Produkcja folii nano stretch napędza sprzedaż Ergisu. Firma spodziewa się dalszego wzrostu zamówień4/1/2017 Produkcja folii nano stretch napędza sprzedaż Ergisu. Firma spodziewa się dalszego wzrostu zamówień
Źródło: https://inwestor.newseria.pl Producent folii, laminatów i opakowań przemysłowych Grupa Ergis zwiększyła po trzech kwartałach roku przychody ze sprzedaży o 3,8 proc. i liczy na korzystny wynik w całym roku. Większa sprzedaż to zasługa m.in. folii nano stretch, na którą popyt rośnie w tempie 30 proc. rocznie. Producent inwestuje w trzecią linię do jej produkcji, która powinna zostać oddana latem przyszłego roku. – Pewna jest realizowana inwestycja w trzecią linię nano stretch. Nie wykluczamy akwizycji, ale oczywiście, gdyby były takie plany, wcześniej poinformowalibyśmy o tym rynek poprzez raport bieżący – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Tadeusz Nowicki, prezes zarządu Grupy Ergis. – Natomiast, jak wspominamy w naszych raportach okresowych, na stałe prowadzimy rozmowy z potencjalnymi firmami do zawarcia transakcji kapitałowych, natomiast na razie nie ma żadnych konkretów. Kolejna linia produkcyjna do produkcji folii stretch nano Ergis, uważana przez firmę za jej flagowy, najbardziej innowacyjny produkt, ma zostać uruchomiona w lipcu przyszłego roku, o miesiąc wcześniej niż pierwotnie planowano. Zwiększy ona moce produkcyjne spółki o 40 proc. Koszt inwestycji to 30 mln zł. Folia nano jest jednym z czynników napędzających sprzedaż Ergisu. W ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy roku jej sprzedaż wzrosła o 30 proc. – Jest to innowacja, na którą pracowaliśmy z dostawcą surowców i z konstruktorem naszych linii produkcyjnych. Pozwala nam powiedzieć, że robimy dzisiaj być może najlepszą folię stretch na świecie – podkreśla prezes spółki. – Jak możemy sądzić po III kw., jest to dobry rok, kolejny, dlatego że 2015 był rokiem sporego wzrostu i nawet baliśmy się, że efekt bazy trochę utrudni nam pozytywne mówienie o wynikach, z przyjemnością obserwuję, że po tych trzech kwartałach nasza EBITDA w 2016 roku przekroczyła ten z roku poprzedniego, a bardzo dobry był właśnie III kw., kiedy nasza EBITDA była o czterdzieści parę procent wyższa niż ta z III kw. roku ubiegłego Grupa Ergis miała w okresie styczeń–wrzesień 530,8 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł o 6,2 proc., natomiast zysk netto spadł o 3 proc. do 21,12 mln zł. W całym ubiegłym roku grupa miała stratę netto, ale na poziomie przychodów i zysku EBITDA odnotowała wzrosty. – W zeszłym roku podjęliśmy ważną dla nas decyzję, która polegała na skupieniu całej naszej niemieckiej produkcji, która dotychczas była rozłożona w dwóch lokalizacjach w okolicach Hamburga i w Berlinie, tę produkcję zlokalizowaliśmy w całości w Berlinie, przenosząc produkcję z Hamburga – przypomina Tadeusz Nowicki. – To pozwoliło bardzo uprościć procesy logistyczne i zmniejszyć koszty, być bardziej konkurencyjnym. Jest to jeden z elementów poprawy wyniku zeszłego roku. Paradoksalnie słabsze wyniki polskiej gospodarki w III kwartale, kiedy wzrost gospodarczy wyhamował do 2,5 proc., sprzyjają rozwojowi jej flagowego wyrobu, bo innowacyjne produkty wykazują się większą wydajnością, co sprawia, że do opakowania tej samej ilości produktu klient musi zakupić mniej folii. W ten sposób może dokonać oszczędności. Najistotniejsze okazuje się to dla kontrahentów z branży napojowej. – Wyniki III kw. polskiej gospodarki były rozczarowujące, nasze były dobre, przede wszystkim dlatego, że klienci być może w trudniejszych czasach niż poprzednio bardziej zwracają uwagę na oszczędności – zaznacza. – A mimo że folia nano stretch jednostkowo jest droższa niż normalna folia stretch, to koszt wypełnienia funkcji przy jej użyciu jest dla klienta niższy i to prawdopodobnie są przyczyny sukcesu we wszystkich branżach. Ale chyba najbardziej zainteresowani efektywnością pakowania są dzisiaj wszyscy producenci napojów: od wód mineralnych poprzez piwo. Źródło: https://inwestor.newseria.pl
1 Comment
Kosze owocowe i nie tylko – jak efektownie zapakować owoce dla kontrahentów?
