Rynek indyjski. Import z Indii
Import z Indii. Usługi inspekcyjne w Indiach
V-Trust Inspection Service to wiodąca firma świadcząca usługi inspekcyjne w Chinach, Wietnamie, Kambodży, Bangladeszu, Indiach, Tajlandii i w Malezji. Firma działa od 2003 roku, jako niezależna firma kontrolna posiada akredytację CNAS 17020, AQSIQ, ILAC i IFIA Accreditation (Międzynarodowa Federacja Agencji Kontrolnych) oraz certyfikaty ISO9001: 2015. V-Trust jest Sedex Affiliate Audit Company, co pozwala firmie przeprowadzać audyty społeczne SMETA w Chinach, Indiach i Wietnamie.
Jako niezależna firma V-Trust posiada solidną sieć inspekcyjną obejmującą większość rejonów Chin oraz kraje Azji Południowo-Wschodniej (ponad 90% produktów eksportowych jest wytwarzanych na tych obszarach). Firma posiada ponad 310 inspektorów, którzy są dobrze wyszkoleni, godni zaufania oraz doświadczeni w kontroli wielu rodzajach towarów. Tylko w 2020 roku ponad 3200 importerów oraz kupców z całego świata skorzystało z usług V-Trust, a miesięcznie przeprowadzaliśmy ponad 6200 inspekcji. Poza usługami inspekcyjnymi, V-Trust oferuje swoim Klientom również usługi audytu fabryk, oceny dostawców oraz przeprowadzenie testów laboratoryjnych. Laboratoria V-Trust są akredytowane przez międzynarodowe instytucje, m.in. CNAS, CPSC, UL, IECEE itd. Usługi V-Trust obejmują: Polscy importerzy wybierają najczęściej takie usługi jak: Audyt Fabryki, Kontrola jakości podczas produkcji, Kontrola przed wysyłką towaru i Nadzór załadunku kontenera. |
Kontakt:
V-Trust Inspection Service Co.,Ltd. Add: 11/F, West Tower, Poly World Trade Centre, 1000 Xingang Road E., Guangzhou, China 510335 Tel: +86-20-89089880 Fax: +86-20-89089025 Website: v-trust.com Kontakt w Polsce: Tel.: 691 669 192 E-mail: marcin.nowak@v-trust.com Linkedin: linkedin.com Facebook: facebook.com Strona www: v-trust.com/PL Rejony w Indiach i Bangladeszu obsługiwane przez naszych inspektorów |
Audyt fabryki w Indiach
Polscy importerzy i firmy zlecające produkcję towarów chińskim producentom szukają sposobów na maksymalne zabezpieczenie swojego biznesu. Jeszcze przed rozpoczęciem produkcji lub złożeniem zamówienia wykonywany jest audyt fabryki lub zamawiany jest uproszczony raport z weryfikacji dostawcy. Zapytaj już dziś o przykładowy raport z audytu fabryki lub od razu zamów raport: marcin.nowak@v-trust.com
Audyt fabryki FA (Factory Audit FA) jest to bardzo szczegółowy raport z audytu fabryki przygotowany w oparciu o wizytę naszego inspektora w firmie lub w fabryce, poszerzony o dostępne w państwowych bazach dane o firmie. Factory Audit pozwala wykryć problemy z dostawcą jeszcze przed zleceniem produkcji lub złożeniem zamówienia. Dzięki audytowi możesz dobrze zrozumieć możliwości swojego dostawcy, system kontroli jakości w fabryce, schemat zarządzania i procedury operacyjne. Audyt pozwala na prawidłowy i bezpieczny wybór wykwalifikowanego dostawcy.
Generalnie podczas audytu fabryki skupimy się na następujących aspektach:
Z jakim wyprzedzeniem powinienem zarezerwować usługę?
Chociaż czasami można zarezerwować inspekcje następnego dnia dla niektórych klastrów produkcyjnych, w których V-Trust ma duży zespół inspektorów, zalecamy rezerwację u nas z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem.
Przykładowy raport z audytu fabryki, który pokazuje jak szeroki zakres tematów taki raport zawiera prześlemy na Państwa życzenie: marcin.nowak@v-trust.com
Ile kosztuje inspekcja i raport z audytu fabryki: 398 USD
(gdy fabryka znajduje się w rejonie obsługiwanym przez inspektorów V-Trust)
Audyt fabryki FA (Factory Audit FA) jest to bardzo szczegółowy raport z audytu fabryki przygotowany w oparciu o wizytę naszego inspektora w firmie lub w fabryce, poszerzony o dostępne w państwowych bazach dane o firmie. Factory Audit pozwala wykryć problemy z dostawcą jeszcze przed zleceniem produkcji lub złożeniem zamówienia. Dzięki audytowi możesz dobrze zrozumieć możliwości swojego dostawcy, system kontroli jakości w fabryce, schemat zarządzania i procedury operacyjne. Audyt pozwala na prawidłowy i bezpieczny wybór wykwalifikowanego dostawcy.
