Rynki24
  • Strona główna
  • Business News
    • Kalkulator walutowy
    • Market Summary
    • Forex
    • Finanse
    • Kalendarz ekonomiczny
  • Zielone rynki
    • Ekologiczna marka własna >
      • Green Private Label
    • Zielone opakowania >
      • Opakowania ekologiczne >
        • Papierowe opakowania do zautomatyzowanego pakowania e-commerce
      • Taśma pakowa >
        • Taśma pakowa papierowa kraft
        • Taśma pakowa papierowa
        • Taśma pakowa kraft
        • Taśma kraft
        • Taśma papierowa
        • Taśma papierowa do pakowania
        • Taśma papierowa ekologiczna
        • Taśma pakowa hot-melt
        • Ekologiczna taśma klejąca papierowa
        • Taśma pakowa hot-melt KRAFT 48/50
    • Vege Paczka >
      • Wuxia Produkty roślinne >
        • Wuxia Power Energy Drink
        • Wuxia Power Superfoods
        • Wuxia Power Energy Bar
        • Wuxia Power
        • Xianxia
      • Kosmetyki >
        • Kosmetyki naturalne
        • Kosmetyki organiczne
        • Kosmetyki ekologiczne
        • Kosmetyki antyalergiczne
      • Zielona herbata
      • Substytuty >
        • Substytuty mięsa >
          • Beyond Meat
    • Zielony Kurier >
      • Vege LifeStyle >
        • Zielone mieszkanie >
          • Aranżacja wnętrz z troską o planetę
          • Ekologia i design idą w parze – premiera nowości marki Profim
        • Leonardo DiCaprio inwestuje w sieć wegańskich burgerów Lewisa Hamiltona
        • Rebellyous Foods opracował system produkcji roślinnych nuggetsów pozwalający na konkurencję z nuggetsami z kurczaka pod względem jakości i ceny
        • Kapary w oleju z ziołami – wykwintna i zaskakująca propozycja od OLE!
        • Naturalnie szczupła na wiosnę
        • Jak wesprzeć koncentrację podczas przesilenia?
        • ​Pierwsza dieta dla mężczyzn od SuperMenu by Anna Lewandowska
        • ​Pitne nowości bez laktozy od marki Łaciate
        • ​Nowy raport IPCC: świat musi jeść mniej mięsa
        • Dieta mężczyzn - czy nawyki żywieniowe mogą wpłynąć na libido?
        • Maczfit gra w zielone – marka deklaruje szereg proekologicznych zmian
        • Długofalowy proces wsparcia odporności
        • Azjatyckie superfoods, których nie może zabraknąć w Twojej diecie
        • Aktywność fizyczna na zdrowy sen
        • Naturalna troska o dłonie z roślinnymi kremami do rąk Herbapol Polana
        • Refleksja na temat ekologii również wśród turystów
        • ​10 firm cateringu wegańskiego wg Marthy Stewart
        • Rośnie oferta cateringów dietetycznych
        • OSAVI jako pierwszy kontroluje w tak szerokim zakresie swoje suplementy diety
        • Suty pierwszy kwartał na rynku diet pudełkowych
        • Dlaczego nasz klimat się zmienia? Poznaj przyczyny globalnego ocieplenia
        • NUXE BODY Rêve de Thé
        • Kierunek Natura
        • Razem w stronę eko
        • Prawie 400 mln zł przychodów i 15,6 mln zł zysku netto Krynicy Vitamin w 2021 r.
        • Jak prawidłowo zbilansować dietę wegetariańską
        • Szwajcarski producent czekolady Lindt & Sprungli wprowadził na rynek wegańskie batony z mlekiem owsianym
        • Izraelska firma Remilk otworzy w Danii największy na świecie zakład produkujący substytut mleka
        • Vege LifeStyle Magazyn
    • Zielone Brygady >
      • Wuxia Power Energy Drink
      • Wuxia Power Game
      • Wuxia Power TV Series
      • Wuxia Power Universe
      • Wuxia Power Serial novel
      • Wuxia Power Powieść w odcinkach
    • Oferta dla firm
  • Nisza rynkowa
    • Pomysł na biznes
    • Twoja nisza rynkowa
    • 500 pomysłów na biznes
  • Presales
    • Marketing niszowy
    • Inbound marketing >
      • Multibranding
      • Pozycjonowanie produktu
      • Pozycjonowanie B2B
      • Copywriting B2B
      • Copywriting sprzedażowy
    • Maszyna sprzedażowa >
      • Maszynka sprzedażowa
      • Machina sprzedażowa
      • Automat sprzedażowy
      • Sprzedaż automatyczna
      • Automatyczna sprzedaż B2B
    • Pozyskiwanie leadów >
      • Pozyskiwanie leadów B2B
      • Kampanie sprzedażowe >
        • Kampania sprzedażowa
    • Platforma sprzedażowa >
      • Platforma B2B
      • Platforma sprzedażowa B2B
      • Zakupy B2B
      • Aukcje B2B
      • Aukcja B2B
    • Usługi B2B >
      • Private Label
    • Sukces
    • Tanioo! >
      • Tanie zakupy online >
        • Dyskont online
        • Zakupy spożywcze online
        • Zakupy z dostawą do domu
        • Sklep spożywczy online
        • Sklep spożywczy online
        • Click collect >
          • Click and collect
        • Terminal paczkowy >
          • Terminale paczkowe
      • Pakowanie usługowe >
        • Blistrowanie
        • Banderolowanie
        • Kompletowanie
        • Konfekcjonowanie
        • Przepakowywanie
        • Rozpakowywanie
        • Foliowanie
        • Celofanowanie
        • Insertowanie
        • Zawijanie
        • Zaklejanie
        • Wklejanie
        • Łączenie
        • Bandowanie
        • Kartonowanie
        • Platynkowanie
        • Saszetkowanie
        • Sticki
        • Wiązanie
        • Montowanie
        • Wypełnianie
        • Pakowanie kontraktowe
        • Pakowanie na zlecenie
        • Pakowanie masowe
        • Outsourcing pakowania
  • Kontakt
    • Twitter
    • Regulamin
    • Linki >
      • Rynki24.pl Archiwum

