Standardy kontroli
Ogólne standardy kontroli
V-Trust używa ANSI / ASQ Z1.4-2008 (AQL Acceptable Quality Level) jako standardu badania próbek i akceptowalnego poziomu jakości. Ta metoda jest szeroko stosowana w celu podjęcia decyzji, czy przyjąć partię produkcyjną, bez sprawdzania każdego pojedynczego elementu. Ta norma ma odpowiedniki we wszystkich krajowych i międzynarodowych organizacjach normalizacyjnych, takich jak BS6001, ABC105, ANSI / ASQ Z1.4, NFX 06-022, ISO 2859 i DIN 40080.
Standaryzacja daje tę zaletę, że jasno określa liczbę próbek do zbadania z danej partii lub przesyłki. Sugeruje również maksymalną liczbę wadliwych elementów dozwoloną w wielkości próbki, chyba że klient określą inne standardy. Nasz domyślny akceptowalny poziom jakości to Poziom II.
Standaryzacja daje tę zaletę, że jasno określa liczbę próbek do zbadania z danej partii lub przesyłki. Sugeruje również maksymalną liczbę wadliwych elementów dozwoloną w wielkości próbki, chyba że klient określą inne standardy. Nasz domyślny akceptowalny poziom jakości to Poziom II.
Tabele AQL (Acceptance Quality Limit)
Jak rozumieć AQL
Jak określić odpowiednią wielkość próbki i numer określający poziom akceptacji?
Na przykład, podczas kontroli partii obejmującej 3500 sztuk, z dopuszczalnym poziomem jakości II, tabela A wskazuje, że literą kodu wielkości próbki powinna być litera „L”. Tabela B wskazuje, że wielkość próby „L” powinna wynosić 200 jednostek. Dla AQL 2,5 odpowiedni numer akceptacji to 10.
Co to konkretnie oznacza?
Jeśli liczba wadliwych jednostek jest większa niż 10, partia powinna zostać odrzucona. Oznacza to również, że jeśli partia przejdzie kontrolę, istnieje 95% prawdopodobieństwa, że mniej niż 5% (w tym przykładzie 10 wad) całej sprawdzanej partii będzie wadliwych.
Co mam zrobić z wadliwymi lub odrzuconymi partiami?
Wadliwe elementy znalezione w ramach 100% kontroli można wyrzucić, naprawić lub wymienić. Możesz zdecydować się na zakup odrzuconej partii ze zniżką w celu odsprzedaży po niższej cenie.
Usterki wykryte podczas inspekcji wizualnych dzieli się na trzy kategorie w następujący sposób:
Wada krytyczna Critical Defect - odnosi się do wady, która może być niebezpieczna dla konsumentów. Nasz domyślny plik AQL dotyczący defektu krytycznego określa że tego typu defekt jest nieakceptowalny.
Poważna wada Major Defect - powoduje awarie, zmniejszenie użyteczności produktu lub nie spełnia warunków estetycznego wyglądu, które mogą wpłynąć na sprzedaż produktu. Nasz domyślny AQL dla poważnych wad to 2,5.
Drobna wada Minor Defect- nie zmniejsza użyteczności ani funkcji produktu, ale wykracza poza zdefiniowany standard jakości i może zmniejszyć sprzedaż produktu. Nasz domyślny AQL dla drobnych wad to 4.0.
Klienci mogą również określić, które punkty są drugorzędne, główne lub krytyczne na swoich własnych listach kontrolnych.
Na przykład, podczas kontroli partii obejmującej 3500 sztuk, z dopuszczalnym poziomem jakości II, tabela A wskazuje, że literą kodu wielkości próbki powinna być litera „L”. Tabela B wskazuje, że wielkość próby „L” powinna wynosić 200 jednostek. Dla AQL 2,5 odpowiedni numer akceptacji to 10.
Co to konkretnie oznacza?
Jeśli liczba wadliwych jednostek jest większa niż 10, partia powinna zostać odrzucona. Oznacza to również, że jeśli partia przejdzie kontrolę, istnieje 95% prawdopodobieństwa, że mniej niż 5% (w tym przykładzie 10 wad) całej sprawdzanej partii będzie wadliwych.
Co mam zrobić z wadliwymi lub odrzuconymi partiami?
Wadliwe elementy znalezione w ramach 100% kontroli można wyrzucić, naprawić lub wymienić. Możesz zdecydować się na zakup odrzuconej partii ze zniżką w celu odsprzedaży po niższej cenie.
Usterki wykryte podczas inspekcji wizualnych dzieli się na trzy kategorie w następujący sposób:
Wada krytyczna Critical Defect - odnosi się do wady, która może być niebezpieczna dla konsumentów. Nasz domyślny plik AQL dotyczący defektu krytycznego określa że tego typu defekt jest nieakceptowalny.