Generalnie podczas audytu fabryki skupimy się na następujących aspektach:
- Profil fabryki (informacje ogólne)
- Struktura organizacyjna
- Proces produkcji
- Zdolność produkcyjna
- Wyposażenie i maszyny
- System zapewnienia jakości i powiązane certyfikaty
- Zakres R&D w fabryce
- Uwzględniamy także specjalne wymagania klienta
Z jakim wyprzedzeniem powinienem zarezerwować usługę?
Chociaż czasami można zarezerwować inspekcje następnego dnia dla niektórych klastrów produkcyjnych, w których V-Trust ma duży zespół inspektorów, zalecamy rezerwację u nas z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem.
Przykładowy raport z audytu fabryki, który pokazuje jak szeroki zakres tematów taki raport zawiera prześlemy na Państwa życzenie: marcin.nowak@v-trust.com
Ile kosztuje inspekcja i raport z audytu fabryki: 398 USD
(gdy fabryka znajduje się w rejonie obsługiwanym przez inspektorów V-Trust)
Co eksportować do Indii
Indie to jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek świata i jeden z największych rynków konsumenckich na świecie z liczbą ludności ponad 1,3 mld i przewidywanym wzrostem gospodarczym na poziomie około 7 proc. rocznie. Liczba przedstawicieli rosnącej klasy średniej i wyższej stanowi ok. 20 proc. całkowitej populacji Indii i kształtuje się w Indiach na poziomie 250-300 mln.
Możliwości rozwoju polskiego eksportu do Indii
Szybki rozwój gospodarczy Indii w tempie ponad 7 % rocznie przekłada się na powstawanie nowych możliwości dla firm zagranicznych. Obserwuje się wzrost znaczenia indyjskiej gospodarki w gospodarce światowej. Rosnąca w zasobność indyjska klasa średnia jest sobie w stanie pozwolić na nabywanie coraz więcej dóbr o coraz wyższym standardzie. Oznacza to wzrost zapotrzebowania na import produktów konsumpcyjnych
Możliwości zwiększenia polskiego eksportu istnieją praktycznie w każdej branży, niemniej szczególne możliwości tkwią w następujących branżach:
Źródło: https://india.trade.gov.pl
Możliwości rozwoju polskiego eksportu do Indii
Szybki rozwój gospodarczy Indii w tempie ponad 7 % rocznie przekłada się na powstawanie nowych możliwości dla firm zagranicznych. Obserwuje się wzrost znaczenia indyjskiej gospodarki w gospodarce światowej. Rosnąca w zasobność indyjska klasa średnia jest sobie w stanie pozwolić na nabywanie coraz więcej dóbr o coraz wyższym standardzie. Oznacza to wzrost zapotrzebowania na import produktów konsumpcyjnych
Możliwości zwiększenia polskiego eksportu istnieją praktycznie w każdej branży, niemniej szczególne możliwości tkwią w następujących branżach:
- górnictwo podziemne w zakresie budowy kompletnych obiektów (w tym kopalń i zakładów wzbogacania węgla), dostawy maszyn i urządzeń górniczych oraz usług i robót dla indyjskiego górnictwa węglowego jak również prowadzenie szkoleń indyjskiej kadry górniczej – Indie mają znaczne zasoby węgla kamiennego i zwiększają wydobycie zarówno węgla energetycznego na pokrycie gwałtownie rosnącego zapotrzebowania indyjskiego sektora energetycznego jak i węgla koksującego na potrzeby koksowni / hutnictwa stali;
- energetyka – dostawy usług oraz zespołów, komponentów i części zamiennych do remontów i modernizacji (poprawa sprawności energetycznej) elektrowni zbudowanych w Indiach w latach 70 i 80 m.in. przez Elektrim i Megadex – Indie mają niedobór produkcji energii elektrycznej, co wymusza szybki rozwój indyjskiego sektora energetycznego, który odbywa się obecnie bez znaczącego udziału polskich firm;
- przemysł obronny – Indiee są największym na świecie importerem uzbrojenia;
- poszukiwania ropy naftowej i gazu ziemnego „on-shore” (na lądzie) z dostawą aparatury, oprzyrządowania i oprogramowania oraz prowadzenie wierceń (odwierty badawcze i eksploatacyjne, także kierunkowe – Indie starają się zmniejszyć uzależnienie od importu ropy i gazu i dlatego starają się zwiększyć ich wydobycie w Indiach;
- sektor aparatury i sprzętu medycznego – z uwagi na rozbudowującą się indyjską służbę zdrowia, zarówno państwową jak i prywatną z ponad miliardowym rynkiem potencjalnych pacjentów i konsumentów materiałów medycznych i higienicznych oraz lekarstw
- przemysł maszyn i urządzeń dla przetwórstwa spożywczego – obecny bardzo niski udział produktów przetworzonych stwarza ogromne zapotrzebowanie na powstawanie nowych zakładów przetwórstwa spożywczego;
- instalacje i transfer technologii w zakresie ochrony środowiska – zarówno rządy stanowe jak i duże ośrodki miejskie dysponują znacznymi funduszami na inwestycje w zakresie oczyszczania ścieków , uzdatniania wody pitnej i przerobu odpadów.
