala na prawidłowy i bezpieczny wybór wykwalifikowanego dostawcy.
Generalnie podczas audytu fabryki skupimy się na następujących aspektach:
Z jakim wyprzedzeniem powinienem zarezerwować usługę?
Chociaż czasami można zarezerwować inspekcje następnego dnia dla niektórych klastrów produkcyjnych, w których V-Trust ma duży zespół inspektorów, zalecamy rezerwację u nas z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem.
Przykładowy raport z audytu fabryki, który pokazuje jak szeroki zakres tematów taki raport zawiera prześlemy na Państwa życzenie: marcin.nowak@v-trust.com
Ile kosztuje inspekcja i raport z audytu fabryki: 398 USD
(gdy fabryka znajduje się w rejonie obsługiwanym przez inspektorów V-Trust)
Audyt fabryki (Factory Audit FA) jest to bardzo szczegółowy raport z audytu fabryki przygotowany w oparciu o wizytę naszego inspektora w firmie lub w fabryce, poszerzony o dostępne w państwowych bazach dane o firmie. Factory Audit pozwala wykryć problemy z dostawcą jeszcze przed zleceniem produkcji lub złożeniem zamówienia. Dzięki audytowi możesz dobrze zrozumieć możliwości swojego dostawcy, system kontroli jakości w fabryce, schemat zarządzania i procedury operacyjne. Audyt pozwala na prawidłowy i bezpieczny wybór wykwalifikowanego dostawcy.
Generalnie podczas audytu fabryki skupimy się na następujących aspektach:
- Profil fabryki (informacje ogólne)
- Struktura organizacyjna
- Proces produkcji
- Zdolność produkcyjna
- Wyposażenie i maszyny
- System zapewnienia jakości i powiązane certyfikaty
- Zakres R&D w fabryce
- Uwzględniamy także specjalne wymagania klienta
Z jakim wyprzedzeniem powinienem zarezerwować usługę?
Chociaż czasami można zarezerwować inspekcje następnego dnia dla niektórych klastrów produkcyjnych, w których V-Trust ma duży zespół inspektorów, zalecamy rezerwację u nas z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem.
Przykładowy raport z audytu fabryki, który pokazuje jak szeroki zakres tematów taki raport zawiera prześlemy na Państwa życzenie: marcin.nowak@v-trust.com
Ile kosztuje inspekcja i raport z audytu fabryki: 398 USD
(gdy fabryka znajduje się w rejonie obsługiwanym przez inspektorów V-Trust)
Import odzieży z Indii kontrola jakości
Jak stwierdzono w poprzednich artykułach „Jak zorganizować skuteczną inspekcję” i „Jak ustalić kryteria jakości produktu dla dostawcy”, aby w pełni wykorzystać usługę inspekcji V-Trust, zaleca się importerom dostarczenie szczegółowych informacji dotyczących zakresu kontroli i weryfikacji elementów podczas inspekcji. Im więcej szczegółów wysyłają kupujący do firmy kontrolnej, tym skuteczniejsza będzie inspekcja.
Poświęcenie czasu na sporządzenie planu kontroli pomoże zmniejszyć przyszłe problemy z jakością, takie jak:
W tym artykule chcieliśmy przejrzeć najpopularniejszy dokument, który jest zwykle wysyłany do firm kontrolnych w celu przeprowadzenia dokładnych kontroli odzieży: specyfikacja techniczna czyli Tech-Pack.
Poświęcenie czasu na sporządzenie planu kontroli pomoże zmniejszyć przyszłe problemy z jakością, takie jak:
- logo w różnych rozmiarach, kolorach i kształtach
- różnice w stosowanych podczas produkcji i wysyłki materiałach, opakowaniach, komponentach
- błędnie napisane etykiety, znaki wysyłkowe, instrukcje obsługi i inne
W tym artykule chcieliśmy przejrzeć najpopularniejszy dokument, który jest zwykle wysyłany do firm kontrolnych w celu przeprowadzenia dokładnych kontroli odzieży: specyfikacja techniczna czyli Tech-Pack.
Indie Nadzór załadunku kontenera
Nadzór załadunku kontenera CLS (Container Loading Supervision CLS) to nadzór inspektora podczas załadunku towaru i zamknięcia kontenera gotowego do wysyłki. Inspektorzy monitorują załadunek, sprawdzają ilości towaru oraz stan kontenera zapewniając odpowiednie obchodzenie się z ładunkiem podczas transportu.
Załadunek kontenera jest krytycznym krokiem w dostawie towarów. Nawet produkt dobrej jakości, jeśli jest nieprawidłowo załadowany, może być złej jakości lub nawet niemożliwy do sprzedania, gdy zostanie dostarczony. Możesz również otrzymać produkty innego klienta, nieprawidłowe ilości, mokre towary lub szeroką gamę innych wad bezpośrednio związanych ze złymi warunkami załadunku.
Krokiem poprzedzającym kontrolę podczas załadunku kontenera CLS może być Kontrola przedwysyłkowa towaru PSI Pre-Shipment Inspections.
V-Trust podejmuje kroki w celu upewnienia się, że otrzymujesz „swoje” produkty i są one w takim samym stanie, w jakim były w momencie rozpoczęcia załadunku.