Źródło: https://biznes.newseria.pl Kosze owocowe – wspomnienie dziecięcych lat Piękny wiklinowy kosz, wypełniony po brzegi soczystymi owocami, z pewnością przypadnie do gustu zarówno paniom, jak i panom. Wybierasz się na osobiste spotkanie z klientem? Zabierz ze sobą kosz owoców i obdaruj nim swoich rozmówców. Taki podarek z pewnością przywoła na myśl miłe wspomnienia - kto z nas bowiem choć raz w dzieciństwie nie zrywał wprost z drzewa soczystych jabłek, które zapełniały później wiklinowe kosze? Skrzynka pełna soczystych kolorów Równie atrakcyjne, jak kosze owocowe, mogą prezentować się także drewniane skrzynie. Ten rodzaj opakowania ma również dodatkowe korzyści. Drewniane skrzynie są doskonałym nośnikiem przekazów marketingowych. Jeśli dysponujesz odpowiednią ilością czasu i planujesz wysyłkę z wyprzedzeniem, możesz nanieść na drewno swój logotyp lub hasło reklamowe. Dzięki temu klient nie tylko zapamięta słodki smak owoców, ale również na dłużej w jego pamięci pozostanie firma, która tą skrzynią go obdarowała. Pudełka ze zdrową przekąską Najwygodniej, choć wcale nie mniej reprezentatywnie, prezentują się również owocowe prezenty korporacyjne umieszczone w kolorowych pudełkach. One również stanowią doskonałą bazę pod nadruk logotypu czy hasła reklamowego. Jeśli dodatkowo przewiążemy je wstążką będą wyglądały, jak typowy prezent urodzinowy czy gwiazdkowy, w którym jednak kontrahenci znajdą zdrowe i pachnące słońcem przekąski. Z okazji świąt, wydarzeń, konferencji – niezależnie od okazji pięknie zapakowane owoce i warzywa będą doskonałym prezentem dla kontrahentów. Z przyjemnością doradzimy i skomponujemy efektowną kompozycję oraz dostarczymy ją w Twoim imieniu. Oferujemy zarówno owoce polskie jak i egzotyczne z możliwością obrendowania owoców oraz pudełek logotypem firmy. Zachęcamy do kontaktu na [email protected] Tekst pochodzi z bloga Take a Fruit. Więcej na www.takeafruit.pl Źródło: https://biznes.newseria.pl Polski rynek opakowań rośnie dwa razy szybciej niż światowy. W 2020 roku będzie wart 46 mld zł4/1/2017 Polski rynek opakowań rośnie dwa razy szybciej niż światowy. W 2020 roku będzie wart 46 mld zł
Źródło: https://biznes.newseria.pl Wraz z rosnącą konsumpcją dynamiczne wzrosty notuje także rynek opakowań, który jest dziś wart 33,5 mld zł. Do 2020 roku ma on rosnąć w tempie ok. 7 proc. rocznie, do poziomu 46 mld zł – wynika z raportu Equity Advisors. Eksperci oceniają, że szybszy wzrost będzie charakteryzował segmenty opakowań z tworzyw sztucznych i papieru. Tempo rozwoju rynku sprawia, że na polskim rynku pojawia się coraz więcej międzynarodowych graczy. Wciąż jednak jest to rynek rozdrobniony, dlatego należy się spodziewać konsolidacji. – Wzrostowi rynku producentów opakowań sprzyja coraz większy popyt konsumentów, rosnąca sprzedaż produktów spożywczych oraz rozwój innowacji, czyli wszystkie elementy kształtujące koniunkturę w branży FMCG – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Błażej Żarna, wiceprezes zarządu w Equity Advisors. – Spośród segmentów rynku opakowania z tworzyw sztucznych i papieru będą rosły szybciej niż metalowe i szklane. Produkcja tych ostatnich wymaga bowiem znacznie większych inwestycji. To sektor dużo bardziej poukładany. Według raportu Equity Advisors „Branża opakowań w Polsce 2010–2016 i prognozy 2017–2020” rynek opakowań w Polsce będzie rósł o blisko 7 proc. rocznie, by w 2020 roku osiągnąć wartość 46 mld zł (o 37 proc. więcej niż w ubiegłym roku). Taka dynamika wzrostu byłaby dwa razy wyższa niż na świecie. Zdaniem specjalistów międzynarodowej firmy doradczej Smithers Pira do 2020 roku wartość światowego sektora opakowań