Zielone rynki
  • Strona główna
  • Zielone rynki
    • Ekologiczna marka własna >
      • Green Private Label
    • Zielone opakowania >
      • Opakowania ekologiczne >
        • Papierowe opakowania do zautomatyzowanego pakowania e-commerce
      • Taśma pakowa >
        • Taśma pakowa papierowa kraft
        • Taśma pakowa papierowa
        • Taśma pakowa kraft
        • Taśma kraft
        • Taśma papierowa
        • Taśma papierowa do pakowania
        • Taśma papierowa ekologiczna
        • Taśma pakowa hot-melt
        • Ekologiczna taśma klejąca papierowa
        • Taśma pakowa hot-melt KRAFT 48/50
  • Vege Paczka
    • Wuxia Produkty roślinne >
      • Wuxia Power Energy Drink
      • Wuxia Power Superfoods
      • Wuxia Power Energy Bar
      • Wuxia Power
      • Xianxia
    • Kosmetyki >
      • Kosmetyki naturalne
      • Kosmetyki organiczne
      • Kosmetyki ekologiczne
      • Kosmetyki antyalergiczne
    • Zielona herbata
    • Substytuty >
      • Substytuty mięsa >
        • Beyond Meat
  • Oferta dla firm
    • Maszyna sprzedażowa >
      • Maszynka sprzedażowa
      • Machina sprzedażowa
      • Automat sprzedażowy
      • Sprzedaż automatyczna
      • Automatyczna sprzedaż B2B
    • Pozyskiwanie leadów >
      • Pozyskiwanie leadów B2B
      • Kampanie sprzedażowe >
        • Kampania sprzedażowa
      • Pozycjonowanie B2B
      • Copywriting B2B
      • Copywriting sprzedażowy
      • Multibranding
    • Platforma sprzedażowa >
      • Platforma B2B
      • Platforma sprzedażowa B2B
      • Zakupy B2B
      • Aukcje B2B
      • Aukcja B2B
  • Zielony Kurier
    • Vege LifeStyle >
      • Zielone mieszkanie >
        • Aranżacja wnętrz z troską o planetę
        • Ekologia i design idą w parze – premiera nowości marki Profim
      • Leonardo DiCaprio inwestuje w sieć wegańskich burgerów Lewisa Hamiltona
      • Rebellyous Foods opracował system produkcji roślinnych nuggetsów pozwalający na konkurencję z nuggetsami z kurczaka pod względem jakości i ceny
      • Kapary w oleju z ziołami – wykwintna i zaskakująca propozycja od OLE!
      • Naturalnie szczupła na wiosnę
      • Jak wesprzeć koncentrację podczas przesilenia?
      • ​Pierwsza dieta dla mężczyzn od SuperMenu by Anna Lewandowska
      • ​Pitne nowości bez laktozy od marki Łaciate
      • ​Nowy raport IPCC: świat musi jeść mniej mięsa
      • Dieta mężczyzn - czy nawyki żywieniowe mogą wpłynąć na libido?
      • Maczfit gra w zielone – marka deklaruje szereg proekologicznych zmian
      • Długofalowy proces wsparcia odporności
      • Azjatyckie superfoods, których nie może zabraknąć w Twojej diecie
      • Aktywność fizyczna na zdrowy sen
      • Naturalna troska o dłonie z roślinnymi kremami do rąk Herbapol Polana
      • Refleksja na temat ekologii również wśród turystów
      • ​10 firm cateringu wegańskiego wg Marthy Stewart
      • Rośnie oferta cateringów dietetycznych
      • OSAVI jako pierwszy kontroluje w tak szerokim zakresie swoje suplementy diety
      • Suty pierwszy kwartał na rynku diet pudełkowych
      • Dlaczego nasz klimat się zmienia? Poznaj przyczyny globalnego ocieplenia
      • NUXE BODY Rêve de Thé
      • Kierunek Natura
      • Razem w stronę eko
      • Prawie 400 mln zł przychodów i 15,6 mln zł zysku netto Krynicy Vitamin w 2021 r.
      • Jak prawidłowo zbilansować dietę wegetariańską
      • Szwajcarski producent czekolady Lindt & Sprungli wprowadził na rynek wegańskie batony z mlekiem owsianym
      • Izraelska firma Remilk otworzy w Danii największy na świecie zakład produkujący substytut mleka
      • Vege LifeStyle Magazyn
  • Kontakt
    • Usługi B2B >
      • Private Label
    • Business News >
      • Market Summary
      • Forex
    • Finanse >
      • Kalendarz ekonomiczny
    • Polski Ład
    • Twitter
    • Regulamin
    • Linki >
      • Rynki24.pl Archiwum
    • Zielone Brygady >
      • Wuxia Power Energy Drink
      • Wuxia Power Game
      • Wuxia Power TV Series
      • Wuxia Power Universe
      • Wuxia Power Serial novel
      • Wuxia Power Powieść w odcinkach