Nadzór załadunku kontenera Container Loading Supervision (CLS) zawiera następujące punkty:
Nasz standardowy koszt inspekcji wynosi 268 USD / dzień pracy inspektora (bez ukrytych opłat) w głównych klastrach produkcyjnych w Chinach, Indiach, Wietnamie, Malezji, Kambodży i Bangladeszu. Jeden dzień roboczy oznacza jednego inspektora pracującego na miejscu do 8 godzin. Więcej informacji: marcin.nowak@v-trust.com
Załadunek kontenera jest krytycznym krokiem w dostawie towarów. Nawet produkt dobrej jakości, jeśli jest nieprawidłowo załadowany, może być złej jakości lub nawet niemożliwy do sprzedania, gdy zostanie dostarczony. Możesz również otrzymać produkty innego klienta, nieprawidłowe ilości, mokre towary lub szeroką gamę innych wad bezpośrednio związanych ze złymi warunkami załadunku.
Krokiem poprzedzającym kontrolę podczas załadunku kontenera CLS może być Kontrola przedwysyłkowa towaru PSI Pre-Shipment Inspections.
V-Trust podejmuje kroki w celu upewnienia się, że otrzymujesz „swoje” produkty i są one w takim samym stanie, w jakim były w momencie rozpoczęcia załadunku.
Nadzór załadunku kontenera Container Loading Supervision (CLS) zawiera następujące punkty:
- Ilość i asortyment
- Właściwe produkty
- Stan opakowań
- Nadzorowanie prawidłowego załadunku
- Stan kartonów eksportowych
- Opóźnienie załadunku podczas niepogody
- Oznaczenia wysyłkowe
- Specjalne wymagania klienta
- Nadzór załadunku kontenerów jest ważnym krokiem w odbiorze towarów wysokiej jakości.
Nasz standardowy koszt inspekcji wynosi 268 USD / dzień pracy inspektora (bez ukrytych opłat) w głównych klastrach produkcyjnych w Chinach, Indiach, Wietnamie, Malezji, Kambodży i Bangladeszu. Jeden dzień roboczy oznacza jednego inspektora pracującego na miejscu do 8 godzin. Więcej informacji: marcin.nowak@v-trust.com
Indie Kontrola przedwysyłkowa towaru
Kontrola przedwysyłkowa towaru PSI (Pre-shipment Inspection PSI) to najskuteczniejsza metoda kontroli potwierdzająca poziom jakości całej przesyłki. Zwykle wymaga to 100% ukończenia produkcji i zapakowania co najmniej 80% towarów w kartony. Sprawdzane próbki są wybierane losowo zgodnie ze standardem AQL. Inspekcja przed wysyłką może służyć do sprawdzenia całkowitej ilości produktów, sprawdzenia wydajności, funkcjonalności i integralności produktu, zweryfikowania wszystkich zapisów i dokumentacji, takich jak raporty z badań i certyfikaty zgodności, znak CE itp.
Próbki są wybierane losowo, zgodnie z normami i procedurami. V-Trust używa ANSI / ASQ Z1.4-2008 (AQL) jako standardu badania próbek i akceptowalnego poziomu jakości.
Kiedy przeprowadzić kontrolę przed wysyłką?
Kontrolę przed wysyłką można przeprowadzić przed datą załadunku i zazwyczaj wymaga ona ukończenia produkcji w 100% i zapakowania co najmniej 80% towarów do kartonów.
Co obejmuje inspekcja przed wysyłką?
Ogólna kontrola V-Trust na miejscu podczas inspekcji przed wysyłką obejmuje następujące kryteria:
Oprócz powyższego możemy przeprowadzić kontrolę dostosowaną do Twoich kryteriów.
Jakie są koszty inspekcji przed wysyłką?
Nasz standardowy koszt inspekcji all-inclusive wynosi 268 USD / dzień pracy inspektora (bez ukrytych opłat) w głównych klastrach produkcyjnych w Chinach, Indiach, Wietnamie, Malezji, Kambodży i Bangladeszu. Jeden dzień roboczy oznacza jednego inspektora pracującego na miejscu do 8 godzin.
Co nas wyróżnia:
Nasze profesjonalne kontrole oraz szczegółowe i przejrzyste formaty raportów dostarczą wszystkich informacji potrzebnych do podjęcia ostatecznej decyzji o wysyłce. Mamy nadzieję, że nasze usługi i wiedza sprawią, że będziesz naszym wieloletnim zadowolonym partnerem.
Więcej informacji: marcin.nowak@v-trust.com
Próbki są wybierane losowo, zgodnie z normami i procedurami. V-Trust używa ANSI / ASQ Z1.4-2008 (AQL) jako standardu badania próbek i akceptowalnego poziomu jakości.
Kiedy przeprowadzić kontrolę przed wysyłką?
Kontrolę przed wysyłką można przeprowadzić przed datą załadunku i zazwyczaj wymaga ona ukończenia produkcji w 100% i zapakowania co najmniej 80% towarów do kartonów.
Co obejmuje inspekcja przed wysyłką?
Ogólna kontrola V-Trust na miejscu podczas inspekcji przed wysyłką obejmuje następujące kryteria:
- Stan ilościowy
- Wygląd produktu
- Testy wydajności, bezpieczeństwa i funkcjonalności
- Jakość wykonania i montażu
- Akcesoria
- Materiał
- Zabarwienie towaru
- Logo i etykiety
- Rozmiar i pomiary
- Waga
- Asortyment
- Stan kartonu
- Test skanowania kodów kreskowych
- Uszczelka
- Cechowanie
- Znaki przewozowe
- Widok fabryczny
Oprócz powyższego możemy przeprowadzić kontrolę dostosowaną do Twoich kryteriów.
