Prezentacja i sprzedaż polskich produktów na Tmall.com
Co to jest Tmall.com
Tmall.com jest jedną z platform sprzedaży online B2C należącą do Grupy Alibaba.
Na Tmall.com swoje produkty prezentuje ponad 100 000 firm i marek z całego świata, poczynając od największych marek międzynarodowych takich jak Bershka, GAP, Chanel, Dior, poprzez znane marki chińskie po produkty mniej znanych firm z całego świata. Przykładowo w kategorii odzież damska, Zara jest aktualnie jedną z najlepiej sprzedających się marek na rynku chińskim.
Poprzez stworzenie zintegrowanego z platformą Tmall.com e-sklepu producenci mogą w tani i bezpieczny sposób dotrzeć do ponad 500 mln potencjalnych konsumentów zarejestrowanych na platformie. Tmall.com poprzez zestaw usług takich jak system płatności mobilnych, obsługę logistyczną pozwala na szybkie i skuteczne zaistnienie na dominującym w Chinach rynku m-commerce.
Firmy zainteresowane sprzedażą swoich produktów na Tmall.com zapraszamy do współpracy: Kontakt.
Zakupy online w Chinach wg CRI
Zakupy internetowe weszły już do głównego nurtu zachowań konsumpcyjnych w Chinach - uważa 64% ankietowanych w sondażu przeprowadzonym przez Kantońskie Centrum Badania Opinii Publicznej. E-zakupy są szczególnie popularne wśród młodzieży i osób z wyższym wykształceniem.
Według respondentów, największymi zaletami zakupów internetowych są wygoda i oszczędność czasu. Dość powszechne są jednak obawy przed natknięciem się na oszustów i złą jakością kupowanych przez internet produktów, pisze CRI.
Mieszkańcy mniej rozwiniętych gospodarczo miasteczek i wsi w Chinach coraz chętniej sięgają po zakupy w internecie ze względu na brak dostępu do wielkich centrów handlowych. Wydatki mieszkańców małych miast na elektroniczne zakupy są, jeśli wierzyć wynikom analizy przeprowadzonej przez portal Alibaba, znacznie wyższe niż w przypadku mieszkańców największych metropolii.
Zagraniczne firmy, które starają się wejść na rynek chiński muszą dostosowywać się do nowego modelu konsumpcji. Chcąc dotrzeć do klientów w mniej rozwiniętych gospodarczo regionach, wykorzystują na coraz większą skalę sprzedaż przez internet, pisze CRI.
Blisko 5,4 bln juanów, czyli równowartość około 2,7 bln złotych, wyniosła w 2013 roku wartość transakcji dokonanych w Chinach przez internet - wynika z raportu zaprezentowanego przez Chińskie Stowarzyszenie Internetu i Centrum Informacji Internetowych. Ponad połowa tej sumy to zakupy internetowe, sprzedaż biletów lotniczych, sprzedaż gier internetowych oraz e-biznes typu B2B.
CRI wskazuje na szczególną dynamikę rozwoju internetu mobilnego, z którego w 2013 roku korzystało już 500 mln Chińczyków, a więc 80% chińskich internautów. Tempo wzrostu wyniosło w tej dziedzinie 19,1%, a zatem było o wiele wyższe niż tempo przyrostu liczby użytkowników internetu we wszelkich formach, które wyniosło zaledwie 9,5%.
Wartość obrotów e-biznesu w Chinach wyniosła w 2013 roku 2 bln juanów, czyli równowartość około biliona złotych. W roku 2014 prawdopodobnie osiągnie poziom 2,5 bln juanów - prognozuje szwajcarski bank UBS.
Szefowa Działu Badań nad Konsumpcją i Internetem UBS Pan Jiayi wylicza, że udział handlu internetowego w sprzedaży detalicznej w Chinach wzrosła z 6% w 2012 roku do 7-8% w roku ubiegłym. W roku 2014, jak przewiduje Pan, Chiny mogą pod tym względem wyprzedzić Stany Zjednoczone. Wzrosnąć ma przy tym nie tylko udział e-handlu w sprzedaży detalicznej, ale również wartość dokonanych przez internet transakcji.
