Malezja. Rynek malezyjski - informacje i aktualności.
Imprezy targowe w Malezji
Malezja. Informacja MG o stosunkach gospodarczych z Polską
MALEZJA
28.08.2014 Informacja Ministerstwa Gospodarki o stosunkach gospodarczych Malezji z Polską 1. Sytuacja gospodarcza Malezja: państwo położone w Azji Południowo-Wschodniej, zajmuje południową część Półwyspu Malajskiego (Malezja Zachodnia) oraz północną cześć wyspy Borneo. Obszar – 330,2 km2 (w tym 131,8 km2 na Półwyspie Malajskim). Liczba ludności: ok. 30, 1 mln. Kraj wielonarodowościowy: Bumiputra (Malajowie, rdzenni Tajowie oraz ludy tubylcze) - 61.0%, Chińczycy – 22.0%, Indusi – 6.0%, inni – 8.0%. Podział administracyjny: Malezja podzielona jest na 13 stanów (w tym 9 sułtanatów) oraz 3 terytoria federalne. Ustrój polityczny: monarchia konstytucyjna Głową państwa jest król (wybierany na okres 5 lat przez Zgromadzenie Władców, składające się z sułtanów i gubernatorów stanów. Władza ustawodawcza należy do 2-izbowego parlamentu: Izby Posłów i Izby Senatu; władzę wykonawczą sprawuje rząd z premierem mianowanym przez króla. Stolica: Kuala Lumpur ok. 1,6 mln mieszkańców Stolica administracyjna: Putrajaya, ok. 50.000 mieszkańców – nowa stolica administracyjna rządu federalnego Malezji. Kuala Lumpur nadal pozostaje siedzibą parlamentu oraz komercyjną i finansową stolicą państwa. Przynależność do międzynarodowych organizacji politycznych i gospodarczych: ASEAN (od 8 sierpnia 1967 r. jako członek-założyciel), AFTA, APEC, ASEM, WTO, IBRD, IMF, ADB. Malezja jest obecnie jednym z najlepiej rozwiniętych gospodarczo krajów Azji Południowo-Wschodniej. Podstawą obecnego rozwoju gospodarczego Malezji jest Nowy Model Ekonomiczny 2010-2020 – NEM, następca dotychczasowej ideologii rozwoju – Nowej Polityki Ekonomicznej – NEP, realizowanej od początku lat 70-tych XX wieku. Nadrzędnym celem politycznym i gospodarczym programu NEM jest wprowadzenie Malezji, znajdującej się w czołówce krajów rozwijających, do grupy państw wysokorozwiniętych do roku 2020. Aby osiągnąć zamierzony cel, rząd Malezji deklaruje wsparcie tych gałęzi gospodarki, które mają największy potencjał wzrostu (w tym przemysł, wykorzystujący zaawansowane technologie) oraz rodzime, innowacyjne rozwiązania techniczne, a także przekształcić system edukacji tak, aby opuszczali go absolwenci kierunków najbardziej poszukiwanych na rynku pracy oraz doprowadzić do włączenia wszystkich malezyjskich grup społecznych do korzystania z bogactw kraju. Aktualnie, w 5-letniej perspektywie czasowej realizowany jest X Narodowy Planu Rozwoju 2011-2015 – X NPR, a na jego urzeczywistnienie przewidziano środki w wysokości 230 mld MYR (ok. 72 mld USD). Rząd Malezji wytypował 12 narodowych kluczowych obszarów gospodarki – NKEA. Według tego podziału podstawą malezyjskiej transformacji i dalszego wzrostu gospodarczego w ramach X NPR są (według hierarchii ważności): przemysły ropy naftowej i gazu ziemnego oraz oleju palmowego i jego produktów pochodnych, usługi finansowe, handel hurtowy i detaliczny, turystyka, informatyka i telekomunikacja (ICT), edukacja, przemysł elektryczny i elektroniczny, usługi biznesowe, turystyka zdrowotna, rolnictwo oraz rozwój obszaru metropolitalnego Kuala Lumpur. 