Jakie są koszty inspekcji przed wysyłką?
Nasz standardowy koszt inspekcji all-inclusive wynosi 268 USD / dzień pracy inspektora (bez ukrytych opłat) w głównych klastrach produkcyjnych w Chinach, Indiach, Wietnamie, Malezji, Kambodży i Bangladeszu. Jeden dzień roboczy oznacza jednego inspektora pracującego na miejscu do 8 godzin.
Co nas wyróżnia:
- Żadnych ukrytych opłat;
- Tylko inspektorzy zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy;
- Bezpłatne doradztwo przed i po inspekcjach;
- Bezpłatny dostęp do pulpitu QC, list kontrolnych i systemu rezerwacji online;
- Rekompensata do 30-krotności opłaty inspekcyjnej (najwyższa w branży);
Nasze profesjonalne kontrole oraz szczegółowe i przejrzyste formaty raportów dostarczą wszystkich informacji potrzebnych do podjęcia ostatecznej decyzji o wysyłce. Mamy nadzieję, że nasze usługi i wiedza sprawią, że będziesz naszym wieloletnim zadowolonym partnerem.
Więcej informacji: marcin.nowak@v-trust.com
Indie Inspekcja podczas produkcji
Inspekcja podczas produkcji DPI (During Production Inspection DPI) służy do sprawdzania produktu na wczesnym etapie produkcji i upewnienia się, że jest on zgodny ze standardami klienta. W miarę kontynuacji produkcji usterki te można wyeliminować, tak aby zmniejszyć odsetek defektów w pozostałej części procesu produkcji. Dzięki kontroli DPI jesteśmy również w stanie sprawdzić harmonogram produkcji i potwierdzić, że produkty będą gotowe zgodnie z harmonogramem wysyłek. Nie pozwól, aby Twoja przesyłka była opóźniona z powodu przeróbek lub złych przesyłek.
Z jakim wyprzedzeniem powinienem zarezerwować kontrolę przed wysyłką?
Chociaż czasami można zarezerwować inspekcje następnego dnia dla niektórych klastrów produkcyjnych, w których V-Trust ma duży zespół inspektorów, zalecamy rezerwację u nas z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem.
Jakie są koszty inspekcji: 268 USD / dzień roboczy inspektora
Nasz standardowy koszt inspekcji all-inclusive wynosi 268 USD / dzień roboczy inspektora (bez ukrytych opłat) w głównych klastrach produkcyjnych w Chinach, Indiach, Wietnamie, Malezji, Kambodży i Bangladeszu. Jeden dzień roboczy oznacza jednego inspektora pracującego na miejscu do 8 godzin.
Więcej informacji: marcin.nowak@v-trust.com
Z jakim wyprzedzeniem powinienem zarezerwować kontrolę przed wysyłką?
Chociaż czasami można zarezerwować inspekcje następnego dnia dla niektórych klastrów produkcyjnych, w których V-Trust ma duży zespół inspektorów, zalecamy rezerwację u nas z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem.
Jakie są koszty inspekcji: 268 USD / dzień roboczy inspektora
Nasz standardowy koszt inspekcji all-inclusive wynosi 268 USD / dzień roboczy inspektora (bez ukrytych opłat) w głównych klastrach produkcyjnych w Chinach, Indiach, Wietnamie, Malezji, Kambodży i Bangladeszu. Jeden dzień roboczy oznacza jednego inspektora pracującego na miejscu do 8 godzin.
Więcej informacji: marcin.nowak@v-trust.com
Indie strefy i klastry produkcyjne
Geografia przemysłu Indii - rozwijanie sieci dostawców
W 2015 r. gospodarka Indii stała się najszybciej rozwijającą się główną gospodarką świata wyprzedzając Chiny. Przemysł eksportowy odegrał dużą rolę w tym wyniku, a Indie powoli stały się supermocarstwem eksportowym dla szerokiej gamy produktów. Jaki jest najlepszy sposób na znalezienie indyjskich dostawców dla Twoich kategorii produktów?
Aby pozyskiwać produkty w Indiach, należy myśleć w kategoriach klastrów, nawet bardziej niż w Chinach. Koncepcja ta już od kilku stuleci wpisuje się w bogatą historię przemysłową Indii. Klaster można zdefiniować jako skupisko przedsiębiorstw wytwarzających takie same lub podobne produkty i zlokalizowanych w blisko siebie w danym obszarze geograficznym (miasto, miasteczko lub kilka przyległych wsi). Niektóre indyjskie klastry są tak ważne, że mogą stanowić ponad 90% całkowitej produkcji tego produktu w Indiach. Przyjrzyjmy się niektórym z najważniejszych towarów konsumpcyjnych w indyjskim eksporcie i klastrach.
Rękodzieło
Stanowiące eksport o wartości ponad 4 miliardów dolarów, wyroby rzemieślnicze odgrywają znaczącą rolę w gospodarce rozwijającego się kraju, zwłaszcza na obszarach wiejskich. Główne produkty eksportowe w kategorii rękodzieła obejmują sztukę, wyroby metalowe, wyroby z drewna i tekstylia haftowane. Większość dostawców zatrudnia mniej niż 10 pracowników, co utrudnia ich pozyskiwanie bez bezpośredniego odwiedzania klastrów. Poniżej znajduje się tabela głównych klastrów według kategorii rękodzieła.