Poważna wada Major Defect - powoduje awarie, zmniejszenie użyteczności produktu lub nie spełnia warunków estetycznego wyglądu, które mogą wpłynąć na sprzedaż produktu. Nasz domyślny AQL dla poważnych wad to 2,5.
Drobna wada Minor Defect- nie zmniejsza użyteczności ani funkcji produktu, ale wykracza poza zdefiniowany standard jakości i może zmniejszyć sprzedaż produktu. Nasz domyślny AQL dla drobnych wad to 4.0.
Klienci mogą również określić, które punkty są drugorzędne, główne lub krytyczne na swoich własnych listach kontrolnych.
Wybrane kryteria kontroli
Ogólna kontrola V-Trust na miejscu obejmuje następujące kryteria:
|
Oprócz powyższego możemy przeprowadzić kontrolę dostosowaną do Twoich kryteriów.
W ciągu 24 godzin po inspekcji dostarczany jest obszerny raport z dokumentacją fotograficzną, szczegółowo opisujący ustalenia i wyniki inspektora V-Trust. Na życzenie klienta możemy również przesłać raport z inspekcji tego samego dnia (w ciągu 6 godzin od kontroli). |
Często zadawane pytania
Dlaczego potrzebuję inspekcji przed wysyłką?
Jeśli martwisz się lub doświadczyłeś problemów, takich jak niska jakość, nieprawidłowe przesyłki lub nierealne informacje od dostawców. Jeśli przed złożeniem zamówienia lub dokonaniem płatności końcowych masz nadzieję na dokładne zrozumienie jakości towarów i niezawodności dostawcy. Przeglądy wysyłek i usługi audytów fabrycznych to rozwiązanie wszystkich tych problemów.
Z jakim wyprzedzeniem powinienem zarezerwować kontrolę przed wysyłką?
Chociaż czasami można zarezerwować inspekcje następnego dnia dla niektórych klastrów produkcyjnych, w których V-Trust ma duży zespół inspektorów, zalecamy rezerwację u nas z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem.
Z kim będę się kontaktować podczas całego procesu?
Do wszystkich nadchodzących rezerwacji kontroli zostanie przypisany jeden dedykowany opiekun klienta (kontakt w jęz. angielskim)
Czy muszę wysłać Ci zatwierdzoną próbkę?
Zalecane są zatwierdzone próbki, aby nasz inżynier mógł z wyprzedzeniem lepiej zrozumieć szczegóły produktu i zwrócić uwagę na punkty, na które powinniśmy zwrócić uwagę podczas inspekcji. Następnie skontaktujemy się z fabryką i wyślemy zapieczętowane próbki do sprawdzenia.
Na ile dni przed wysyłką należy przeprowadzić kontrolę przed wysyłką?
Im wcześniej, tym lepiej, biorąc pod uwagę, że jeśli raport z inspekcji nie będzie satysfakcjonujący, fabryka będzie miała wystarczająco dużo czasu na naprawę usterek i wysłanie towarów na czas.
Czy mogę szczegółowo omówić z wami moje własne kryteria kontroli przed wysyłką?
Absolutnie! Nasze listy kontrolne są elastyczne i zachęcamy naszych klientów, aby przed każdą inspekcją przesyłali nam swoje specjalne wymagania i własne kryteria inspekcji, abyśmy mogli dodać je do listy kontrolnej. Specjalne wymagania można również dodać za pośrednictwem systemu rezerwacji online.
Ile czasu zajmuje otrzymanie raportu z inspekcji przed wysyłką?
Oficjalny raport jest sprawdzany i podpisywany przez kierownika technicznego i udostępniany do pobrania w ciągu 24 godzin po każdej inspekcji. Możemy jednak przesłać projekt raportu, który zawiera podstawowe uwagi dotyczące kontroli, ale nie zawiera zdjęć. W ten sposób możesz bezzwłocznie poznać wynik inspekcji.
A jeśli mam pytania po otrzymaniu raportu?
Nasze usługi nie kończą się po wystawieniu raportu. Nasz zespół jest zawsze dostępny, aby wyjaśnić każdy punkt raportu po każdej inspekcji, jeśli to konieczne.
Jakie inne usługi świadczy V-Trust oprócz kontroli przed wysyłką?
Jeśli martwisz się lub doświadczyłeś problemów, takich jak niska jakość, nieprawidłowe przesyłki lub nierealne informacje od dostawców. Jeśli przed złożeniem zamówienia lub dokonaniem płatności końcowych masz nadzieję na dokładne zrozumienie jakości towarów i niezawodności dostawcy. Przeglądy wysyłek i usługi audytów fabrycznych to rozwiązanie wszystkich tych problemów.
Z jakim wyprzedzeniem powinienem zarezerwować kontrolę przed wysyłką?
Chociaż czasami można zarezerwować inspekcje następnego dnia dla niektórych klastrów produkcyjnych, w których V-Trust ma duży zespół inspektorów, zalecamy rezerwację u nas z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem.