Zdaniem Pan Jiayi, dynamika chińskiego e-biznesu wynika m.in. z popularności internetu i smartfonów, niskim kosztom sprzedaży, jak również dojrzewającemu z dnia na dzień systemowi płatności elektronicznych, pisze CRI.
Tmall.com jest jedną z platform sprzedaży online B2C należącą do Grupy Alibaba.
Na Tmall.com swoje produkty prezentuje ponad 100 000 firm i marek z całego świata, poczynając od największych marek międzynarodowych takich jak Bershka, GAP, Chanel, Dior, poprzez znane marki chińskie po produkty mniej znanych firm z całego świata. Przykładowo w kategorii odzież damska, Zara jest aktualnie jedną z najlepiej sprzedających się marek na rynku chińskim.
Poprzez stworzenie zintegrowanego z platformą Tmall.com e-sklepu producenci mogą w tani i bezpieczny sposób dotrzeć do ponad 500 mln potencjalnych konsumentów zarejestrowanych na platformie. Tmall.com poprzez zestaw usług takich jak system płatności mobilnych, obsługę logistyczną pozwala na szybkie i skuteczne zaistnienie na dominującym w Chinach rynku m-commerce.
Firmy zainteresowane sprzedażą swoich produktów na Tmall.com zapraszamy do współpracy: Kontakt.
Zakupy online w Chinach wg CRI
Zakupy internetowe weszły już do głównego nurtu zachowań konsumpcyjnych w Chinach - uważa 64% ankietowanych w sondażu przeprowadzonym przez Kantońskie Centrum Badania Opinii Publicznej. E-zakupy są szczególnie popularne wśród młodzieży i osób z wyższym wykształceniem.
Według respondentów, największymi zaletami zakupów internetowych są wygoda i oszczędność czasu. Dość powszechne są jednak obawy przed natknięciem się na oszustów i złą jakością kupowanych przez internet produktów, pisze CRI.
Mieszkańcy mniej rozwiniętych gospodarczo miasteczek i wsi w Chinach coraz chętniej sięgają po zakupy w internecie ze względu na brak dostępu do wielkich centrów handlowych. Wydatki mieszkańców małych miast na elektroniczne zakupy są, jeśli wierzyć wynikom analizy przeprowadzonej przez portal Alibaba, znacznie wyższe niż w przypadku mieszkańców największych metropolii.
Zagraniczne firmy, które starają się wejść na rynek chiński muszą dostosowywać się do nowego modelu konsumpcji. Chcąc dotrzeć do klientów w mniej rozwiniętych gospodarczo regionach, wykorzystują na coraz większą skalę sprzedaż przez internet, pisze CRI.
Blisko 5,4 bln juanów, czyli równowartość około 2,7 bln złotych, wyniosła w 2013 roku wartość transakcji dokonanych w Chinach przez internet - wynika z raportu zaprezentowanego przez Chińskie Stowarzyszenie Internetu i Centrum Informacji Internetowych. Ponad połowa tej sumy to zakupy internetowe, sprzedaż biletów lotniczych, sprzedaż gier internetowych oraz e-biznes typu B2B.
CRI wskazuje na szczególną dynamikę rozwoju internetu mobilnego, z którego w 2013 roku korzystało już 500 mln Chińczyków, a więc 80% chińskich internautów. Tempo wzrostu wyniosło w tej dziedzinie 19,1%, a zatem było o wiele wyższe niż tempo przyrostu liczby użytkowników internetu we wszelkich formach, które wyniosło zaledwie 9,5%.
Wartość obrotów e-biznesu w Chinach wyniosła w 2013 roku 2 bln juanów, czyli równowartość około biliona złotych. W roku 2014 prawdopodobnie osiągnie poziom 2,5 bln juanów - prognozuje szwajcarski bank UBS.