Rodzaj rzemiosła / Lokalizacja klastra
Odzież i obuwie
Sektor tekstylny jest jedną z najstarszych gałęzi przemysłu w Indiach. Dziś bezpośrednio zatrudnia ponad 40 milionów pracowników i generuje 40 miliardów dolarów z eksportu (w 2016 roku), co czyni Indie jednym z 10 krajów o największym eksporcie i odpowiadającym za około 4% światowego eksportu.
Przemysł ma dwa szerokie segmenty, jeden niezorganizowany i jeden bardziej zorganizowany. Niezorganizowany sektor działa na małą skalę, z wykorzystaniem tradycyjnych narzędzi i metod, przy bardzo ograniczonych możliwościach marketingowych i produkcyjnych. W związku z tym może nie być interesujący dla międzynarodowych nabywców. Drugi może być bardziej interesujący ze względu na bardziej zorganizowaną strukturę z nowoczesnymi maszynami, wykształconymi technikami i rozległymi fabrykami.
Pod względem rodzaju produkowanych tekstyliów Indie są pierwszym producentem juty i drugim eksporterem na świecie (szczególnie interesującym w przypadku akcesoriów i toreb), drugim w produkcji jedwabiu i bawełny.
Powyżej znajduje się mapa przedstawiająca skupiska producentów tekstyliów według użytego materiału.
Biżuteria
Według wstępnych danych Gems and Jewelry Export Promotion Council (GJPEC), całkowity eksport klejnotów i biżuterii w 2012 roku wyniósł 39 miliardów dolarów w Indiach, co czyni je jedną z największych gałęzi eksportu w kraju. Jest czołową gałęzią przemysłu zarabiającą pieniądze i jedną z najszybciej rozwijających się branż w kraju.
Dwa główne segmenty sektora w Indiach to biżuteria złota i diamenty ze złotą biżuterią, które stanowią około 80 procent rynku biżuterii.
Biżuteria jest jednym z doskonałych przykładów znaczenia klastrów w kraju. Prawie cały eksport klejnotów i biżuterii pochodzi z klastrów Gujarat i z Bombaju. Z jednej strony większość surowego złota trafia do klastra w Bombaju w celu przetworzenia dzięki dużej liczbie nowoczesnych, zautomatyzowanych fabryk (posiadających m.in. systemy wycinarek laserowych). Z drugiej strony większość obróbki diamentów odbywa się w regionie Gujarat (zwłaszcza Surat), co stanowi ponad 80% wszystkich diamentów przetwarzanych w Indiach.
Jeśli potrzebujesz pomocy przy kontrolach jakości towarów w Indiach i Bangladeszu, V-Trust, z pełnoetatowymi inspektorami i pełną akredytacją, zawsze chętnie pomoże Ci w inspekcjach, audytach i testowaniu produktów.
Kontakt w Polsce: 691 669 192 i marcin.nowak@v-trust.com
W 2015 r. gospodarka Indii stała się najszybciej rozwijającą się główną gospodarką świata wyprzedzając Chiny. Przemysł eksportowy odegrał dużą rolę w tym wyniku, a Indie powoli stały się supermocarstwem eksportowym dla szerokiej gamy produktów. Jaki jest najlepszy sposób na znalezienie indyjskich dostawców dla Twoich kategorii produktów?
Aby pozyskiwać produkty w Indiach, należy myśleć w kategoriach klastrów, nawet bardziej niż w Chinach. Koncepcja ta już od kilku stuleci wpisuje się w bogatą historię przemysłową Indii. Klaster można zdefiniować jako skupisko przedsiębiorstw wytwarzających takie same lub podobne produkty i zlokalizowanych w blisko siebie w danym obszarze geograficznym (miasto, miasteczko lub kilka przyległych wsi). Niektóre indyjskie klastry są tak ważne, że mogą stanowić ponad 90% całkowitej produkcji tego produktu w Indiach. Przyjrzyjmy się niektórym z najważniejszych towarów konsumpcyjnych w indyjskim eksporcie i klastrach.
Rękodzieło
Stanowiące eksport o wartości ponad 4 miliardów dolarów, wyroby rzemieślnicze odgrywają znaczącą rolę w gospodarce rozwijającego się kraju, zwłaszcza na obszarach wiejskich. Główne produkty eksportowe w kategorii rękodzieła obejmują sztukę, wyroby metalowe, wyroby z drewna i tekstylia haftowane. Większość dostawców zatrudnia mniej niż 10 pracowników, co utrudnia ich pozyskiwanie bez bezpośredniego odwiedzania klastrów. Poniżej znajduje się tabela głównych klastrów według kategorii rękodzieła.