będzie rosnąć o 3,5 proc. rocznie do poziomu 1 bln dolarów. Na rynku dominują segmenty opakowań plastikowych i z tworzyw sztucznych. Ich produkcja odpowiada za prawie połowę przychodów rynku (16,5 mld zł). Na kolejnych miejscach znalazły się papier (25 proc.), metal (13 proc.) i szkło (10 proc.). Jak podkreśla Żarna, rynek jest dość rozdrobniony. Przychody ze sprzedaży wygenerowane przez 20 największych przedsiębiorstw stanowią 32 proc. przychodów całego sektora (dane za 2015 rok). – Dużo globalnych graczy wchodzi na rynek, kupuje firmy w Polsce, czasem w regionie. Naszym zdaniem ta tendencja się utrzyma w najbliższej przyszłości. Najwięcej transakcji odbędzie się w sektorze opakowań plastikowych i papierowych – zauważa Błażej Żarna. Branża w Polsce już mocno się konsoliduje. Krajowy rynek odpowiada za blisko jedną trzecią wartości zrealizowanych fuzji i przejęć w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W latach 2010–2016 przeprowadzone na polskim rynku transakcje szacowane są przez Equity Advisors na 599 mln euro. – Obecne warunki rynkowe zdecydowanie sprzyjają łączeniu firm – wskazuje Błażej Żarna. – Wpływ na to mają zarówno otoczenie makroekonomiczne związane z tempem rozwoju gospodarki w regionie, jak i trendy związane ze wzrostem produkcji artykułów konsumpcyjnych. Do tego dochodzi temat sukcesji. Wiele przedsiębiorstw staje dzisiaj przed wyzwaniem związanym z przekazaniem firmy w ręce następców lub sprzedaży podmiotu. To wszystko sprzyja konsolidacjom. Zgodnie z danymi Polskiej Izby Opakowań (PIO) przeciętny konsument z krajów wysokorozwiniętych zużywa rocznie opakowania o wartości 300–340 euro. W Polsce ta wartość jest o prawie 100 euro niższa. To pokazuje potencjał krajowego rynku. Siłą polskiego rynku jest także eksport. Rosną zamówienia na opakowania, które są cenione za granicą za wysoką jakość. Wzrost eksportu wynika m.in. z nadwyżek produkcyjnych, które szacowane są na 25–30 proc. Kolejną siłą polskiego rynku opakowań, zdaniem Equity Advisors, ma być sprzedaż zagraniczna z jednej strony samych opakowań, które na świecie uznawane są za najwyższej jakości, będąca konsekwencją nadwyżek zdolności produkcyjnych (według szacunków PIO wynoszą one około 20-25 proc.). – W rezultacie nadwyżek produkcyjnych sektora jego eksport staje się coraz bardziej widoczny, a liczne innowacje powodują, że jest coraz ciekawszy dla zagranicznych podmiotów – tłumaczy Błażej Żarna. Na wzrost sprzedaży zagranicznej wpływają także wyniki eksportowe innych branż, odbiorców opakowań, m.in. spożywczej czy meblowej. Więcej: https://biznes.newseria.pl Wybrane organizacje branży opakowaniowej na świecie
ABRE – Brazilian Packaging Association ASD - Packaging Manufacturers Association in Turkey Turkish Standards Institution (TSE) China Packaging Federation (CPF) The China National Export Commodities Packaging Research Institute (CEPI) The World Packaging Organisation International association of packaging research institutes ( lista członków ) Lithuanian Packaging Association Latvijas Iepakojuma asociācija The Indian Institute of Packaging (IIP) KOPACK Korea Packaging Center National Packaging Confederation (NCPack) Russia The Israeli Institute for Packaging and Design (IIPD) Iranian Institute of Packaging The European Packaging Institutes Consortium EPIC Austria: OFI Austrian Research Institute for Chemistry and Technology Belgium: Belgian Packaging Institute (BVI) Croatia: Croatian Institute for Packaging and Graphic Arts (IAT) Czech Republic: SYBA Czech Packaging Institute Denmark: Danish Technological Institute for packaging and transport (DTI) Finland: Finnish Packaging Association