2. Ramy prawno-traktatowe współpracy gospodarczej Stosunki dwustronne pomiędzy Polską i Malezją regulowane są przez następujące akty prawne: - Umowa o cywilnej komunikacji lotniczej z 24 marca 1975 roku; - Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania i zapobieżenia uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu z 16 września 1977 roku; - Umowa o popieraniu i ochronie inwestycji z 21 kwietnia 1993 roku; - Umowa o współpracy gospodarczej, naukowej i technicznej z 22 marca 1996 roku; - Umowa o współpracy w dziedzinie nauki i techniki z 30 sierpnia 2000 roku. - Umowa w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, wraz z Protokołem do tej Umowy z 08.07.2013 roku - Umowa o transporcie morskim z 10.02.2014 roku 3. Wymiana handlowa z Polską mln USD Podobnie jak w latach poprzednich, według oceny WPHI w Kuala Lumpur, realna wielkość polskiego eksportu do Malezji jest znacznie większa niż wykazują to statystyki. Spowodowane jest to przede wszystkim sprzedażami: pod obcą marką handlową towarów, produkowanych w Polsce, pośrednimi (odnotowanymi w statystyce kraju sprzedaży, a nie pochodzenia towaru) oraz w ramach obrotu wewnątrz korporacyjnego (polskie towary są często eksportowane do Malezji za pośrednictwem lub w ramach firm/koncernów międzynarodowych). Ponadto ciągle znaczna część wymiany towarowej dokonywana jest za pośrednictwem państw trzecich, głównie Singapuru. Główne towary eksportowane z Polski do Malezji w 2013 roku: - wyroby z metali nieszlachetnych, urządzenia mechaniczne i elektryczne, przyrządy i aparaty optyczne, tworzywa sztuczne i wyroby z kauczuku, produkty pochodzenia zwierzęcego, Główne towary importowane do Polski z Malezji w 2013 roku: - urządzenia mechaniczne i elektryczne, tworzywa sztuczne, kauczuk naturalny i wyroby z kauczuku, tłuszcze i oleje roślinne, prod. przemysłu chemicznego. W 2013 roku Malezja została w polskich statystykach sklasyfikowana na 51 pozycji pod względem wartości polskiego eksportu i na 37 pod względem wielkości importu z poszczególnych krajów. Malezja znajduje się na 15 miejscu wśród krajów, z którymi Polska odnotowała największe saldo ujemne w obrotach handlowych. 4. Współpraca inwestycyjno-kapitałowa Nie odnotowano żadnych inwestycji polskich w Malezji, a także inwestycji malezyjskich w Polsce. 5. Dostęp do rynku Polsko-malezyjska współpraca gospodarcza, na podstawie wcześniej zawartych porozumień, ma pełne podstawy prawno-traktatowe, pozwalające na nieskrępowany rozwój aktywności podmiotów gospodarczych z obydwu krajów w zakresie tak handlu, jak i bardziej złożonych form współpracy np. tworzenie spółek joint-ventures z podmiotami malezyjskimi czy inwestowanie w Malezji. Mimo licznych deklaracji zmiany i poprawy bieżącej sytuacji, malezyjskie procedury są bardzo mocno zbiurokratyzowane oraz nieprzejrzyste Do najważniejszych, formalnych i pozataryfowych przeszkód w dostępie do rynku malezyjskiego, obowiązujących także inne kraje, należy zaliczyć: - zezwolenie na import mięsa drobiowego – wydawane przez malezyjski Departament Usług Weterynaryjnych – DVS. Zakłady mięsne w Europie zainteresowane eksportem drobiu do Malezji muszą złożyć do tutejszych władz weterynaryjnych - DVS (Department of Veterinary Service) odpowiedni wniosek eksportowy, poświadczony przez odpowiednie europejskie władze weterynaryjne (w Polsce - GIW)1. Wniosek ten opiniowany jest także na miejscu przez władze islamskie JAKIM2 (i to pomimo posiadania przez zakłady certyfikatu halal) i dopiero wtedy podejmowana jest decyzja o udzieleniu zezwolenia. Może się zdarzyć (aczkolwiek nie jest to formalną regułą), że przed wydaniem zezwolenia podejmowana jest decyzja o wizytacji w zakładach w Europie (na koszt wnioskującego), dokonanie inspekcji i dopiero potem, ewentualnie, wydaje się