Trendy: reklama Tiktok
TikTok co to jestTikTok (w Chinach jako Douyin) to mobilna aplikacja internetowa, której główna funkcja polega na możliwości publikowania krótkich materiałów wideo, w założeniu formą zbliżonych do teledysków muzycznych. Stworzona przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance we wrześniu 2016. Dostępna w kilkudziesięciu wersjach językowych. W kwietniu 2020 korzystało z niej dwa miliardy użytkowników, była to najczęściej pobierana aplikacja na świecie.
We wrześniu 2017 przedsiębiorstwo ByteDance, będące właścicielem TikToka, przejęło za cenę miliarda USD popularną w Europie i Stanach Zjednoczonych konkurencyjną aplikację musical.ly. 41% użytkowników TikToka jest w wieku od 16 do 24 lat. W Polsce (w 2020) 90% użytkowników aplikacji stanowiły osoby w wieku poniżej 18 lat. 66% posiadaczy kont było użytkownikami aktywnymi (publikującymi treści). 95% użytkowników stanowiły kobiety. 90% użytkowników oceniało serwis pozytywnie. Popularne formy materiałów wideo na TikTok to m.in.:
Reklamy na TikTokW październiku 2020 r. platforma e-commerce Shopify dodała TikTok do swojego portfolio platform mediów społecznościowych, umożliwiając sprzedawcom internetowym sprzedawanie swoich produktów bezpośrednio konsumentom na TikTok.
Niektóre małe firmy wykorzystywały TikTok do reklamowania się i dotarcia do odbiorców szerszych niż region geograficzny, który normalnie obsługuje. Wirusową reakcję na wiele filmów TikTok dla małych firm przypisuje się algorytmowi TikTok, który pokazuje treści, do których widzowie są przyciągani, ale których jest mało prawdopodobne, aby aktywnie wyszukiwali (takie jak filmy o niekonwencjonalnych rodzajach działalności, takich jak pszczelarstwo i wycinanie lasów ). W 2020 r. firmy zajmujące się mediami cyfrowymi, takie jak Group Nine Media i Global, coraz częściej korzystały z TikTok, koncentrując się na taktykach, takich jak pośrednictwo w partnerstwie z wpływowymi osobami TikTok i opracowywanie kampanii treści markowych. Godna uwagi współpraca między większymi markami i czołowymi wpływowymi osobami TikTok obejmowała współpracę Chipotle z Davidem Dobrikiem w maju 2019 r. oraz współpracę Dunkin' Donuts z Charli D'Amelio we wrześniu 2020 r. Źródło: Wiki |