Targi w Bułgarii


Targi w Bułgarii 2017/2018

Technomebel Woodworking and Furniture Industry 24 — 28 April 2017
World of Furniture Furniture, lighting, interior design 24 — 28 April 2017

SOLAR Easter Trinity 2017 05 May 2017

Boosting results Organizer: CTEAM TALENT MANAGEMENT 16 May 2017

Bulmedica / Buldental Medical and Dental Industry 17 — 19 May 2017

Tuning Show 2017 17 — 18 June 2017

Hunting, fishing, sport Hunting and Sport Weapons, Fishing Accessories, Sport 14 — 17 September 2017

Go2Balkans 29 — 30 September 2017

Arena of Beauty Aesthetics, Cosmetics, SPA, Health, Hair, Nail, Mackeup. Organizer: Arena of beauty 29 September — 01 October 2017

COPI'S Communication, Art, Print, Image, Sign 02 — 04 October 2017

Sofia Motor Show 13 — 22 October 2017

SIHRE Hotel and Restaurant Equipment 08 — 11 November 2017

Interfood & Drink Food Industry 08 — 11 November 2017

Meatmania Meat Industry 08 — 11 November 2017

The World of Milk Dairy Industry 08 — 11 November 2017

Bulpek Bread and Confectionery 08 — 11 November 2017

Salon du Vin Wines and Spirits 08 — 11 November 2017

Eastern European Gaming Summit 21 — 22 November 2017

BEGE EXPO Balkan Entertainment and Gaming Expo 22 — 23 November 2017

Bebemania Goods and services for Babies and Children 24 — 26 November 2017

    Rynki24.pl Wsparcie i promocja współpracy handlowej i biznesowej z Bułgarią

Prześlij

Katalog polskich eksporterów Polish Merchants w Bułgarii

Eksport do Bułgarii
Eksport do Bułgarii
Katalog Polskich Eksporterów Polish Merchants ma na celu prezentację oferty polskich firm, eksporterów i wystawców zainteresowanych promocją swoich produktów i usług na rynkach zagranicznych i jest dystrybuowany podczas wybranych imprez wystawienniczych oraz bezpośrednio do wybranych firm i instytucji na wybranych rynkach zagranicznych.

Katalog polskich firm i produktów przetłumaczony na lokalny język to jedno z podstawowych narzędzi prowadzących do nawiązania realnych relacji biznesowych z partnerami na danym rynku zagranicznym.

Katalog zawiera prezentację firmy i oferty produktowej w kilku formach:

- wpis w katalogu firm skrócony ( dane firmy, adres email, adres strony www, kategoria, krótki opis działalności )
- wpis w katalogu firm wersja pełna ( dane firmy, adres email. adres www, opis zakresu działalności, oferta produktowa )
- artykuł sponsorowany - wycena indywidualna
- inna forma prezentacji wg indywidualnych ustaleń

Katalog przygotowany jest w wersjach dwujęzycznych dla danego rynku: jęz. angielski oraz jęz. lokalny.


Katalog jest wydawany z przeznaczeniem na konkretne branżowe imprezy targowe m.in. w Niemczech, np. Anuga 2017, Danii, Holandii, Szwecji, Norwegii, Czechach, Bułgarii, Rumunii i w Chinach.

Dystrybucja Katalogu na wybranych imprezach targowych na stoisku wydawcy lub poprzez Partnerów.

Główne branże prezentowane w katalogu: przetwórstwo spożywcze, branża rolno-spożywcza, branża meblarska i wyposażenia wnętrz, branża maszynowa, opakowalnictwo i inne.

Wielkość nakładu realizowana jest w zależności od charakteru imprezy, branży i regionu. Minimalny nakład 2000 egz.