Z kim będę się kontaktować podczas całego procesu?
Do wszystkich nadchodzących rezerwacji kontroli zostanie przypisany jeden dedykowany opiekun klienta (kontakt w jęz. angielskim)
Czy muszę wysłać Ci zatwierdzoną próbkę?
Zalecane są zatwierdzone próbki, aby nasz inżynier mógł z wyprzedzeniem lepiej zrozumieć szczegóły produktu i zwrócić uwagę na punkty, na które powinniśmy zwrócić uwagę podczas inspekcji. Następnie skontaktujemy się z fabryką i wyślemy zapieczętowane próbki do sprawdzenia.
Na ile dni przed wysyłką należy przeprowadzić kontrolę przed wysyłką?
Im wcześniej, tym lepiej, biorąc pod uwagę, że jeśli raport z inspekcji nie będzie satysfakcjonujący, fabryka będzie miała wystarczająco dużo czasu na naprawę usterek i wysłanie towarów na czas.
Czy mogę szczegółowo omówić z wami moje własne kryteria kontroli przed wysyłką?
Absolutnie! Nasze listy kontrolne są elastyczne i zachęcamy naszych klientów, aby przed każdą inspekcją przesyłali nam swoje specjalne wymagania i własne kryteria inspekcji, abyśmy mogli dodać je do listy kontrolnej. Specjalne wymagania można również dodać za pośrednictwem systemu rezerwacji online.
Ile czasu zajmuje otrzymanie raportu z inspekcji przed wysyłką?
Oficjalny raport jest sprawdzany i podpisywany przez kierownika technicznego i udostępniany do pobrania w ciągu 24 godzin po każdej inspekcji. Możemy jednak przesłać projekt raportu, który zawiera podstawowe uwagi dotyczące kontroli, ale nie zawiera zdjęć. W ten sposób możesz bezzwłocznie poznać wynik inspekcji.
A jeśli mam pytania po otrzymaniu raportu?
Nasze usługi nie kończą się po wystawieniu raportu. Nasz zespół jest zawsze dostępny, aby wyjaśnić każdy punkt raportu po każdej inspekcji, jeśli to konieczne.
Jakie inne usługi świadczy V-Trust oprócz kontroli przed wysyłką?
- Audyt producenta, dostawcy i fabryki
- Nadzór i inspekcje podczas produkcji
- Nadzór załadunku kontenerów
- Testy labolatoryjne
- Certyfikacja produktu
V-Trust. Inspekcje w Azji
V-Trust Inspection Service. Obsługa polskich importerów w AzjiV-Trust Inspection Service to wiodąca firma świadcząca usługi inspekcyjne w Chinach, Wietnamie, Kambodży, Bangladeszu, Indiach i w Malezji. Firma działa od 2003 roku, posiada certyfikat ISO9001 oraz akredytację CNAS17020.
Jako niezależna firma V-Trust posiada solidną sieć inspekcyjną obejmującą większość rejonów Chin oraz kraje Azji Południowo-Wschodniej (ponad 90% produktów eksportowych jest wytwarzanych na tych obszarach). Firma posiada ponad 310 inspektorów, którzy są dobrze wyszkoleni, godni zaufania oraz doświadczeni w kontroli wielu rodzajach towarów. Tylko w 2019 roku ponad 3000 importerów oraz kupców z całego świata skorzystało z usług V-Trust, a miesięcznie przeprowadzaliśmy ponad 6200 inspekcji. W 2011 roku V-Trust stworzył własne centrum kontroli jakości oraz przepakowań (1200 m2). Jako pierwsze tego typu miejsce w rejonie Guangzhou (Kanton), oferuje Klientom pełen serwis od inspekcji, testów, poprzez montaż, aż do przepakowania produktów. Poza usługami inspekcyjnymi, V-Trust oferuje swoim Klientom również usługi audytu fabryk, oceny dostawców oraz przeprowadzenie testów laboratoryjnych. Laboratoria V-Trust są akredytowane przez międzynarodowe instytucje, m.in. CNAS, CPSC, UL, IECEE itd. Jako niezależna firma kontrolna, V-Trust posiada akredytację CNAS17020 (ISO / IEC17020), ILAC i IFIA (Międzynarodowa Federacja Agencji Kontrolnych) oraz certyfikaty ISO9001: 2015. Usługi V-Trust obejmują: |
Kontakt:
V-Trust Inspection Service Co.,Ltd. Add: 11/F, West Tower, Poly World Trade Centre, 1000 Xingang Road E., Guangzhou, China 510335 Tel: +86-20-89089880 Fax: +86-20-89089025 Website: v-trust.com Kontakt w Polsce: Tel.: 691 669 192 E-mail: marcin.nowak@v-trust.com Linkedin: linkedin.com Facebook: facebook.com Strona www: v-trust.com/PL |