Szefowa Działu Badań nad Konsumpcją i Internetem UBS Pan Jiayi wylicza, że udział handlu internetowego w sprzedaży detalicznej w Chinach wzrosła z 6% w 2012 roku do 7-8% w roku ubiegłym. W roku 2014, jak przewiduje Pan, Chiny mogą pod tym względem wyprzedzić Stany Zjednoczone. Wzrosnąć ma przy tym nie tylko udział e-handlu w sprzedaży detalicznej, ale również wartość dokonanych przez internet transakcji.
Zdaniem Pan Jiayi, dynamika chińskiego e-biznesu wynika m.in. z popularności internetu i smartfonów, niskim kosztom sprzedaży, jak również dojrzewającemu z dnia na dzień systemowi płatności elektronicznych, pisze CRI.
Jak sprzedawać na Tmall.com polskie produkty
Rynek chiński to najszybciej rozwijający się rynek konsumencki na świecie. Klasa średnia poszukuje w internecie dobrej klasy produktów, w tym produktów zagranicznych marek. Tmall.com jest oknem na świat dla chińskich konsumentów i bramą do Chin dla polskich producentów.
Tmall.com jest jedną z platform sprzedaży online B2C należącą do Grupy Alibaba.
Na Tmall.com swoje produkty prezentuje ponad 100 000 firm i marek z całego świata, poczynając od największych marek międzynarodowych takich jak Bershka, GAP, Chanel, Dior, poprzez znane marki chińskie po produkty mniej znanych firm z całego świata. Przykładowo w kategorii odzież damska, Zara jest aktualnie jedną z najlepiej sprzedających się marek na rynku chińskim.
Polskie produkty w Chinach
Prezentacja swoich produktów na Tmall.com to doskonały punk wyjścia także dla firm polskich zainteresowanych ekspansją na największy rynek konsumencki świata. Firmy kosmetyczne, odzieżowe, jubilerskie, spożywcze, producenci wysokiej klasy produktów luksusowych, produkty ekologiczne i niszowe mają szansę wzbudzić zainteresowanie chińskich konsumentów.
Poprzez stworzenie zintegrowanego z platformą Tmall.com e-sklepu producenci mogą dotrzeć do ponad 500 mln potencjalnych konsumentów zarejestrowanych na platformie. Z Tmall.com korzysta ponad 50% kupujących online w Chinach.
Tmall.com poprzez zestaw usług takich jak system płatności mobilnych, obsługę logistyczną pozwala na szybkie i skuteczne zaistnienie na dominującym w Chinach rynku m-commerce.
Jak zacząć sprzedawać w Chinach poprzez Tmall.com
Tmall.com oferuje zagranicznym sprzedawcom dwa modele wejścia na chiński rynek online:
1) Tmall.hk dla firm zagranicznych, które nie posiadają oddziału lub przedstawicielstwa na terenie Chin. Firmy mogą sprzedawać i wysyłać swoje produkty spoza granic Chin, jednak muszą zapewnić obsługę klienta w języku chińskim oraz wskazać miejsce ewentualnych zwrotów na terenie Chin.
Otwarcie e-sklepu na Tmall.hk wiąże się z opłatami: depozyt zwrotny 25000 $US, roczna opłata od 5000 $US, opłata z transakcję ok. 2%
2) Tmall.com to oferta dla firm zagranicznych posiadających oddział na terenie Chin. Produkty muszą znajdować się na terenie Chin, dostawa max. 72 godziny, zwroty przyjmowane bez uzasadnienia do 7 dni od odebrania przez kupującego. Depozyt zwrotny w zależności od rodzaju sklepu od ok. 10000 $US, roczna opłata ok. 5000 $US ( może być także zwrotna ), niewielkie opłaty od transakcji.
Dla producenta, który poważnie myśli o wejściu ze swoimi produktami na chiński rynek zakupów online, Tmall.com jest jednym z głównych miejsc na zaistnienie. Poniżej przykład produktu niszowego, który dzięki platformie Tmall.com dotarł od razu do klienta masowego.
