Rumunia. Eksport, import, inwestycje, handel, biznes
Aktualności w mediach
Zarówno pod względem wzrostu wynagrodzeń jak i PKB Rumunia okazała się liderem w Europie. Wzrost gospodarczy napędza wewnętrzna konsumpcja, a i nie bez znaczenia są niskie podatki. Rumuńskie prosperity sprawia, że kraj ten jest atrakcyjnym kierunkiem dla ponad 800 polskich firm - Money.pl
Polsko – rumuńska wymiana handlowa
Wg. polskich danych statystycznych polsko-rumuńska wymiana handlowa w okresie od stycznia do grudnia 2016 r. wyniosła 4861,4 mln EUR, co stanowiło wzrost o 9,9% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.We wspomnianym okresie polski eksport na rynek rumuński wyniósł 3284,6 mln EUR (wzrost o 10,7 %), a polski import osiągnął wartość 1576,8 mln EUR (wzrost o 8,3 %).
W roku 2016 w wymianie handlowej z Rumunią, Polska zanotowała dodatnie saldo w wysokości 1707,8 mln EUR. Wg. poszczególnych sekcji CN w polskim eksporcie do Rumunii dominowały urządzenia mechaniczne i elektryczne; gotowe art. spożywcze; napoje bezalkoholowe, alkohol i ocet, tytoń; wyroby nieszlachetne i z metali nieszlachetnych; materiały i wyroby włókiennicze; pojazdy, statki powietrzne, jednostki pływające; tworzywa sztuczne i wyroby z nich oraz kauczuk a także produkty przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych. Z kolei w imporcie dominowały urządzenia mechaniczne i elektryczne;, materiały i wyroby włókiennicze; pojazdy, statki powietrzne; wyroby nieszlachetne i z metali nieszlachetnych oraz tworzywa sztuczne i wyroby z nich a także produkty przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych. W obrotach towarowych Polski z Rumunią największy udział w 2016 r. w eksporcie miały następujące grupy towarowe:
|
Katalog polskich eksporterów Polish Merchants w Rumunii
Katalog Polskich Eksporterów Polish Merchants ma na celu prezentację oferty polskich firm, eksporterów i wystawców zainteresowanych promocją swoich produktów i usług na rynkach zagranicznych i jest dystrybuowany podczas wybranych imprez wystawienniczych oraz bezpośrednio do wybranych firm i instytucji na wybranych rynkach zagranicznych.
Katalog polskich firm i produktów przetłumaczony na lokalny język to jedno z podstawowych narzędzi prowadzących do nawiązania realnych relacji biznesowych z partnerami na danym rynku zagranicznym. Katalog zawiera prezentację firmy i oferty produktowej w kilku formach: - wpis w katalogu firm skrócony ( dane firmy, adres email, adres strony www, kategoria, krótki opis działalności ) - wpis w katalogu firm wersja pełna ( dane firmy, adres email. adres www, opis zakresu działalności, oferta produktowa ) - artykuł sponsorowany - wycena indywidualna - inna forma prezentacji wg indywidualnych ustaleń Katalog przygotowany jest w wersjach dwujęzycznych dla danego rynku: jęz. angielski oraz jęz. lokalny. Katalog jest wydawany z przeznaczeniem na konkretne branżowe imprezy targowe m.in. w Niemczech, np. Anuga 2017, Danii, Holandii, Szwecji, Norwegii, Czechach, Bułgarii, Rumunii i w Chinach. Dystrybucja Katalogu na wybranych imprezach targowych na stoisku wydawcy lub poprzez Partnerów. Główne branże prezentowane w katalogu: przetwórstwo spożywcze, branża rolno-spożywcza, branża meblarska i wyposażenia wnętrz, branża maszynowa, opakowalnictwo i inne. Wielkość nakładu realizowana jest w zależności od charakteru imprezy, branży i regionu. Minimalny nakład 2000 egz. Strony www Polish Merchants stanowią uzupełnienie katalogu i będą prezentowały online ofertę firm występujących w Katalogu. Dodatkowe informacje: - Merchants.pl - [email protected] |