Strony www Polish Merchants stanowią uzupełnienie katalogu i będą prezentowały online ofertę firm występujących w Katalogu.

Dodatkowe informacje:
- Merchants.pl
- info@rynki24.pl


Rynek bułgarski

Bułgaria, Republika Bułgarii (България, Република България) to państwo położone w południowo-wschodniej Europie, na Bałkanach. Graniczy z Serbią oraz Macedonią od zachodu, Grecją i Turcją od południa, Morzem Czarnym od wschodu i Rumunią od północy.

Bułgaria jest członkiem: Organizacji Narodów Zjednoczonych (od 1955), Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego – NATO (od 2004) oraz Unii Europejskiej (od 2007).

Głównymi uprawami są tu zboża (pszenica, kukurydza), rośliny przemysłowe (słonecznik, tytoń, bawełna) i warzywa (pomidor, ogórek, papryka). Duże znaczenie ma uprawa drzew owocowych (jabłonie, brzoskwinie, śliwy) i winorośli (wina bułgarskie). Bułgaria jest największym na świecie eksporterem olejku różanego. Rośnie znaczenie hodowli (głównie owiec, bydła i trzody chlewnej) i leśnictwa. Ważnym działem gospodarki jest rybołówstwo.



Co eksportować do Bułgarii

Bułgaria to rynek otwarty na polskie towary dobrej jakości w konkurencyjnej w stosunku do produktów zachodnich cenie:

- zwierzęta żywe i produkty pochodzenia zwierzęcego:
- przetwory mleczne ( zagęszczone mleko i śmietana, sery żółte i różnego rodzaju sery miękkie, masło, mleko w proszku )
- gotowe artykuły spożywcze
- urządzenia mechaniczne i elektryczne
- sprzęt RTV i AGD
- maszyny rolnicze
- specjalistyczne kable i przewody elektryczne
- maszyny i urządzenia dla przemysłu
- tworzywa sztuczne i wyroby
- produkty przemysłu chemicznego
- farmaceutyki
- chemia gospodarcza
- kosmetyki
- wyroby z metali nieszlachetnych
- meble ( np. wyposażenie hoteli )
- autobusy i tramwaje

Jednymi z głównych czynników wyjątkowo dynamicznego wzrostu polskiego eksportu do Bułgarii były: wzrost eksportu produktów pochodzenia zwierzęcego, w szczególności mięsa z drobiu oraz mleka w proszku, wzrost eksportu urządzeń mechanicznych i elektrycznych, export biodiesla oraz dostawy środków komunikacji miejskiej (autobusów i tramwajów).
Jednocześnie wzrost eksportu odnotowano we wszystkich grupach mających największy udział w polskim eksporcie do Bułgarii. Wśród głównych grup towarów, które miały największą wartość w eksporcie z Polski na bułgarski rynek, w 2013 r. największy wzrost osiągnęły pojazdy, statki powietrzne i jednostki pływające. Eksport towarów z Polski należących do tej grupy wzrósł o 123 proc. w stosunku do 2012 r. Ta dynamika wynika z dynamicznego wzrostu polskiego eksportu środków komunikacji miejskiej - dostaw autobusów przez firmę Solaris Bus and Coach SA oraz tramwajów przez PESA Bydgoszcz SA. Wzrósł również eksport zwierząt żywych i produktów pochodzenia zwierzęcego – o 56 proc., urządzeń mechanicznych i elektrycznych – o 54 proc. oraz wyrobów z metali nieszlachetnych – 51 proc.Największy udział w eksporcie do Bułgarii miały: zwierzęta żywe i produkty pochodzenia zwierzęcego (17,87 proc.), urządzenia mechaniczne i elektryczne (17,33 proc.) oraz produkty przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych (11,94 proc.).
Dane wskazują na utrzymujący się znaczny udział w polskim eksporcie do Bułgarii artykułów rolno-spożywczych. Udział tej grupy produktów w eksporcie na rynek bułgarski w 2013 r. wyniósł 31,3 proc. Udział artykułów rolno-spożywczych w polskim eksporcie ogółem w 2013 r. wyniósł ok. 13 proc.
Z grup produktów, które miały najwyższy udział w polskim eksporcie, najwyższą dynamikę osiągnęły pojazdy, statki powietrzne i jednostki pływające (223 proc.), zwierzęta żywe i produkty pochodzenia zwierzęcego – 156 proc., urządzenia mechaniczne i elektryczne – 154 proc. oraz wyroby z metali nieszlachetnych – 151 proc.