France: French Packaging Institute (IFEC) Germany: German Packaging Institute (DVI) Hungary: Hungarian Association of Packaging and Materials Handling (CSAOSZ) Italy: Italian Packaging Institute (III) Lithuania: Lithuanian Packaging Association Netherlands: Netherlands Packaging Centre (NVC) Norway: Norwegian Packaging Association (DNE) Spain: Spanish Packaging Institute (ITENE) Sweden: Innventia Switzerland: Swiss Packaging Institute (SVI) United Kingdom: Institute of Packaging (IoP) IK Industrievereinigung Kunststoffverpackungen e. V. - the largest association in the plastics packaging sector in Europe Flexible Packaging Europe’s (FPE) Packaging Valley Germany IPA – the International Packaging Association EUROPAMA - the european committee of the national associations of packaging machinery manufacturers in France, Germany, Italy, Netherlands, Spain and Switzerland. The European Federation of Corrugated Board Manufacturers (FEFCO) W ciągu ostatnich 5 lat rosyjski rynek opakowań dla produktów spożywczych stopniowo rósł. W 2015 r. wielkość rynku szacowana była na 93,3 mld sztuk opakowań, czyli o 13% więcej niż 2010 r. Rozwój branży spowodowany był przede wszystkim stałym wzrostem rynku produktów spożywczych, zmianami preferencji konsumenckich w stronę produktów zapakowanych, aktywną ekspansją współczesnych formatów handlu detalicznego w regionach, pojawieniem się na rynku nowych rozwiązań i typów opakowań.
Więcej: https://russia.trade.gov.pl Wg Raportu Polskiej Izby Opakowań przemysł opakowań w Polsce w pełni pokrywa zapotrzebowanie krajowego rynku opakowań, a posiadając nadwyżki zdolności produkcyjnych w granicach 20-25%, jest w stanie realizować zamówienia rynków zagranicznych.
Polski przemysł opakowań jest w pełni skomercjalizowany i sprywatyzowany. Systematycznie postępuje proces konsolidacji, a także wykupu przez firmy zagraniczne. Dotyczy to w szczególności przemysłu opakowań szklanych. Aktualnie ok. 75% tego przemysłu jest w rękach kapitału zagranicznego. Dotyczy to także branży opakowań z metalu, a w szczególności puszek do napojów oraz chemii przemysłowej. Rynek opakowań w Polsce systematycznie rośnie. Wg prognoz Polskiej Izby Opakowań, przy ok. 4-5% tempie rozwoju gospodarczego w latach 2014-2020, osiągnie porównywalny poziom z rynkami rozwiniętych krajów Europy Zachodniej (ok. 300 EUR per capita). Jeśli chodzi o zmiany w strukturze rynku opakowań w najbliższych latach, to należy prognozować rozwój segmentu opakowań z tworzyw sztucznych, a w szczególności elastycznych oraz opakowań z papieru i tektury. Na rynku opakowań dominować będą opakowania żywności. Nieco zwiększy się udział opakowań dla wyrobów przemysłowych. Niewielki wzrost nastąpi w segmencie opakowań dla farmacji i kosmetyków. Zmiany te związane będą z rozwojem inwestycji w gospodarce oraz zmianami w systemie zaopatrzenia w leki (dotyczy opakowań leków). Wraz z następującymi zmianami demograficznymi oraz w modelu życia, a także stylu konsumpcji, rynek opakowań ulega i ulegać będzie zmianom. Zmiany te dotyczą zarówno rodzaju materiałów opakowaniowych, jak i rodzajów opakowań. Wzrośnie „udział” opakowań mniejszych, to skutek zmian demograficznych. Wymagania środowiskowe powodować będą zwiększenie liczby opakowań z materiałów biodegradowalnych oraz łatwo poddających się procesom recyklingu. Dynamiczny rozwój handlu internetowego też wpływać będzie na zmiany w konstrukcji opakowań. Pojawienie się na rynku nowych produktów wymagających opakowania, również wpływać będzie na zmiany w opakowaniach. Więcej: http://www.pio.org.pl |
Rynek opakowań
Informacje, wiadomości, aktualności ArchiwumKategorie
Wszystkie
|