zaświadczenie, ze dany zakład jest zaakceptowany w eksporcie do Malezji. - zezwolenie na import mięsa wołowego – wydawane przez malezyjski Departament Usług Weterynaryjnych – DVS po przeprowadzeniu obowiązkowej inspekcja malezyjskich władz sanitarno-weterynaryjnych oraz religijnych (Agencja Rozwoju Islamu w Malezji – JAKIM) w zakładach produkcyjnych i na koszt producenta/dostawcy. Licencja eksportowa ma bardzo krótki okres ważności (maksymalnie do 60 dni). Cały proces produkcyjny i logistyczny musi spełniać wymogi zgodności z zasadami islamu halal. W przypadku niedokonania importu w terminie określonym w licencji, importer musi ponownie starać się o jej uzyskanie. - zezwolenie na import mięsa wieprzowego – wydawane przez malezyjski Departament Usług Weterynaryjnych – DVS. Importu wieprzowiny i wyrobów z wieprzowiny mogą dokonywać tylko licencjonowani malezyjscy importerzy (nie mogą to być jednocześnie importerzy posiadający licencję na wyroby przeznaczone dla muzułmanów – halal, gdyż w przypadku importu wieprzowiny stracą uprawnienia halal). Lista zatwierdzonych importerów wieprzowiny i jej produktów pochodnych powinna być oficjalnie dostępna na stronach internetowych DVS. Wprowadzane są kwoty ilościowe dla importerów, uzależnione od możliwości magazynowych (chłodnie) importera (wymogi sanitarne). System pozwoleń importowych obowiązuje od 1 października 2013 roku i podlega Malezyjskiej Inspekcji Kwarantanny – MAQIS (Malaysia Quarantine Inspection Service), której głównym zadaniem jest sprawdzenie dokumentacji importowej oraz dokonywanie inspekcji i pobieranie próbek. Decyzja o zatwierdzeniu/odrzuceniu pozwolenia importowego powinna być wydana przez Inspektora MAQIS w ciągu 24 godzin od zgłoszenia przez importera malezyjskiego – procedura będzie monitorowana przez Komisję Europejską. Obowiązuje system pre-listingu (wprowadzony przez Malezję od 1 stycznia 2012 roku), zgłaszania przez zainteresowany listy potencjalnych eksporterów uprawnionych do eksportu mięsa wieprzowego. Podlegają oni inspekcji na koszt własny. Dopiero wtedy wydawane są zezwolenia na eksport. Wszystkie wyroby z wieprzowiny, a także wyroby pochodne ze świń muszą być wyraźnie oznaczone. - zezwolenie na import mleka i wyrobów na bazie mleka – wydawane przez malezyjski Departament Usług Weterynaryjnych – DVS. Wypełnione wnioski, takie jak w przypadku mięsa, podlegają potwierdzeniu przez polską inspekcję weterynaryjną. Po dołączeniu certyfikatu halal lub wniosku halal, przekazywane są, za pośrednictwem Ambasady RP (w naszym przypadku – tę czynność wykonuje WPHI) do DVS, który dokonuje wstępnej oceny dokumentów. Na tej podstawie może zarządzić uzupełnienie dokumentacji, ponowne jej złożenie lub częściowe zatwierdzenie. Może, ale nie musi, zdecydować o dokonaniu inspekcji na miejscu na koszt wnioskującego. - certyfikat zgodności z zasadami islamu HALAL-MALAYSIA – dotyczy żywności i napojów do bezpośredniego spożycia, półproduktów żywnościowych, a także wybranych wyrobów i półproduktów kosmetycznych. Od 2010 r. wszystkie produkty żywnościowe kierowane do Malezji do ogólnego, bezpośredniego spożycia, tam gdzie jest chociaż cień szansy, że mogą być spożywane przez muzułmanów, muszą posiadać certyfikaty halal i symbol akceptacji JAKIM umieszczony na opakowaniu. W lipcu 2011 roku Agencja Rozwoju Islamu w Malezji – JAKIM – Jabatan Kemajuan Islam Malaysia przekazała oficjalną informację o decyzji, uznającej Muzułmański Związek Religijny w RP, jako organ władny do certyfikowania