Wśród eksportowanych towarów dominowały: mleko i śmietana zagęszczone lub zawierające dodatek cukru (głównie mleko w proszku); mięso z drobiu; leki; aparatura do telefonii i telegrafii; biodiesel, pojazdy do przewozu powyżej 10 osób; aparatura odbiorcza dla telewizji; sztaby lub pręty z żeliwa lub stali niestopowej; podpaski higieniczne, pieluchy etc.; kawa rozpuszczalna i substytuty kawy zawierające kawę naturalną w każdej proporcji; sery i twarogi; czekolada i wyroby czekoladowe; oleje ropy naftowej i z minerałów bitumicznych; meble.

Źródło: https://bulgaria.trade.gov.pl



Analiza wymiany handlowej między Polską i Bułgarią - WPHI

Analiza wymiany handlowej między Polską i Bułgarią w okresie styczeń – grudzień 2016 r. (dane wstępne)
 
W 2016 roku odnotowany został wzrost polsko-bułgarskich obrotów handlowych, które wyniosły 1 552,5 mln EUR, co oznacza, iż zwiększyły się o 10,3% w stosunku do 2015 r., w którym wynosiły 1 408,1 mln EUR. Polska, tak jak i w poprzednich latach odnotowała dodatnie saldo obrotów handlowych z Bułgarią wynoszące 459,8 mln EUR. Według danych systemu INSIGOS wartość eksportu polskich towarów wyniosła 1 006,1 mln EUR, co stanowi 112,6% wartości polskiego eksportu w 2015 r. Import z Bułgarii do Polski w 2016 r. zwiększył się o 6,1%  w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, a jego wartość wyniosła 546,3 mln EUR.

W okresie styczeń – grudzień 2016 r. odnotowujemy dalszy wzrost polskiego eksportu do Bułgarii. Według wstępnych danych wartość eksportu polskich towarów wyniosła 1 006,1 mln EUR, co stanowi 112,6% wartości polskiego eksportu w analogicznym okresie 2015 r. Wśród dziesięciu grup towarów, które mają największy udział w polskim eksporcie znaczący wzrost polskiego eksportu w okresie styczeń-grudzień 2016 r. odnotowany został w ramach: produktów przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych – o 146,2%, materiałów i wyrobów włókienniczych – o 53,1% oraz produktów pochodzenia roślinnego, których eksport wzrósł  o 42,5% w stosunku do okresu styczeń-grudzień 2015 r. Znaczący wzrost wystąpił również  w ramach gotowych artykułów spożywczych – o 11,6%.
 
Import z Bułgarii do Polski w okresie styczeń-grudzień 2016 r. zwiększył się o 6,1% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, a jego wartość wyniosła 546,3 mln EUR. Wzrost importu z Bułgarii wynika przede wszystkim ze znaczącego zwiększenia w ramach grupy towarowej: zwierzęta żywe i produkty pochodzenia zwierzęcego  -  dynamika w tej grupie wyniosła 222,9%, pojazdy, statki powietrzne, jednostki pływające i współdziałające urządzenia – dynamika 137,8%, materiały i wyroby włókiennicze – dynamika 126,3%, wyroby różne – dynamika 126,3%, gotowe artykuły spożywcze, napoje bezalkoholowe, alkohol i ocet, tytoń – dynamika 113,4%, tworzywa sztuczne i wyroby z nich – dynamika 109,1% oraz wyroby nieszlachetne i wyroby z metali nieszlachetnych – dynamika 108,6%.
 
Obroty handlowe w okresie styczeń – grudzień 2016 r. wyniosły 1 552,5 mln EUR, co oznacza, iż zwiększyły się o 10,3% w stosunku do analogicznego okresu 2015 r., kiedy wynosiły  1 408,1 mln EUR. Polska, tak jak i w poprzednich latach, utrzymuje dodatnie saldo obrotów handlowych z Bułgarią wynoszące w analizowanym okresie 459,8 mln EUR.   Struktura towarowa polskiego eksportu do Bułgarii w okresie styczeń-grudzień 2016 r.
 