Firmy zainteresowane realizacją sprzedaży online w Chinach, także na Tmall.com mogą zastanowić się nad otwarciem swojego oddziału we współpracy z chińskim lokalnym partnerem, który zapewni magazyn produktowy i wsparcie logistyczne i marketingowe w Chinach, obsłuży kupujących w jęz. chińskim, zrealizuje obsługę posprzedażową oraz zapewni doskonałą komunikację pomiędzy oddziałem w Chinach a biurem producenta w Polsce.
Firmy zainteresowane promocją i sprzedażą swoich produktów w Chinach zapraszamy do współpracy: Kontakt.
Więcej o trendach w chińskim e-handlu.
Tmall.com jest jedną z platform sprzedaży online B2C należącą do Grupy Alibaba.
Na Tmall.com swoje produkty prezentuje ponad 100 000 firm i marek z całego świata, poczynając od największych marek międzynarodowych takich jak Bershka, GAP, Chanel, Dior, poprzez znane marki chińskie po produkty mniej znanych firm z całego świata. Przykładowo w kategorii odzież damska, Zara jest aktualnie jedną z najlepiej sprzedających się marek na rynku chińskim.
Polskie produkty w Chinach
Prezentacja swoich produktów na Tmall.com to doskonały punk wyjścia także dla firm polskich zainteresowanych ekspansją na największy rynek konsumencki świata. Firmy kosmetyczne, odzieżowe, jubilerskie, spożywcze, producenci wysokiej klasy produktów luksusowych, produkty ekologiczne i niszowe mają szansę wzbudzić zainteresowanie chińskich konsumentów.
Poprzez stworzenie zintegrowanego z platformą Tmall.com e-sklepu producenci mogą dotrzeć do ponad 500 mln potencjalnych konsumentów zarejestrowanych na platformie. Z Tmall.com korzysta ponad 50% kupujących online w Chinach.
Tmall.com poprzez zestaw usług takich jak system płatności mobilnych, obsługę logistyczną pozwala na szybkie i skuteczne zaistnienie na dominującym w Chinach rynku m-commerce.
Jak zacząć sprzedawać w Chinach poprzez Tmall.com
Tmall.com oferuje zagranicznym sprzedawcom dwa modele wejścia na chiński rynek online:
1) Tmall.hk dla firm zagranicznych, które nie posiadają oddziału lub przedstawicielstwa na terenie Chin. Firmy mogą sprzedawać i wysyłać swoje produkty spoza granic Chin, jednak muszą zapewnić obsługę klienta w języku chińskim oraz wskazać miejsce ewentualnych zwrotów na terenie Chin.
Otwarcie e-sklepu na Tmall.hk wiąże się z opłatami: depozyt zwrotny 25000 $US, roczna opłata od 5000 $US, opłata z transakcję ok. 2%
2) Tmall.com to oferta dla firm zagranicznych posiadających oddział na terenie Chin. Produkty muszą znajdować się na terenie Chin, dostawa max. 72 godziny, zwroty przyjmowane bez uzasadnienia do 7 dni od odebrania przez kupującego. Depozyt zwrotny w zależności od rodzaju sklepu od ok. 10000 $US, roczna opłata ok. 5000 $US ( może być także zwrotna ), niewielkie opłaty od transakcji.
Dla producenta, który poważnie myśli o wejściu ze swoimi produktami na chiński rynek zakupów online, Tmall.com jest jednym z głównych miejsc na zaistnienie. Poniżej przykład produktu niszowego, który dzięki platformie Tmall.com dotarł od razu do klienta masowego.
Firmy zainteresowane realizacją sprzedaży online w Chinach, także na Tmall.com mogą zastanowić się nad otwarciem swojego oddziału we współpracy z chińskim lokalnym partnerem, który zapewni magazyn produktowy i wsparcie logistyczne i marketingowe w Chinach, obsłuży kupujących w jęz. chińskim, zrealizuje obsługę posprzedażową oraz zapewni doskonałą komunikację pomiędzy oddziałem w Chinach a biurem producenta w Polsce.
Firmy zainteresowane promocją i sprzedażą swoich produktów w Chinach zapraszamy do współpracy: Kontakt.
Więcej o trendach w chińskim e-handlu.