ubojni oraz innych artykułów wyprodukowanych w Polsce, w tym towarów rolno-spożywczych zgodnie z zasadami islamu HALAL-MALAYSIA. Ww. certyfikat nie jest wymagany przy imporcie: żywności ewidentnie nieprzeznaczonej do spożycia przez muzułmanów (np. wieprzowina) oraz wyrobów kosmetycznych (chyba, że producent stara się, aby produkt kosmetyczny był przeznaczony dla muzułmanów, wtedy musi poddać się procedurze weryfikacyjnej). W przypadku dostaw żywności nieprzeznaczonej dla muzułmanów, niezbędne jest bardzo wyraźne oznaczenie produktu przeznaczonego na rynek malezyjski etykietą z napisem: NON-HALAL. Żywność nie-muzułmańska oznaczana jest bardzo wyraźnie i znajduje się w oddzielnych salach supermarketów (obsługiwanych przez nie-muzułumanów, z oddzielnymi kasami oraz torbami plastikowymi). Restauracje i hotele (za wyjątkiem zdeklarowanych chińskich lub innych nie przeznaczonych dla muzułmanów) muszą posiadać certyfikat halal. - świadectwo fitosanitarne – przy imporcie żywności, wyrobów kosmetycznych i półwyrobów do ich dalszej produkcji. Świadectwo musi być zgodne z przepisami kraju pochodzenia; - obowiązek specyficznego oznaczania opakowań owoców i warzyw w języku malezyjskim - Zgodnie z przepisami (Grading Packaging and Labeling of Agricultural Produce – GPL Regulation) import świeżych owoców i warzyw musi być oznakowany w języku Bahasa Malaysia w zakresie charakterystyki produktu (na każdym kartonie): nazwę i adres importera, eksportera, agenta, producenta czy dystrybutora produktów rolnych, popularną nazwę produktu (np. „jabłka” czy „gruszki”), kategorię (grade), wielkość (size), kraj pochodzenia, wagę. - rejestracja wyrobów farmaceutycznych i kosmetycznych – dokonywana przez Ministerstwo Zdrowia Malezji, które po przeprowadzeniu odpowiednich badań podejmuje decyzję, czy produkt zostaje zaliczony do grupy kosmetyków, czy leków (np. w przypadku kremów dermatologicznych). Często strona malezyjska wymaga podania pełnego składu chemicznego i procedury produkcji; - holograficzne znakowanie leków – wprowadzono przy imporcie farmaceutyków z terenu Unii Europejskiej od 1 maja 2005 roku; - homologacja – wyroby przemysłowe, na które zostały już opracowane normy malezyjskie (jest to proces ciągły), muszą posiadać homologację wydawaną przez Instytut Certyfikacji Malezji – SIRIM; - preferowanie przez malezyjskich handlowców i klientów produktów znanych marek i znaków firmowych oraz kraju pochodzenia towaru. Produkty te, niezależnie od ich jakości, mają znacznie łatwiejszą drogę dostępu do rynku malezyjskiego i są stosunkowo łatwo sprzedawane w obrocie wewnętrznym, uzyskując przy tym lepsze ceny. Ta nieformalna przeszkoda, niewątpliwie bardzo utrudnia dostęp polskich towarów na rynek malezyjski, - istnienie sektorów usług i przemysłowych zamkniętych dla inwestorów zagranicznych – należą do nich m.in.: W zakresie przetargów publicznych ograniczeniem jest dopuszczenie do nich w większości wypadków jedynie firm zarejestrowanych w Malezji i dodatkowo jeszcze, będących własnością rdzennych Malajów (Bumiputra). Na ogół dochodzi także wymóg rejestracji firmy w malezyjskich stowarzyszeniach branżowych, a w przypadku większych przetargów, także w Ministerstwie Finansów Malezji, jako dostawcy publicznego (występuje tu wiele różnych klas rejestracji, szczególnie wymaganych w budownictwie). 