Jeśli chodzi o strukturę towarową polskiego eksportu do Bułgarii w 2016 roku największy udział miały następujące grupy towarów: • produkty przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych - eksport tych towarów osiągnął wartość 278,6 EUR, udział w polskim eksporcie do Bułgarii wyniósł 27,7%, przy dynamice 246,2%, • urządzenia mechaniczne i elektryczne; do rejestracji i odbioru dźwięku – eksport tych towarów osiągnął wartość 137,7 mln EUR, udział w polskim eksporcie do Bułgarii wyniósł 13,7%, przy dynamice 76,2%, • gotowe artykuły spożywcze; napoje bezalkoholowe, alkohole i ocet; tytoń - eksport tych towarów osiągnął wartość 121,9 mln EUR, udział w polskim eksporcie do Bułgarii wyniósł 12,1%, przy dynamice 111,6%, • zwierzęta żywe; produkty pochodzenia zwierzęcego – eksport tych towarów osiągnął wartość 104,6 mln EUR, udział w polskim eksporcie do Bułgarii wyniósł 10,4%, przy dynamice 92,8%,
• tworzywa sztuczne i wyroby z nich; kauczuk i wyroby z kauczuku – eksport tych towarów osiągnął wartość 53,5 mln EUR, udział w polskim eksporcie do Bułgarii wyniósł 5,3%, przy dynamice 100,2%, • materiały i wyroby włókiennicze – eksport tych towarów osiągnął wartość 53,00 mln EUR, udział w polskim eksporcie do Bułgarii wyniósł 5,3%, przy dynamice 153,1%, • wyroby nieszlachetne i wyroby z metali nieszlachetnych – eksport tych towarów osiągnął wartość 46,4 mln EUR, udział w polskim eksporcie do Bułgarii wyniósł 4,6%, przy dynamice 100%, • wyroby różne – eksport tych towarów osiągnął wartość 38,7 mln EUR, udział w polskim eksporcie do Bułgarii wyniósł 3,8%, przy dynamice 96,8%, • pojazdy, statki powietrzne, jednostki pływające i współdziałające urządzenia – eksport tych towarów osiągnął wartość 38,2 mln EUR, udział w polskim eksporcie do Bułgarii wyniósł 3,8%, przy dynamice 42,7%, • produkty pochodzenia roślinnego - eksport tych towarów osiągnął wartość 30,9 mln EUR, udział w polskim eksporcie do Bułgarii wyniósł 3,1%, przy dynamice 142,5%.
 
 
Największy udział w eksporcie do Bułgarii w okresie styczeń – grudzień 2016 r. miały: produkty przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych – 27,7%, urządzenia mechaniczne  i elektryczne – 13,7%, gotowe artykuły spożywcze – 12,1% oraz zwierzęta żywe; produkty pochodzenia zwierzęcego -  10,4%. Powyższe dane wskazują na utrzymujący się bardzo znaczący udział w polskim eksporcie do Bułgarii produktów przemysłu chemicznego oraz wyrobów elektromaszynowych. Udział tych grup produktów w eksporcie na rynek bułgarski w omawianym okresie 2016 r. wyniósł odpowiednio 27,7% i 13,7%. Na trzecim miejscu plasują się gotowe artykuły spożywcze. Udział tej grupy w eksporcie na rynek bułgarski wyniósł 12,1%.  Z wyżej wymienionych grup produktów, które miały najwyższy udział w polskim eksporcie, najwyższa dynamika została osiągnięta w odniesieniu do produktów przemysłu chemicznego  i przemysłów pokrewnych – 246,2%, materiałów i wyrobów włókienniczych – 153,1%, produktów pochodzenia roślinnego – 142,5% oraz gotowych artykułów spożywczych – 111,6%.
 