Obraz
Kliknij tutaj, aby edytować.

Obraz

Eksport. Trendy, prognozy, rynki.

Obraz
Nowe kierunki polskiego eksportu - Afryka.


Dane o polskim eksporcie

Obraz
Wielkość eksportu w marcu 2014 r. – prognoza KUKE S.A.

Na podstawie analizy opublikowanych danych o stanie gospodarki w marcu oraz zapotrzebowania na usługi Korporacji w zakresie ochrony transakcji eksportowych szacujemy, że w marcu eksport z Polski wyniósł 14,019 mld euro. Był więc o 9,8% większy niż w lutym i jednocześnie o 9,7% większy niż w marcu 2013 r. Liczony w złotych eksport wyniósł 58,889 mld tj. o 10,3% więcej niż w lutym i równocześnie o 10,8% więcej niż przed dwunastoma miesiącami.

Obserwowane w marcu zwiększenie obrotów wynika w części z czynników o charakterze sezonowym. Po okresie mniejszej aktywności i wyprzedaży stanów magazynowych, typowo obserwowanym w pierwszych dwóch miesiącach roku, marzec przynosi intensyfikację współpracy. Dotyczy to tak handlu, jak i zwiększonych dostaw zaopatrzenia potrzebnego do dalszej produkcji. Wyniki tegorocznego marca będą dodatkowo stymulowane dostawami przedświątecznymi (dla porównania w roku ubiegłym szczyt dostaw przedświątecznych przypadł jeszcze na luty). W konsekwencji wzrost eksportu w marcu będzie większy od ubiegłorocznego. Poprawi się więc roczna dynamika eksportu z 3,4% w lutym do około 9,7% w marcu. Dzięki temu niewiele odbiegać będzie ona od notowanej w przełomie roku (10,1%
w grudniu i 10,7% w styczniu).

Brak postępów w normalizacji sytuacji politycznej na Ukrainie, a wręcz dalsze zaognianie się konfliktu, ma coraz większy wpływ na możliwe do wypracowania obroty w handlu zagranicznym do krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Już zaognianie się sytuacji na Ukrainie w sposób zrozumiały wpłynęło na istotne ograniczenie sprzedaży naszych towarów na tamtejszy rynek (tak w zakresie anulowania części zamówień przez odbiorców jak i wstrzymania części dostaw przez eksporterów - do czasu wyklarowania się sytuacji). Zwraca też uwagę odnotowany w zestawieniach Głównego Urzędu Statystycznego istotny spadek eksportu do Rosji (w stosunku do wyniku z pierwszych dwóch miesięcy 2013 roku). Jest on wywołany tak spadkiem tamtejszego popytu konsumpcyjnego (klienci w okresie zagrożenia ograniczają zakupy do najbardziej podstawowych artykułów) jak również administracyjnymi ograniczeniami importu z Polski (np. w zakresie artykułów spożywczych).