- współpraca jednostek naukowo-badawczych (R&D)
Źródło: https://india.trade.gov.pl
Indie. Rynek indyjski - informacje i aktualności

Sektor e-commerce w Indiach Od kilku lat branża handlu elektronicznego w Indiach wykazuje niezwykły wzrost i szybko wypiera inne, bardziej tradycyjne sposoby realizacji transakcji. W ostatnich latach branża ta była także świadkiem wielu inwestycji, zarówno przez firmy z prywatnym kapitałem jak i kapitałem typu venture – co jest dowodem na dynamiczną naturę i pozytywne perspektywy dla tego sektora gospodarki. Mimo, iż branżę e-handlu w Indiach wciąż można traktować jako raczkującą, z dużą ilością krajowych „start-up’ów” i międzynarodowych ugruntowanych graczy wciąż wchodzących na rynek, to wielkość, wartość i tempo rozwoju tej gałęzi gospodarki prezentują się imponująco.
Historia:
Początek e-handlu w Indiach sięga późnych lat 90. ubiegłego wieku i można go w większości przypisać następującym czterem czynnikom: wprowadzeniu usług internetowych w Indiach, założeniu portali typu „B2B”, sukcesowi jaki odniosły internetowe portale matrymonialne oraz popularyzacji usług rekrutacyjnych online w Indiach.
Usługi internetowe pojawiły się w Indiach dopiero w 1995 r. i pierwotnie dotyczyły przede wszystkim firm, które zakładały elektroniczne portale dla firm typu „B2B”. Jednocześnie wraz z pojawieniem się bardziej korporacyjnej kultury pracowej w późnych latach 90. ubiegłego stulecia, rozprzestrzenianiu się Induskiej diaspory na świecie oraz powszechnemu występowaniu zaaranżowanych małżeństw w Indiach, internetowe portale matrymonialne także zaczęły cieszyć się rosnącą popularnością. Strony internetowe takie jak „Shaadi.com”, która zaczęła swoją aktywność w 1996 r. , stały się innowatorami w swojej dziedzinie. Internetowe portale rekrutacyjne po raz pierwszy pojawiły się w Indiach w 1997 r. – uprzednio informacje dotyczące zatrudnienia i rekrutacji ograniczały się do gazet i tygodników.
Od 2000 r. kolejnym ważnym czynnikiem w popularyzacji handlu elektronicznego w Indiach są coraz bardziej powszechne tzw. tanie linie lotnicze. Uruchomienie krajowych „tanich linii” w 2005 r. nie tylko pozwoliło dużej liczbie Indusów odbyć swoją pierwszą podróż samolotem ale także przyczyniło się do uruchomienia internetowej sprzedaży biletów. Od tego czasu internetowa sprzedaż biletów została entuzjastycznie przyjęta przez prawie wszystkie pozostałe firmy świadczące usługi transportowe w Indiach. Internetowe portale biletowe generują niespełna 81% całości przychodów sektora e-handlu obsługującego konsumentów (tj. sektor B2C i C2C). Internetowa sprzedaż detaliczna pojawiła się w Indiach dopiero w 2007 r. wraz z wprowadzeniem kilku stron specjalizujących się w e-handlu detalicznym. Stanowi ona 12,5% całej branży handlu elektronicznego. Od momentu jego wprowadzenia na rynek obserwujemy stały rozwój segmentu e-handlu detalicznego.