6. Polskie placówki ekonomiczno-handlowe EMBASSY OF THE REPUBLIC OF POLAND No. 10 Lorong Damai 9 Off Jalan Damai 55000 Kuala Lumpur, Malaysia (adres korespondencyjny: P.O. Box 10052, 50704 Kuala Lumpur) tel: (+603) 2161 0805 / 2161 0780 fax: (+603) 2164 9924 / 2161 0779 E-mail: [email protected] www.kualalumpur.polemb.net TRADE and INVESTEMENT PROMOTION SECTION Suite 6, Level 7, Menara Dato’ Onn PWTC – Putra World Trade Centre POBox 47 & 48 45, Jalan Tun Ismail 50480 Kuala Lumpur, Malaysia tel: (+603) 4043 0940 / 4042 7886 fax: (603) 4043 0216 E-mail: [email protected] www.kualalumpur.trade.gov.pl 1 Application for Export of Meat, Poultry, Milk, Eggs and Products and PORK and Pork Products to Malaysia – dostępne na stronach internetowych malezyjskiego DVS: http://www.dvs.gov.my/en/impot-/-ekspot 2 Wypełnia się dodatkowo tzw. JAKIM Form, dostępny na stronach JAKIM. Źródło: Informacja Ministerstwa Gospodarki o stosunkach gospodarczych Malezji z Polską |
Malezja
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Kuala Lumpur
Ambasada RP w Kuala Lumpur . |
Paczkomaty® InPost – 140 maszyn w Malezji jeszcze w 2014 roku
Informacja prasowa 4 sierpnia 2014
Paczkomaty® InPost – 140 maszyn w Malezji jeszcze w 2014 roku
Umowa logistyczna ze Skynet oraz iSIS Logistic
Umowy lokalizacyjne z Petronas Mesra Stations i Tesco
Paczkomaty® InPost rozpoczynają ekspansję w kolejnym azjatyckim kraju. InPost Malezja – spółka odpowiedzialna za rozwój sieci - zawarła kluczowe umowy z partnerami na terytorium Malezji. Na mocy strategicznych porozumień, Skynet oraz iSIS – krajowi liderzy branży kurierskiej – odpowiadać będą za obsługę logistyczną Paczkomatów® InPost. Pierwsze kilkadziesiąt urządzeń zostanie rozlokowanych w Kuala Lumpur na stacjach Petronas Mesra Stations oraz w placówkach sieci spożywczej Tesco. Od listopada 2014 roku na terenie Malezji funkcjonować będzie 140 innowacyjnych terminali, zaś do końca 2016 roku aż 350.
W ramach kooperacji e-klienci korzystający z dostawy produktów za pośrednictwem kurierów, będą mogli wybrać jako jedną z możliwych opcji wysyłkę przesyłki do Paczkomatu® InPost. Obecnie trwa etap integracji wspólnej aplikacji IT obu partnerów, za pośrednictwem jednego z największych lokalnych integratorów IT – firmy Impressivecom Sdn. Bhd.
„Realizujemy strategię zakładającą intensywne rozszerzanie sieci Paczkomatów® InPost w Azji. Region ten już wkrótce stanie się największym rynkiem e-commerce na świecie, dlatego jako globalny lider chcemy wprowadzać tu innowacyjne standardy odbioru paczek. Malezja to nie tylko jeden z ‘siedmiu tygrysów Azji’, ale także rynek dojrzały i otwarty na innowacyjność, kluczowy dla wejścia do Południowo-Wschodniej Azji. Wraz z Singapurem generuje prawie połowę sprzedaży z handlu internetowego w Południowo-Wschodniej Azji, mimo że populacja obu krajów to tylko 8% tej części kontynentu. Dlatego region ten jest tak istotny dla rozwoju naszej międzynarodowej sieci” – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.
„Współpraca z InPost Malaysia rozszerzy naszą ofertę o innowacyjne formy dostawy produktów, które są niezbędne w tak dynamicznie rozwijającej się branży, jaką jest e-commerce. Paczkomaty® InPost pozwolą nam w znaczącym stopniu zoptymalizować koszty dostarczania towarów, zwłaszcza w przypadku większej skali zamówień” – komentuje Teo Bee Yap, Skynet Executive Director.
„Mamy pewność, że Paczkomaty® InPost okażą się sukcesem w Malezji. Sfinalizowaliśmy pierwsze partnerstwa, a obecnie kluczowi na rynku e-detaliści integrują swoje systemy IT tak, by oferować Paczkomaty® InPost jako opcję dostawy” – dodaje Christian Secci, Managing Director, InPost Malaysia.