Rodzaj rzemiosła / Lokalizacja klastra
- Wyroby metalowe / Moradabad, Andhra Pradesh, Madhya Pradesh
- Ręcznie drukowane tkaniny, dywany / Jaipur
- Produkty z dewna / Jodhpur, Saharanpur
- Dywany, tekstylia haftowane / Srinagar i Anantnag
- Tkaniny drukowane ręcznie / Jaipur & Barmer, Farukabad, Bagh
- Dywany / Bhadohi, Mirzapur
- Zari i zardozi / Agra, Varanasi, Bareilly i Surat
- Wyroby koronkowe i szydełkowe / Narsapur
- Sztuczna biżuteria / Delhi, Jaipur
- Rzemiosło lakiernicze / Channapatna i Varanasi
- Rzemiosło Dhokra / Bastar
- Rzeźby w kamieniu / Mahabalipuram, Bhubaneshwar, Agra i Varanasi, Jaipur
- Batiki / Puri, Jaipur, Bhuj i Pochampalli
- Produkty z bambusa i trzciny / Assam, Tripura, Manipur, Bengal Zachodni, Kerala
Odzież i obuwie
Sektor tekstylny jest jedną z najstarszych gałęzi przemysłu w Indiach. Dziś bezpośrednio zatrudnia ponad 40 milionów pracowników i generuje 40 miliardów dolarów z eksportu (w 2016 roku), co czyni Indie jednym z 10 krajów o największym eksporcie i odpowiadającym za około 4% światowego eksportu.
Przemysł ma dwa szerokie segmenty, jeden niezorganizowany i jeden bardziej zorganizowany. Niezorganizowany sektor działa na małą skalę, z wykorzystaniem tradycyjnych narzędzi i metod, przy bardzo ograniczonych możliwościach marketingowych i produkcyjnych. W związku z tym może nie być interesujący dla międzynarodowych nabywców. Drugi może być bardziej interesujący ze względu na bardziej zorganizowaną strukturę z nowoczesnymi maszynami, wykształconymi technikami i rozległymi fabrykami.
Pod względem rodzaju produkowanych tekstyliów Indie są pierwszym producentem juty i drugim eksporterem na świecie (szczególnie interesującym w przypadku akcesoriów i toreb), drugim w produkcji jedwabiu i bawełny.
Powyżej znajduje się mapa przedstawiająca skupiska producentów tekstyliów według użytego materiału.
Biżuteria
Według wstępnych danych Gems and Jewelry Export Promotion Council (GJPEC), całkowity eksport klejnotów i biżuterii w 2012 roku wyniósł 39 miliardów dolarów w Indiach, co czyni je jedną z największych gałęzi eksportu w kraju. Jest czołową gałęzią przemysłu zarabiającą pieniądze i jedną z najszybciej rozwijających się branż w kraju.
Dwa główne segmenty sektora w Indiach to biżuteria złota i diamenty ze złotą biżuterią, które stanowią około 80 procent rynku biżuterii.
Biżuteria jest jednym z doskonałych przykładów znaczenia klastrów w kraju. Prawie cały eksport klejnotów i biżuterii pochodzi z klastrów Gujarat i z Bombaju. Z jednej strony większość surowego złota trafia do klastra w Bombaju w celu przetworzenia dzięki dużej liczbie nowoczesnych, zautomatyzowanych fabryk (posiadających m.in. systemy wycinarek laserowych). Z drugiej strony większość obróbki diamentów odbywa się w regionie Gujarat (zwłaszcza Surat), co stanowi ponad 80% wszystkich diamentów przetwarzanych w Indiach.
Jeśli potrzebujesz pomocy przy kontrolach jakości towarów w Indiach i Bangladeszu, V-Trust, z pełnoetatowymi inspektorami i pełną akredytacją, zawsze chętnie pomoże Ci w inspekcjach, audytach i testowaniu produktów.
Kontakt w Polsce: 691 669 192 i marcin.nowak@v-trust.com
IMPORT Z INDII: 10 NAJWAŻNIEJSZYCH WAD TKANIN, KTÓRE KAŻDY IMPORTER POWINIEN ZNAĆ
Kupując tkaniny z Indii, ważne jest, aby wyznaczyć standardy jakości dotyczące akceptacji produktów i dobrze poinformować o nich dostawcę przed potwierdzeniem produkcji. Aby pomóc Ci w tym i przeprowadzić Cię przez typowe wady tkaniny, V-Trust przygotował listę 10 najczęściej występujących defektów tkaniny, które każdy kupujący powinien znać. Możesz zobaczyć, jak i dlaczego pojawiają się wady tkaniny, a także zanotować klasyfikację wspomnianych wad na swoich listach kontrolnych.
Więcej: IMPORT Z INDII: 10 NAJWAŻNIEJSZYCH WAD TKANIN, KTÓRE KAŻDY IMPORTER POWINIEN ZNAĆ
Więcej: IMPORT Z INDII: 10 NAJWAŻNIEJSZYCH WAD TKANIN, KTÓRE KAŻDY IMPORTER POWINIEN ZNAĆ
IMPORT Z INDII. JAK UNIKNĄĆ PLEŚNI PODCZAS IMPORTU Z INDII
Uważaj na pleśń, jeśli Twoje produkty są wytwarzane w miastach znajdujących się na wybrzeżu Chin lub w innych rejonach tropikalnych w Azji.
Od kwietnia do października w Azji Południowo-Wschodniej trwa monsun, zwłaszcza lipiec jest gorący i wilgotny. Azjatyckie monsuny można podzielić na kilka podsystemów, takich jak indyjski monsun subkontynentalny, który wpływa na subkontynent indyjski i otaczające go regiony oraz monsun wschodnioazjatycki, który wpływa na południowe Chiny.