Wśród eksportowanych towarów dominowały: biodiesel; mięso i jadalne podroby z drobiu; leki złożone przygotowane do sprzedaży detalicznej; cygara, cygaretki i papierosy; pozostałe meble (bez mebli do siedzenia i lekarskich) i ich części; sery i twarogi; rudy miedzi i koncentraty; piwo; przetwory spożywcze, gdzie indziej nie wymienione; chleb, pieczywo cukiernicze itp.;czekolada i wyroby czekoladowe; części i akcesoria samochodów; maszyny i urządzenia do automatycznego przetwarzania danych; ciągniki; warzywa oprócz strączkowych, grzyby uprawne, szparagi, oliwki; przyczepy, naczepy inne pojazdy bez napędu mechanicznego i ich części; pozostałe artykuły ze skóry wyprawionej lub wtórnej; bluzki, koszule i bluzki koszulowe, damskie lub dziewczęce; aparatura odbiorcza dla telewizji, monitory, projektory wideo; wody mineralne i gazowane słodzone lub aromatyzowane; aparatura do telefonii i telegrafii przewodowej i telekomunikacyjna; mleko i śmietana, zagęszczone lub dosłodzone; chłodziarki, zamrażarki, inne urządzenia chłodzące i zamrażające. 
Struktura towarowa polskiego importu z Bułgarii w okresie styczeń-grudzień 2016 r.
 
Analizując strukturę towarową importu bułgarskich towarów do Polski w omawianym okresie 2016 roku największy udział miały następujące grupy towarów: • wyroby nieszlachetne i wyroby z metali nieszlachetnych – import tych towarów osiągnął wartość 107,9 mln EUR, udział w polskim imporcie z Bułgarii wyniósł 19,8 %, przy dynamice 108,6%, • materiały i wyroby włókiennicze – import tych towarów osiągnął wartość  79,4 mln EUR, udział w polskim imporcie z Bułgarii wyniósł 14,5%, przy dynamice 126,3%, • urządzenia mechaniczne i elektryczne – import tych towarów osiągnął wartość  78,5 mln EUR, udział w polskim imporcie z Bułgarii wyniósł 14,4%, przy dynamice 85,9%, • gotowe artykuły spożywcze (w tym wina) – import tych towarów osiągnął wartość 61,7 mln EUR, udział w polskim imporcie z Bułgarii wyniósł 11,3%, przy dynamice 113,4%, • produkty przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych – import tych towarów osiągnął wartość 57,2 mln EUR, udział w polskim imporcie z Bułgarii wyniósł 10,5%, przy dynamice 88,3%, • tworzywa sztuczne i wyroby z nich, kauczuk – import tych towarów osiągnął wartość 43,6 mln EUR, udział w polskim imporcie z Bułgarii wyniósł 8%, przy dynamice 109,1%, • wyroby różne – import tych towarów osiągnął wartość 30,4 mln EUR, udział  w polskim imporcie z Bułgarii wyniósł 5,6%, przy dynamice 126,3%, • produkty pochodzenia roślinnego – import tych towarów osiągnął wartość 24,5 mln EUR, udział w polskim imporcie z Bułgarii wyniósł 4,5%, przy dynamice 89,6%, • pojazdy, statki powietrzne, jednostki pływające i współdziałające urządzenia - import tych towarów osiągnął wartość 14,3 mln EUR, udział w polskim imporcie z Bułgarii wyniósł 2,6%, przy dynamice 137,8%, • zwierzęta żywe; produkty pochodzenia zwierzęcego – import tych towarów osiągnął wartość 13,1 mln EUR, udział w polskim imporcie z Bułgarii wyniósł 2,4%, przy dynamice 222,9%.
 
Największy udział w imporcie miały wyroby nieszlachetne i wyroby z metali nieszlachetnych – 19,8%, materiały i wyroby włókiennicze – 14,5%, urządzenia mechaniczne i elektryczne – 14,4%, gotowe artykuły spożywcze, napoje bezalkoholowe, alkohol i ocet , tytoń – 11,3% oraz produkty przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych – 10,5%. Najwyższa dynamika, z wyżej wymienionych dziesięciu grup produktów, które miały największy udział w polskim imporcie, odnotowywana jest w ramach: zwierzęta żywe, produkty pochodzenia zwierzęcego – 222,9%,  pojazdy, statki powietrzne, jednostki pływające  i współdział. urządzenia – 137,8%, materiały i wyroby włókiennicze – 126,3%, wyroby różne – 126,3% oraz gotowe art. spożywcze – 113,4%. Do dominujących towarów w imporcie z Bułgarii należą: cynk niestopowy, nieobrobiony plastycznie; sztaby, pręty i kształtowniki z miedzi; spodnie, bryczesy i szorty męskie i chłopięce z bawełny; nasiona słonecznika; leki pakowane; preparaty do upiększania,
makijażu i pielęgnacji skóry; wino ze świeżych winogron; tkaniny i artykuły z materiałów włókienniczych do celów technicznych; inne płyty, arkusze, folie itp. z innych tworzyw sztucznych; artykuły z kauczuku innego niż ebonit; meble do siedzenia i spania oraz ich części; izolowane druty, kable, inne przewody elektryczne; folia aluminiowa; tytoń nieprzetworzony; T-shirts, koszulki trykotowe  i pozostałe trykoty; czekolada i inne przetwory spożywcze zawierające kakao; chleb, pieczywo cukiernicze, wafle itp.; części i akcesoria samochodów; wirówki, suszarki, urządzenia filtrujące, czyszczące do cieczy i gazów; blachy grube, cienkie oraz taśma z miedzi; zabawki konstrukcyjne, modele, łamigłówki.  