Pełne opracowanie: Sektor e-commerce w Indiach
Do pobrania
Historia:
Początek e-handlu w Indiach sięga późnych lat 90. ubiegłego wieku i można go w większości przypisać następującym czterem czynnikom: wprowadzeniu usług internetowych w Indiach, założeniu portali typu „B2B”, sukcesowi jaki odniosły internetowe portale matrymonialne oraz popularyzacji usług rekrutacyjnych online w Indiach.
Usługi internetowe pojawiły się w Indiach dopiero w 1995 r. i pierwotnie dotyczyły przede wszystkim firm, które zakładały elektroniczne portale dla firm typu „B2B”. Jednocześnie wraz z pojawieniem się bardziej korporacyjnej kultury pracowej w późnych latach 90. ubiegłego stulecia, rozprzestrzenianiu się Induskiej diaspory na świecie oraz powszechnemu występowaniu zaaranżowanych małżeństw w Indiach, internetowe portale matrymonialne także zaczęły cieszyć się rosnącą popularnością. Strony internetowe takie jak „Shaadi.com”, która zaczęła swoją aktywność w 1996 r. , stały się innowatorami w swojej dziedzinie. Internetowe portale rekrutacyjne po raz pierwszy pojawiły się w Indiach w 1997 r. – uprzednio informacje dotyczące zatrudnienia i rekrutacji ograniczały się do gazet i tygodników.
Od 2000 r. kolejnym ważnym czynnikiem w popularyzacji handlu elektronicznego w Indiach są coraz bardziej powszechne tzw. tanie linie lotnicze. Uruchomienie krajowych „tanich linii” w 2005 r. nie tylko pozwoliło dużej liczbie Indusów odbyć swoją pierwszą podróż samolotem ale także przyczyniło się do uruchomienia internetowej sprzedaży biletów. Od tego czasu internetowa sprzedaż biletów została entuzjastycznie przyjęta przez prawie wszystkie pozostałe firmy świadczące usługi transportowe w Indiach. Internetowe portale biletowe generują niespełna 81% całości przychodów sektora e-handlu obsługującego konsumentów (tj. sektor B2C i C2C). Internetowa sprzedaż detaliczna pojawiła się w Indiach dopiero w 2007 r. wraz z wprowadzeniem kilku stron specjalizujących się w e-handlu detalicznym. Stanowi ona 12,5% całej branży handlu elektronicznego. Od momentu jego wprowadzenia na rynek obserwujemy stały rozwój segmentu e-handlu detalicznego.
Pełne opracowanie: Sektor e-commerce w Indiach
Do pobrania
AktualnościPolskie soki i przetwory owocowe mogą skusić Indie; szansa dla jabłek i aronii - PortalSpozywczy.pl Polska chce sprzedawać w Indiach drób, wieprzowinę i jabłka - PortalSpozywczy.pl Polskie słodycze powinny ruszyć na podbój Indii - PortalSpozywczy.pl Indie: wielki rynek, gdzie szanse mają polskie przetwory owocowe, mleczarskie, słodycze, alkohol i puszki - PortalSpozywczy.pl Wielu polskich producentów owoców i warzyw jest skupionych na możliwości eksportowania swoich surowców i produktów do Chin. Nieco w tle za Chinami jest jednak nie mniej rozwojowy rynek indyjski, którego wielu polskich sadowników zwyczajnie nie zauważa - SadyOgrody.pl |
Wydarzenia![]() Polska misja gospodarczo-inwestycyjna do Indii.
W ciągu dwóch lat chcemy podwoić obroty handlowe pomiędzy Polską a Indiami, a w perspektywie pięciu lat zwiększyć je pięciokrotnie – mówił w poniedziałek w Mumbaju sekretarz stanu w ministerstwie gospodarki Jerzy Pietrewicz, podczas konferencji dotyczącej partnerstwa handlowego między oboma krajami. - Współpraca państw o tak dobrej sytuacji gospodarczej wydaje się czymś naturalnym i może przynieść wiele korzyści obu stronom - dodała wiceprezes PAIiIZ Monika Piątkowska. Dobre wieści z Indii: Hindusi są zainteresowani kupowaniem polskich jabłek, ich przetworów i innych produktów spożywczych. Prezentacja polskiej żywności robi furorę na konferencji w New Delhi. Udział polskich przedsiębiorców oraz przedstawicieli instytucji rządowych na targach Engineering Sourcing Show w Mumbaju to ostatni, a zarazem jeden z najistotniejszych punktów programu misji gospodarczo - inwestycyjnej, zorganizowanej przez PAIiIZ oraz Ministerstwo Gospodarki. Imprezy targowe w Indiach |