Nie tylko produkty drewniane, ale także karton, opakowania papierowe, zamsz i produkty ze skór, materiały skóropodobne, produkty organiczne, elementy syntetyczne lub tekstylne łatwo ulegają pleśni.
Pleśń pojawia się z różnych powodów, takich jak unikalne cechy materiału, obróbka przed i po produkcji, przechowywanie, czas i trasa wysyłki, warunki pogodowe, a nawet metoda ochrony przed pleśnią.
Zwykle trwająca od czerwca do września pora deszczowa w Indiach jest zdominowana przez wilgotny południowo-zachodni letni monsun, który pokrywa większość kraju, począwszy od końca maja lub początku czerwca zaczynając się cofać z północnych Indii na początku października. Południowe Indie zazwyczaj otrzymują najwięcej opadów. Nasz inspektor w Indiach przypomina nam, abyśmy ostrzegali naszych klientów o możliwości pojawienia się pleśni w ich produktach produkowanych obecnie w Indiach.
Jak więc chronić towary przed pleśnią podczas całego procesu importu?
1. Zapobieganie pleśni na etapie pobierania materiału do produkcji:
2. Zapobieganie pleśni na etapie przechowywanie materiałów i produktów:
Od kwietnia do października w Azji Południowo-Wschodniej trwa monsun, zwłaszcza lipiec jest gorący i wilgotny. Azjatyckie monsuny można podzielić na kilka podsystemów, takich jak indyjski monsun subkontynentalny, który wpływa na subkontynent indyjski i otaczające go regiony oraz monsun wschodnioazjatycki, który wpływa na południowe Chiny.
Nie tylko produkty drewniane, ale także karton, opakowania papierowe, zamsz i produkty ze skór, materiały skóropodobne, produkty organiczne, elementy syntetyczne lub tekstylne łatwo ulegają pleśni.
Pleśń pojawia się z różnych powodów, takich jak unikalne cechy materiału, obróbka przed i po produkcji, przechowywanie, czas i trasa wysyłki, warunki pogodowe, a nawet metoda ochrony przed pleśnią.
Zwykle trwająca od czerwca do września pora deszczowa w Indiach jest zdominowana przez wilgotny południowo-zachodni letni monsun, który pokrywa większość kraju, począwszy od końca maja lub początku czerwca zaczynając się cofać z północnych Indii na początku października. Południowe Indie zazwyczaj otrzymują najwięcej opadów. Nasz inspektor w Indiach przypomina nam, abyśmy ostrzegali naszych klientów o możliwości pojawienia się pleśni w ich produktach produkowanych obecnie w Indiach.
Jak więc chronić towary przed pleśnią podczas całego procesu importu?
1. Zapobieganie pleśni na etapie pobierania materiału do produkcji:
- Rozładunek tylko w suchych warunkach lub pod osłoną ochronną
- Rozładunek towarów na suchych i czystych paletach plastikowych
- Pomiar zawartość wilgoci w materiałach, usuwanie materiału z dużym ryzykiem zawilgocenia
2. Zapobieganie pleśni na etapie przechowywanie materiałów i produktów:
- Utrzymuj miejsce przechowywania suche i czyste
- Przechowuj oddzielnie materiały, produkty gotowe, półprodukty i odpady
- Utrzymuj poziom wilgotności względnej w pomieszczeniach magazynowych poniżej 60%
- Zainstaluj odpowiednie, działające osuszacze, wentylatory zapewniające dobrą cyrkulację powietrza i utrzymuj wilgotność <60% przez cały dzień. Urządzeń nie wyłączaj w nocy, upewnij się, że liczba i rozmiar osuszaczy są odpowiednio dobrane do wielkości magazynu
- Zdecydowanie odradza się używanie systemu chłodzenia wodą
- Stare materiały trzymaj w osobnym miejscu, nie mieszaj ich z nowym materiałem. Postępuj zgodnie z FIFO (zasada pierwsze weszło, pierwsze wyszło) w zakresie zarządzania materiałami
- Wszystkie zapakowane kartony należy umieścić na plastikowych paletach co najmniej 12 cm nad podłogą i co najmniej 50 ~ 100 cm od okien
- Magazyny powinny mieć odpowiednie dachy w celu ochrony podczas deszczowej pogody, a dachy i ściany nie powinny przeciekać
- W przypadku przechowywania długoterminowego: co drugi tydzień należy przeprowadzić dodatkową kontrolę według planu AQL, aby zobaczyć czy pojawiają się jakiekolwiek oznaki pleśni
Co eksportować do Indii
Indie to jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek świata i jeden z największych rynków konsumenckich na świecie z liczbą ludności ponad 1,3 mld i przewidywanym wzrostem gospodarczym na poziomie około 7 proc. rocznie. Liczba przedstawicieli rosnącej klasy średniej i wyższej stanowi ok. 20 proc. całkowitej populacji Indii i kształtuje się w Indiach na poziomie 250-300 mln.