Opracowano w Wydziale Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Sofii (https://bulgaria.trade.gov.pl/bg).

Przydatne linki


Ambasada RP w Sofii

Portal Promocji Eksportu - WPHI Bułgaria

Przewodnik po rynku bułgarskim - msz.gov.pl

Rynek bułgarski - KIG

Polsko - Bułgarska Izba Handlowa


Aktualności rynkowe


Eksport z Polski. Bułgarzy pokochali polskie produkty - money.pl

Rośnie polski eksport na Bałkany - bzwbk.pl


Targi i misje gospodarcze

Polskie stoisko na targach INTERFOOD & DRINK (ogólne dotyczące branży spożywczej), WORLD OF MILK (branża mleczarska), MEАTMANIA (przetwórstwo mięsa), BULPEK (wyroby piekarnicze i cukiernicze) oraz SALON DE VIN (produkcja wina) w Sofii w dniach 9-12 listopada 2016 r. w Inter Expo Center.

Wsparcie handlu z Bułgarią


Bułgarska Agencja Wspierania Małych i Średnich Przedsiębiorstw(Bulgarian Small and Medium Enterprises Promotion Agency - BSMEA)
PlacSveta Nedelia 1
1000 SOFIA
Tel.: (003592) 9805069
Fax: (003592) 9805869
E-mail: office@bepc.government.bg
Strona www: www.bepc.government.bg

Bułgarska Agencja Inwestycji(Invest Bulgaria Agency - IBA)
ul. Aksakow 31
1000 Sofia
Tel.: (+359 2) 9855500
Fax: (+359 2) 9801320
E-mail: iba@investbg.government.bg
Strona www: www.bepc.government.bg

Bułgarska Izba Przemysłowo- Handlowa(Bulgarian Chamber of Commerce and Industry - BCCI)
ul.Iskar 9
1058 SOFIA
Tel.: (003592) 9872631/35, 8117400
Fax: (003592) 9873209
E-mail: bcci@bcci.bg
Strona www: www.bcci.bg

Bułgarska Izba Gospodarcza(Bulgarian Industrial Association - BIA)
16- 20, Alabin Street
1000 SOFIA
Tel.: (003592) 9320911
Fax: (003592) 9872604
E-mail: office@bia-bg.com
Strona www: www.bia-bg.com

Izba Przemysłowo-Handlowa – Varna(Varna Chamber of Commerce and Industry)
135, Primorski Blvd
9002 VARNA
Tel.: (0035952) 612 173
Fax: (0035952) 612146
E-mail: office@vcci.bg
Strona www: www.vcci.bg

Bułgarska Agencja ds. Turystyki
(Bulgarian State Agency For Tourism)
1, Sveta Nedelya Sqr.
1040 Sofia
Bulgaria
Tel.: (003592) 933 58 45, 933 58 11
Fax: (003592) 989 69 39
E-mail: info@bulgariatravel.org
Strona www: www.tourism.government.bg