Paczkomaty® InPost stanowią aktualnie największą na świecie sieć do samodzielnego nadawania i odbierania paczek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej lokalizacji, zapewniając tym samym najwyższy poziom obsługi logistycznej dla towarów zamawianych w Internecie. Urządzenia „szyte” na miarę dzisiejszych czasów są już dostępne na 21 międzynarodowych rynkach. Zaledwie w kilka lat podbiły oprócz Polski: Arabię Saudyjską, Australię, Chile, Wielką Brytanię, Włochy, Francję, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Czechy, a także: Kolumbię, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3500 Paczkomatów®. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
W Hong Kongu - na mocy umowy z CX Courier, czołowym azjatyckim operatorem kurierskim - InPost rozstawi 300 Paczkomatów® do końca 2016 roku. Pierwsze innowacyjne maszyny w tym regionie świata pojawią się już we wrześniu 2014 roku, a około 150 z nich zostanie zainstalowanych do końca 2015 roku. Z kolei na Bliskim Wschodzie sfinalizowano umowę z Aramex Group - czołowym graczem na rynku usług logistyczno-transportowych, która pozwoli na stworzenie pierwszej na Bliskim Wschodzie i w Afryce transgranicznej sieci Paczkomatów® InPost. Oficjalny start sieci nastąpi pod koniec 2014 roku i obejmie docelowo kilkanaście krajów, w tym m.in.: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabię Saudyjską, Oman, Bahrajn, Katar, Jordanię, Liban, Kuwejt, Egipt oraz Republikę Południowej Afryki.
Najwyższą jakość i innowacyjność Paczkomatów InPost potwierdził tryumf InPost w międzynarodowym konkursie World Mail Awards 2013. Tym razem spółka zwyciężyła w kategorii ‘Obsługa Klienta’, pokonując operatorów takich, jak: Singapore Post oraz LibanPost.
Paczkomaty® InPost na stałe zagościły również w świadomości internetowych konsumentów. InPost wspólnie z NCR zwyciężył również w międzynarodowym konkursie Postal Technology International Awards, w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’. Za ‘Innowację Roku’ Jury konkursu uznało Paczkomat modułowy V generacji.
Z kolei w Wielkiej Brytanii Paczkomaty® InPost zdobyły tytuł „The Delivery Excellence Award 2014”, w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”. W głosowaniu internautów innowacyjne urządzenia Grupy Integer.pl pokonały czołowych graczy rynku pocztowo-kurierskiego w Wielkiej Brytanii na czele z: DPD, Nightline, Arrow XL, ByBox oraz UK Mail.
Więcej informacji na: www.integer.pl, www.paczkomaty.pl,www.inpost.pl, a także www.skynet.com.my, www.pli-petronas.com.my and www.tesco.com.my.
Paczkomaty® InPost – 140 maszyn w Malezji jeszcze w 2014 roku
Umowa logistyczna ze Skynet oraz iSIS Logistic
Umowy lokalizacyjne z Petronas Mesra Stations i Tesco
Paczkomaty® InPost rozpoczynają ekspansję w kolejnym azjatyckim kraju. InPost Malezja – spółka odpowiedzialna za rozwój sieci - zawarła kluczowe umowy z partnerami na terytorium Malezji. Na mocy strategicznych porozumień, Skynet oraz iSIS – krajowi liderzy branży kurierskiej – odpowiadać będą za obsługę logistyczną Paczkomatów® InPost. Pierwsze kilkadziesiąt urządzeń zostanie rozlokowanych w Kuala Lumpur na stacjach Petronas Mesra Stations oraz w placówkach sieci spożywczej Tesco. Od listopada 2014 roku na terenie Malezji funkcjonować będzie 140 innowacyjnych terminali, zaś do końca 2016 roku aż 350.
W ramach kooperacji e-klienci korzystający z dostawy produktów za pośrednictwem kurierów, będą mogli wybrać jako jedną z możliwych opcji wysyłkę przesyłki do Paczkomatu® InPost. Obecnie trwa etap integracji wspólnej aplikacji IT obu partnerów, za pośrednictwem jednego z największych lokalnych integratorów IT – firmy Impressivecom Sdn. Bhd.