Możliwości rozwoju polskiego eksportu do Indii
Szybki rozwój gospodarczy Indii w tempie ponad 7 % rocznie przekłada się na powstawanie nowych możliwości dla firm zagranicznych. Obserwuje się wzrost znaczenia indyjskiej gospodarki w gospodarce światowej. Rosnąca w zasobność indyjska klasa średnia jest sobie w stanie pozwolić na nabywanie coraz więcej dóbr o coraz wyższym standardzie. Oznacza to wzrost zapotrzebowania na import produktów konsumpcyjnych
Możliwości zwiększenia polskiego eksportu istnieją praktycznie w każdej branży, niemniej szczególne możliwości tkwią w następujących branżach:
Źródło: https://india.trade.gov.pl
Więcej: https://www.paih.gov.pl/zbh_mumbaj
Możliwości rozwoju polskiego eksportu do Indii
Szybki rozwój gospodarczy Indii w tempie ponad 7 % rocznie przekłada się na powstawanie nowych możliwości dla firm zagranicznych. Obserwuje się wzrost znaczenia indyjskiej gospodarki w gospodarce światowej. Rosnąca w zasobność indyjska klasa średnia jest sobie w stanie pozwolić na nabywanie coraz więcej dóbr o coraz wyższym standardzie. Oznacza to wzrost zapotrzebowania na import produktów konsumpcyjnych
Możliwości zwiększenia polskiego eksportu istnieją praktycznie w każdej branży, niemniej szczególne możliwości tkwią w następujących branżach:
- górnictwo podziemne w zakresie budowy kompletnych obiektów (w tym kopalń i zakładów wzbogacania węgla), dostawy maszyn i urządzeń górniczych oraz usług i robót dla indyjskiego górnictwa węglowego jak również prowadzenie szkoleń indyjskiej kadry górniczej – Indie mają znaczne zasoby węgla kamiennego i zwiększają wydobycie zarówno węgla energetycznego na pokrycie gwałtownie rosnącego zapotrzebowania indyjskiego sektora energetycznego jak i węgla koksującego na potrzeby koksowni / hutnictwa stali;
- energetyka – dostawy usług oraz zespołów, komponentów i części zamiennych do remontów i modernizacji (poprawa sprawności energetycznej) elektrowni zbudowanych w Indiach w latach 70 i 80 m.in. przez Elektrim i Megadex – Indie mają niedobór produkcji energii elektrycznej, co wymusza szybki rozwój indyjskiego sektora energetycznego, który odbywa się obecnie bez znaczącego udziału polskich firm;
- przemysł obronny – Indiee są największym na świecie importerem uzbrojenia;
- poszukiwania ropy naftowej i gazu ziemnego „on-shore” (na lądzie) z dostawą aparatury, oprzyrządowania i oprogramowania oraz prowadzenie wierceń (odwierty badawcze i eksploatacyjne, także kierunkowe – Indie starają się zmniejszyć uzależnienie od importu ropy i gazu i dlatego starają się zwiększyć ich wydobycie w Indiach;
- sektor aparatury i sprzętu medycznego – z uwagi na rozbudowującą się indyjską służbę zdrowia, zarówno państwową jak i prywatną z ponad miliardowym rynkiem potencjalnych pacjentów i konsumentów materiałów medycznych i higienicznych oraz lekarstw
- przemysł maszyn i urządzeń dla przetwórstwa spożywczego – obecny bardzo niski udział produktów przetworzonych stwarza ogromne zapotrzebowanie na powstawanie nowych zakładów przetwórstwa spożywczego;
- instalacje i transfer technologii w zakresie ochrony środowiska – zarówno rządy stanowe jak i duże ośrodki miejskie dysponują znacznymi funduszami na inwestycje w zakresie oczyszczania ścieków , uzdatniania wody pitnej i przerobu odpadów.
- współpraca jednostek naukowo-badawczych (R&D)
Źródło: https://india.trade.gov.pl
Więcej: https://www.paih.gov.pl/zbh_mumbaj
Indie. Rynek indyjski - informacje i aktualności
Sektor e-commerce w Indiach Od kilku lat branża handlu elektronicznego w Indiach wykazuje niezwykły wzrost i szybko wypiera inne, bardziej tradycyjne sposoby realizacji transakcji. W ostatnich latach branża ta była także świadkiem wielu inwestycji, zarówno przez firmy z prywatnym kapitałem jak i kapitałem typu venture – co jest dowodem na dynamiczną naturę i pozytywne perspektywy dla tego sektora gospodarki. Mimo, iż branżę e-handlu w Indiach wciąż można traktować jako raczkującą, z dużą ilością krajowych „start-up’ów” i międzynarodowych ugruntowanych graczy wciąż wchodzących na rynek, to wielkość, wartość i tempo rozwoju tej gałęzi gospodarki prezentują się imponująco.