Wspierane przez Stwórz własną unikalną stronę internetową przy użyciu konfigurowalnych szablonów.
  • Strona główna
  • Zielone rynki
    • Ekologiczna marka własna >
      • Green Private Label
    • Zielone opakowania >
      • Opakowania ekologiczne >
        • Papierowe opakowania do zautomatyzowanego pakowania e-commerce
      • Taśma pakowa >
        • Taśma pakowa papierowa kraft
        • Taśma pakowa papierowa
        • Taśma pakowa kraft
        • Taśma kraft
        • Taśma papierowa
        • Taśma papierowa do pakowania
        • Taśma papierowa ekologiczna
        • Taśma pakowa hot-melt
        • Ekologiczna taśma klejąca papierowa
        • Taśma pakowa hot-melt KRAFT 48/50
  • Vege Paczka
    • Wuxia Produkty roślinne >
      • Wuxia Power Energy Drink
      • Wuxia Power Superfoods
      • Wuxia Power Energy Bar
      • Wuxia Power
      • Xianxia
    • Kosmetyki >
      • Kosmetyki naturalne
      • Kosmetyki organiczne
      • Kosmetyki ekologiczne
      • Kosmetyki antyalergiczne
    • Zielona herbata
    • Substytuty >
      • Substytuty mięsa >
        • Beyond Meat
  • Oferta dla firm
    • Maszyna sprzedażowa >
      • Maszynka sprzedażowa
      • Machina sprzedażowa
      • Automat sprzedażowy
      • Sprzedaż automatyczna
      • Automatyczna sprzedaż B2B
    • Pozyskiwanie leadów >
      • Pozyskiwanie leadów B2B
      • Kampanie sprzedażowe >
        • Kampania sprzedażowa
      • Pozycjonowanie B2B
      • Copywriting B2B
      • Copywriting sprzedażowy
      • Multibranding
    • Platforma sprzedażowa >
      • Platforma B2B
      • Platforma sprzedażowa B2B
      • Zakupy B2B
      • Aukcje B2B
      • Aukcja B2B
  • Zielony Kurier
    • Vege LifeStyle >
      • Zielone mieszkanie >
        • Aranżacja wnętrz z troską o planetę
        • Ekologia i design idą w parze – premiera nowości marki Profim
      • Leonardo DiCaprio inwestuje w sieć wegańskich burgerów Lewisa Hamiltona
      • Rebellyous Foods opracował system produkcji roślinnych nuggetsów pozwalający na konkurencję z nuggetsami z kurczaka pod względem jakości i ceny
      • Kapary w oleju z ziołami – wykwintna i zaskakująca propozycja od OLE!
      • Naturalnie szczupła na wiosnę
      • Jak wesprzeć koncentrację podczas przesilenia?
      • ​Pierwsza dieta dla mężczyzn od SuperMenu by Anna Lewandowska
      • ​Pitne nowości bez laktozy od marki Łaciate
      • ​Nowy raport IPCC: świat musi jeść mniej mięsa
      • Dieta mężczyzn - czy nawyki żywieniowe mogą wpłynąć na libido?
      • Maczfit gra w zielone – marka deklaruje szereg proekologicznych zmian
      • Długofalowy proces wsparcia odporności
      • Azjatyckie superfoods, których nie może zabraknąć w Twojej diecie
      • Aktywność fizyczna na zdrowy sen
      • Naturalna troska o dłonie z roślinnymi kremami do rąk Herbapol Polana
      • Refleksja na temat ekologii również wśród turystów
      • ​10 firm cateringu wegańskiego wg Marthy Stewart
      • Rośnie oferta cateringów dietetycznych
      • OSAVI jako pierwszy kontroluje w tak szerokim zakresie swoje suplementy diety
      • Suty pierwszy kwartał na rynku diet pudełkowych
      • Dlaczego nasz klimat się zmienia? Poznaj przyczyny globalnego ocieplenia
      • NUXE BODY Rêve de Thé
      • Kierunek Natura
      • Razem w stronę eko
      • Prawie 400 mln zł przychodów i 15,6 mln zł zysku netto Krynicy Vitamin w 2021 r.
      • Jak prawidłowo zbilansować dietę wegetariańską
      • Szwajcarski producent czekolady Lindt & Sprungli wprowadził na rynek wegańskie batony z mlekiem owsianym
      • Izraelska firma Remilk otworzy w Danii największy na świecie zakład produkujący substytut mleka
      • Vege LifeStyle Magazyn
  • Kontakt
    • Usługi B2B >
      • Private Label
    • Business News >
      • Market Summary
      • Forex
    • Finanse >
      • Kalendarz ekonomiczny
    • Polski Ład
    • Twitter
    • Regulamin
    • Linki >
      • Rynki24.pl Archiwum
    • Zielone Brygady >
      • Wuxia Power Energy Drink
      • Wuxia Power Game
      • Wuxia Power TV Series
      • Wuxia Power Universe
      • Wuxia Power Serial novel
      • Wuxia Power Powieść w odcinkach