„Realizujemy strategię zakładającą intensywne rozszerzanie sieci Paczkomatów® InPost w Azji. Region ten już wkrótce stanie się największym rynkiem e-commerce na świecie, dlatego jako globalny lider chcemy wprowadzać tu innowacyjne standardy odbioru paczek. Malezja to nie tylko jeden z ‘siedmiu tygrysów Azji’, ale także rynek dojrzały i otwarty na innowacyjność, kluczowy dla wejścia do Południowo-Wschodniej Azji. Wraz z Singapurem generuje prawie połowę sprzedaży z handlu internetowego w Południowo-Wschodniej Azji, mimo że populacja obu krajów to tylko 8% tej części kontynentu. Dlatego region ten jest tak istotny dla rozwoju naszej międzynarodowej sieci” – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.
„Współpraca z InPost Malaysia rozszerzy naszą ofertę o innowacyjne formy dostawy produktów, które są niezbędne w tak dynamicznie rozwijającej się branży, jaką jest e-commerce. Paczkomaty® InPost pozwolą nam w znaczącym stopniu zoptymalizować koszty dostarczania towarów, zwłaszcza w przypadku większej skali zamówień” – komentuje Teo Bee Yap, Skynet Executive Director.
„Mamy pewność, że Paczkomaty® InPost okażą się sukcesem w Malezji. Sfinalizowaliśmy pierwsze partnerstwa, a obecnie kluczowi na rynku e-detaliści integrują swoje systemy IT tak, by oferować Paczkomaty® InPost jako opcję dostawy” – dodaje Christian Secci, Managing Director, InPost Malaysia.
Paczkomaty® InPost stanowią aktualnie największą na świecie sieć do samodzielnego nadawania i odbierania paczek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej lokalizacji, zapewniając tym samym najwyższy poziom obsługi logistycznej dla towarów zamawianych w Internecie. Urządzenia „szyte” na miarę dzisiejszych czasów są już dostępne na 21 międzynarodowych rynkach. Zaledwie w kilka lat podbiły oprócz Polski: Arabię Saudyjską, Australię, Chile, Wielką Brytanię, Włochy, Francję, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Czechy, a także: Kolumbię, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3500 Paczkomatów®. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
W Hong Kongu - na mocy umowy z CX Courier, czołowym azjatyckim operatorem kurierskim - InPost rozstawi 300 Paczkomatów® do końca 2016 roku. Pierwsze innowacyjne maszyny w tym regionie świata pojawią się już we wrześniu 2014 roku, a około 150 z nich zostanie zainstalowanych do końca 2015 roku. Z kolei na Bliskim Wschodzie sfinalizowano umowę z Aramex Group - czołowym graczem na rynku usług logistyczno-transportowych, która pozwoli na stworzenie pierwszej na Bliskim Wschodzie i w Afryce transgranicznej sieci Paczkomatów® InPost. Oficjalny start sieci nastąpi pod koniec 2014 roku i obejmie docelowo kilkanaście krajów, w tym m.in.: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabię Saudyjską, Oman, Bahrajn, Katar, Jordanię, Liban, Kuwejt, Egipt oraz Republikę Południowej Afryki.
Najwyższą jakość i innowacyjność Paczkomatów InPost potwierdził tryumf InPost w międzynarodowym konkursie World Mail Awards 2013. Tym razem spółka zwyciężyła w kategorii ‘Obsługa Klienta’, pokonując operatorów takich, jak: Singapore Post oraz LibanPost.
Paczkomaty® InPost na stałe zagościły również w świadomości internetowych konsumentów. InPost wspólnie z NCR zwyciężył również w międzynarodowym konkursie Postal Technology International Awards, w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’. Za ‘Innowację Roku’ Jury konkursu uznało Paczkomat modułowy V generacji.
Z kolei w Wielkiej Brytanii Paczkomaty® InPost zdobyły tytuł „The Delivery Excellence Award 2014”, w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”. W głosowaniu internautów innowacyjne urządzenia Grupy Integer.pl pokonały czołowych graczy rynku pocztowo-kurierskiego w Wielkiej Brytanii na czele z: DPD, Nightline, Arrow XL, ByBox oraz UK Mail.
Więcej informacji na: www.integer.pl, www.paczkomaty.pl,www.inpost.pl, a także www.skynet.com.my, www.pli-petronas.com.my and www.tesco.com.my.