Historia:
Początek e-handlu w Indiach sięga późnych lat 90. ubiegłego wieku i można go w większości przypisać następującym czterem czynnikom: wprowadzeniu usług internetowych w Indiach, założeniu portali typu „B2B”, sukcesowi jaki odniosły internetowe portale matrymonialne oraz popularyzacji usług rekrutacyjnych online w Indiach. Usługi internetowe pojawiły się w Indiach dopiero w 1995 r. i pierwotnie dotyczyły przede wszystkim firm, które zakładały elektroniczne portale dla firm typu „B2B”. Jednocześnie wraz z pojawieniem się bardziej korporacyjnej kultury pracowej w późnych latach 90. ubiegłego stulecia, rozprzestrzenianiu się Induskiej diaspory na świecie oraz powszechnemu występowaniu zaaranżowanych małżeństw w Indiach, internetowe portale matrymonialne także zaczęły cieszyć się rosnącą popularnością. Strony internetowe takie jak „Shaadi.com”, która zaczęła swoją aktywność w 1996 r. , stały się innowatorami w swojej dziedzinie. Internetowe portale rekrutacyjne po raz pierwszy pojawiły się w Indiach w 1997 r. – uprzednio informacje dotyczące zatrudnienia i rekrutacji ograniczały się do gazet i tygodników. Od 2000 r. kolejnym ważnym czynnikiem w popularyzacji handlu elektronicznego w Indiach są coraz bardziej powszechne tzw. tanie linie lotnicze. Uruchomienie krajowych „tanich linii” w 2005 r. nie tylko pozwoliło dużej liczbie Indusów odbyć swoją pierwszą podróż samolotem ale także przyczyniło się do uruchomienia internetowej sprzedaży biletów. Od tego czasu internetowa sprzedaż biletów została entuzjastycznie przyjęta przez prawie wszystkie pozostałe firmy świadczące usługi transportowe w Indiach. Internetowe portale biletowe generują niespełna 81% całości przychodów sektora e-handlu obsługującego konsumentów (tj. sektor B2C i C2C). Internetowa sprzedaż detaliczna pojawiła się w Indiach dopiero w 2007 r. wraz z wprowadzeniem kilku stron specjalizujących się w e-handlu detalicznym. Stanowi ona 12,5% całej branży handlu elektronicznego. Od momentu jego wprowadzenia na rynek obserwujemy stały rozwój segmentu e-handlu detalicznego.
Źródło: https://india.trade.gov.pl
Historia:
Początek e-handlu w Indiach sięga późnych lat 90. ubiegłego wieku i można go w większości przypisać następującym czterem czynnikom: wprowadzeniu usług internetowych w Indiach, założeniu portali typu „B2B”, sukcesowi jaki odniosły internetowe portale matrymonialne oraz popularyzacji usług rekrutacyjnych online w Indiach. Usługi internetowe pojawiły się w Indiach dopiero w 1995 r. i pierwotnie dotyczyły przede wszystkim firm, które zakładały elektroniczne portale dla firm typu „B2B”. Jednocześnie wraz z pojawieniem się bardziej korporacyjnej kultury pracowej w późnych latach 90. ubiegłego stulecia, rozprzestrzenianiu się Induskiej diaspory na świecie oraz powszechnemu występowaniu zaaranżowanych małżeństw w Indiach, internetowe portale matrymonialne także zaczęły cieszyć się rosnącą popularnością. Strony internetowe takie jak „Shaadi.com”, która zaczęła swoją aktywność w 1996 r. , stały się innowatorami w swojej dziedzinie. Internetowe portale rekrutacyjne po raz pierwszy pojawiły się w Indiach w 1997 r. – uprzednio informacje dotyczące zatrudnienia i rekrutacji ograniczały się do gazet i tygodników. Od 2000 r. kolejnym ważnym czynnikiem w popularyzacji handlu elektronicznego w Indiach są coraz bardziej powszechne tzw. tanie linie lotnicze. Uruchomienie krajowych „tanich linii” w 2005 r. nie tylko pozwoliło dużej liczbie Indusów odbyć swoją pierwszą podróż samolotem ale także przyczyniło się do uruchomienia internetowej sprzedaży biletów. Od tego czasu internetowa sprzedaż biletów została entuzjastycznie przyjęta przez prawie wszystkie pozostałe firmy świadczące usługi transportowe w Indiach. Internetowe portale biletowe generują niespełna 81% całości przychodów sektora e-handlu obsługującego konsumentów (tj. sektor B2C i C2C). Internetowa sprzedaż detaliczna pojawiła się w Indiach dopiero w 2007 r. wraz z wprowadzeniem kilku stron specjalizujących się w e-handlu detalicznym. Stanowi ona 12,5% całej branży handlu elektronicznego. Od momentu jego wprowadzenia na rynek obserwujemy stały rozwój segmentu e-handlu detalicznego.
Źródło: https://india.trade.gov.pl
Aktualności
|
WydarzeniaPolska misja gospodarczo-inwestycyjna do Indii.
W ciągu dwóch lat chcemy podwoić obroty handlowe pomiędzy Polską a Indiami, a w perspektywie pięciu lat zwiększyć je pięciokrotnie – mówił w poniedziałek w Mumbaju sekretarz stanu w ministerstwie gospodarki Jerzy Pietrewicz, podczas konferencji dotyczącej partnerstwa handlowego między oboma krajami. - Współpraca państw o tak dobrej sytuacji gospodarczej wydaje się czymś naturalnym i może przynieść wiele korzyści obu stronom - dodała wiceprezes PAIiIZ Monika Piątkowska. Dobre wieści z Indii: Hindusi są zainteresowani kupowaniem polskich jabłek, ich przetworów i innych produktów spożywczych. Prezentacja polskiej żywności robi furorę na konferencji w New Delhi. Udział polskich przedsiębiorców oraz przedstawicieli instytucji rządowych na targach Engineering Sourcing Show w Mumbaju to ostatni, a zarazem jeden z najistotniejszych punktów programu misji gospodarczo - inwestycyjnej, zorganizowanej przez PAIiIZ oraz Ministerstwo Gospodarki. Imprezy targowe w Indiach |