Ostateczna skala regresu eksportu na kierunku wschodnim uzależniona jest od tego, kiedy zacznie normalizować się sytuacja polityczna a wraz z nią gospodarcza w regionie oraz od tempa w jakim będzie ona postępować. Wpływ tego czynnika jest na tyle silny, iż istotnie kształtować będzie możliwe do wypracowania wzrosty eksportu z Polski ogółem, wpłynie też na kierunki ekspansji naszych producentów. W przypadku części dostaw spłycenie popytu
w krajach Europy Środkowej i Wschodniej możliwe będzie do skompensowania sprzedażą na inne rynki. W przypadku części zaś towarów utrzymanie zbytu będzie związane
z pozyskaniem dodatkowego klienta na rynku krajowym (konkurowanie z dobrami importowanymi).

Korporacja oczekuje, że w okresie III – V 2014 r. eksport okaże się większy niż przed rokiem o 6,5% w euro, a w wymiarze złotowym o 6,8%. Aktualne szacunki potencjału gospodarczego polskich wytwórców oraz zmian w popycie na nasze towary w roku 2014 pozwalają oczekiwać wzrostu eksportu do kwoty 170,1 mld euro, co stanowić będzie wynik o 9,1% wyższy niż
w roku 2013. W ujęciu złotowym eksport w roku bieżącym powinien zamknąć się kwotą 698,6 mld, co odpowiadać będzie wzrostowi o 6,7% w stosunku do wyników wypracowanych w roku 2013. W miarę poprawy koniunktury na rynku europejskim oraz normalizacji sytuacji u naszych wschodnich partnerów, zwiększać się też będzie dynamika polskiego eksportu.
W roku 2015 eksport może zwiększyć się do 190,8 mld euro (o 12,2%), co w wymiarze złotowym odpowiadać będzie kwocie 761,5 mld (wzrost o 9,0%).

Prognozy Korporacji dotyczące wyników eksportu w latach 2014 - 2015 wskazujące na wzrost eksportu ogółem odpowiednio o 9,1% i 12,2% są wynikiem następujących prognozowanych zmian wolumenu eksportu na podstawowych dla naszej gospodarki rynkach:

Niemcy – wzrost eksportu o 10,2% i 11,4 %

Pozostałe kraje strefy euro o 9,5% i 10,1%

Pozostałe kraje UE o 9,8% i 11,5%

Pozostałe kraje rozwinięte o 13,5% i 13,0%

Kraje Europy Środkowo - Wschodniej o -8,4% i 14,1%

Kraje rozwijające się o 18,0% i 20,0%

Źródło: Informacja prasowa KUKE



Obraz
Miejsce na Twoją reklamę
info@rynki24.pl





Wspierane przez Stwórz własną unikalną stronę internetową przy użyciu konfigurowalnych szablonów.
  • Strona główna
  • Business News
    • Kalkulator walutowy
    • Market Summary
    • Forex
    • Finanse
    • Kalendarz ekonomiczny
  • Zielone rynki
    • Ekologiczna marka własna >
      • Green Private Label
    • Zielone opakowania >
      • Opakowania ekologiczne >
        • Papierowe opakowania do zautomatyzowanego pakowania e-commerce
      • Taśma pakowa >
        • Taśma pakowa papierowa kraft
        • Taśma pakowa papierowa
        • Taśma pakowa kraft
        • Taśma kraft
        • Taśma papierowa
        • Taśma papierowa do pakowania
        • Taśma papierowa ekologiczna
        • Taśma pakowa hot-melt
        • Ekologiczna taśma klejąca papierowa
        • Taśma pakowa hot-melt KRAFT 48/50
    • Vege Paczka >
      • Wuxia Produkty roślinne >
        • Wuxia Power Energy Drink
        • Wuxia Power Superfoods
        • Wuxia Power Energy Bar
        • Wuxia Power
        • Xianxia
      • Kosmetyki >
        • Kosmetyki naturalne
        • Kosmetyki organiczne
        • Kosmetyki ekologiczne
        • Kosmetyki antyalergiczne
      • Zielona herbata
      • Substytuty >
        • Substytuty mięsa >
          • Beyond Meat
    • Zielony Kurier >
      • Vege LifeStyle >
        • Zielone mieszkanie >
          • Aranżacja wnętrz z troską o planetę
          • Ekologia i design idą w parze – premiera nowości marki Profim
        • Leonardo DiCaprio inwestuje w sieć wegańskich burgerów Lewisa Hamiltona
        • Rebellyous Foods opracował system produkcji roślinnych nuggetsów pozwalający na konkurencję z nuggetsami z kurczaka pod względem jakości i ceny
        • Kapary w oleju z ziołami – wykwintna i zaskakująca propozycja od OLE!
        • Naturalnie szczupła na wiosnę
        • Jak wesprzeć koncentrację podczas przesilenia?
        • ​Pierwsza dieta dla mężczyzn od SuperMenu by Anna Lewandowska
        • ​Pitne nowości bez laktozy od marki Łaciate
        • ​Nowy raport IPCC: świat musi jeść mniej mięsa
        • Dieta mężczyzn - czy nawyki żywieniowe mogą wpłynąć na libido?
        • Maczfit gra w zielone – marka deklaruje szereg proekologicznych zmian
        • Długofalowy proces wsparcia odporności
        • Azjatyckie superfoods, których nie może zabraknąć w Twojej diecie
        • Aktywność fizyczna na zdrowy sen
        • Naturalna troska o dłonie z roślinnymi kremami do rąk Herbapol Polana
        • Refleksja na temat ekologii również wśród turystów
        • ​10 firm cateringu wegańskiego wg Marthy Stewart
        • Rośnie oferta cateringów dietetycznych
        • OSAVI jako pierwszy kontroluje w tak szerokim zakresie swoje suplementy diety
        • Suty pierwszy kwartał na rynku diet pudełkowych
        • Dlaczego nasz klimat się zmienia? Poznaj przyczyny globalnego ocieplenia
        • NUXE BODY Rêve de Thé
        • Kierunek Natura
        • Razem w stronę eko
        • Prawie 400 mln zł przychodów i 15,6 mln zł zysku netto Krynicy Vitamin w 2021 r.
        • Jak prawidłowo zbilansować dietę wegetariańską
        • Szwajcarski producent czekolady Lindt & Sprungli wprowadził na rynek wegańskie batony z mlekiem owsianym
        • Izraelska firma Remilk otworzy w Danii największy na świecie zakład produkujący substytut mleka
        • Vege LifeStyle Magazyn
    • Zielone Brygady >
      • Wuxia Power Energy Drink
      • Wuxia Power Game
      • Wuxia Power TV Series
      • Wuxia Power Universe
      • Wuxia Power Serial novel
      • Wuxia Power Powieść w odcinkach
    • Oferta dla firm
  • Nisza rynkowa
    • Pomysł na biznes
    • Twoja nisza rynkowa
    • 500 pomysłów na biznes
  • Presales
    • Marketing niszowy
    • Inbound marketing >
      • Multibranding
      • Pozycjonowanie produktu
      • Pozycjonowanie B2B
      • Copywriting B2B
      • Copywriting sprzedażowy
    • Maszyna sprzedażowa >
      • Maszynka sprzedażowa
      • Machina sprzedażowa
      • Automat sprzedażowy
      • Sprzedaż automatyczna
      • Automatyczna sprzedaż B2B
    • Pozyskiwanie leadów >
      • Pozyskiwanie leadów B2B
      • Kampanie sprzedażowe >
        • Kampania sprzedażowa
    • Platforma sprzedażowa >
      • Platforma B2B
      • Platforma sprzedażowa B2B
      • Zakupy B2B
      • Aukcje B2B
      • Aukcja B2B
    • Usługi B2B >
      • Private Label
    • Sukces
    • Tanioo! >
      • Tanie zakupy online >
        • Dyskont online
        • Zakupy spożywcze online
        • Zakupy z dostawą do domu
        • Sklep spożywczy online
        • Sklep spożywczy online
        • Click collect >
          • Click and collect
        • Terminal paczkowy >
          • Terminale paczkowe
      • Pakowanie usługowe >
        • Blistrowanie
        • Banderolowanie
        • Kompletowanie
        • Konfekcjonowanie
        • Przepakowywanie
        • Rozpakowywanie
        • Foliowanie
        • Celofanowanie
        • Insertowanie
        • Zawijanie
        • Zaklejanie
        • Wklejanie
        • Łączenie
        • Bandowanie
        • Kartonowanie
        • Platynkowanie
        • Saszetkowanie
        • Sticki
        • Wiązanie
        • Montowanie
        • Wypełnianie
        • Pakowanie kontraktowe
        • Pakowanie na zlecenie
        • Pakowanie masowe
        • Outsourcing pakowania
  • Kontakt
    • Twitter
    • Regulamin
    • Linki >
      • Rynki24.pl Archiwum