Poczta Polska
Poczta Polska: przesyłki Allegro Smart! dostępne w placówkach pocztowych i punktach partnerskich
Poczta Polska podpisała umowę z największą platformą handlową w Polsce – Allegro. Dzięki niej, Klienci, płacąc raz w roku abonament dla Allegro, będą mogli skorzystać z darmowych wysyłek paczek z zakupami. Dzięki współpracy pomiędzy Pocztą Polską, a Allegro Klienci otrzymają możliwość skorzystania z nowej oferty Allegro Smart!. To oferta abonamentowa skierowana do kupujących na platformie Allegro.pl, w ramach której otrzymują oni gwarancję darmowej dostawy za pośrednictwem wybranych form dostawy oraz inne benefity. Cena abonamentu rocznego zakupionego w Allegro w ramach tej oferty wyniesie 49 złotych. Dostępna jest także wersja półroczna, kosztująca 39 zł. Przesyłki będzie można odbierać w dynamicznie rosnącej sieci placówek „Odbiór w Punkcie" Poczty Polskiej: w placówkach pocztowych, stacjach paliw Orlen, kioskach RUCH i w sklepach Żabka/Freshmarket. W ramach abonamentu Allegro Smart!, Klienci będą też mieli możliwość darmowych zwrotów do sprzedawców na Allegro. Poczta Polska posiada największą w Polsce sieć punktów odbioru, która na dziś liczy ponad 9 tys. lokalizacji w sieci placówek pocztowych, stacji paliw Orlen, sklepów Żabka/Freshmarket oraz kiosków/saloników RUCH. Do końca roku liczba punktów wzrośnie o dalsze 2 tysiące lokalizacji. – Po raz kolejny przekonujemy się, że naszą usługę dostaw do placówek pocztowych i partnerskich doceniają Klienci Allegro, dla których jesteśmy ważnym dostawcą przesyłek. Poczta Polska jest liderem pod względem wielkości sieci punktów odbioru i konsekwentnie dąży do zwiększenia udziału tej formy dostawy w ogólnym wolumenie. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów, dzięki współpracy z PKN ORLEN, Żabką Polska oraz RUCH S.A. umożliwiamy odbiór zakupionych w internecie zakupów podczas codziennych czynności takich jak tankowanie paliwa czy robienie drobnych zakupów spożywczych – mówi Członek Zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel. Odbiór w Punkcie to najdynamiczniej rozwijająca się metoda dostaw. Dzięki tej usłudze, Klient ma możliwość odebrania przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej dla siebie porze. W stosunku do roku ubiegłego wolumen przesyłek dostarczanych do punktów odbioru wzrósł o ponad 40% i stanowi coraz większy udział w całym wolumenie przesyłek kurierskich i paczkowych. Poczta Polska stawiając na rozwój usług dla eCommerce wprowadziła w ostatnich miesiącach szereg udogodnień dla Klientów, jak np. możliwość zapłacenia kartą płatniczą za zakupy u kuriera lub wysyłanie SMS z numerem telefonu kuriera. Z danych Poczty Polskiej wynika, że wolumeny usług kurierskich rosną ponad przewidywany wzrost rynku. W porównaniu do danych z 2017 roku, w pierwszym półroczu 2018 roku sprzedaż usług KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) wzrosła o 16%. Sprzedaż najpopularniejszej usługi kurierskiej dedykowanej głównie klientom biznesowych eCommerce rośnie znacznie powyżej rynku. Szacuje się, że polski rynek e-commerce wart jest 40 mld złotych. Źródło: https://media.poczta-polska.pl |
Poczta Polska: otwarcie nowego magazynu w Łodzi wpisuje się w strategię rozwoju naszej sieci logistycznej
Poczta Polska otworzyła magazyn ekspedycyjno-rozdzielczy przesyłek paletowych przy ul. Św. Teresy 105 w Łodzi. To kolejny element nowej sieci logistycznej Poczty Polskiej, która ma zapewnić spółce dynamiczny rozwój na krajowym i międzynarodowym rynku logistyki. Magazyn powstał w kompleksie logistycznym Sistema Poland. Z nowego magazynu, o powierzchni 2 tys. m2, będą dystrybuowane przesyłki paletowe. - Budowa nowej architektury logistycznej Poczty Polskiej, w tym centralnego węzła logistycznego będzie wiązała się z miliardowymi inwestycjami i to w ciągu kilku lat. Są to konieczne inwestycje, dzięki którym spółka może stać się kluczowym operatorem logistycznym w Europie Środkowo-Wschodniej, wyspecjalizowanym w obsługiwaniu rynku eCommerce i logistyki międzynarodowej – mówi Paweł Skoworotko, członek zarządu Poczty Polskiej. Spółka chce wybudować do 2022 roku centralny węzeł, który ma obsługiwać międzynarodowy handel eCommerce, m.in. w ramach współpracy Poczty z Chinami i rozwijającym się Nowym Jedwabnym Szlakiem. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej Poczty Polskiej pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów. W tym roku spółka uruchomi także nowy sorter paczkowy w Zabrzu, który obsłuży ok. 2,5 mln paczek miesięcznie. W ostatnich miesiącach Poczta otworzyła nową halę w Olsztynie oraz Koszalinie. Spółka konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, rozbudowując infrastrukturę logistyczną oraz sieć placówek. W 2017 r. Poczta Polska dostarczyła ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce i jest obecnie drugim graczem na rynku KEP (kurier, ekspres, paczki) z 18-proc. udziałem w rynku. Obsługa segmentu przesyłek paletowych to z kolei działalność w branży TSL (transport, spedycja, logistyka). Wolumeny przesyłek paletowych obsługiwanych przez Pocztę stale rosną, spółka odnotowała w pierwszym półroczu 2018 kilkunastoprocentowe wzrosty przychodów z tej usługi. Rozwój sieci logistycznej to odpowiedź Poczty Polskiej na bardzo duże wzrosty zagranicznych przesyłek eCommerce, zwłaszcza z Poczty Chińskiej. Porównując pierwsze półrocze 2018 r. do analogicznego okres roku ubiegłego – wzrost ten wyniósł ok. 15% dla wszystkich rodzajów przesyłek. Szczególną dynamikę widać w obszarze nadchodzących do Polski przesyłek kurierskich „Expres PRIME”, których wolumen zwiększył się ponad 10-krotnie w ciągu roku. To efekt szybkiego rozwoju międzynarodowych portali aukcyjnych oraz zwiększającej się liczby ich klientów. Źródło: https://media.poczta-polska.pl |