Rynek indyjski. Eksport do Indii. Import z Indii
Co eksportować do Indii
Indie to jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek świata i jeden z największych rynków konsumenckich na świecie z liczbą ludności ponad 1,3 mld i przewidywanym wzrostem gospodarczym na poziomie około 7 proc. rocznie. Liczba przedstawicieli rosnącej klasy średniej i wyższej stanowi ok. 20 proc. całkowitej populacji Indii i kształtuje się w Indiach na poziomie 250-300 mln.
Możliwości rozwoju polskiego eksportu do Indii Szybki rozwój gospodarczy Indii w tempie ponad 7 % rocznie przekłada się na powstawanie nowych możliwości dla firm zagranicznych. Obserwuje się wzrost znaczenia indyjskiej gospodarki w gospodarce światowej. Rosnąca w zasobność indyjska klasa średnia jest sobie w stanie pozwolić na nabywanie coraz więcej dóbr o coraz wyższym standardzie. Oznacza to wzrost zapotrzebowania na import produktów konsumpcyjnych Możliwości zwiększenia polskiego eksportu istnieją praktycznie w każdej branży, niemniej szczególne możliwości tkwią w następujących branżach:
Źródło: https://india.trade.gov.pl |
Katalog polskich eksporterów w Indiach
Katalog Polskich Eksporterów Polish Merchants ma na celu prezentację oferty polskich firm, eksporterów i wystawców zainteresowanych promocją swoich produktów i usług na rynkach zagranicznych i jest dystrybuowany podczas wybranych imprez wystawienniczych oraz bezpośrednio do wybranych firm i instytucji na wybranych rynkach zagranicznych.
Katalog polskich firm i produktów przetłumaczony na lokalny język to jedno z podstawowych narzędzi prowadzących do nawiązania realnych relacji biznesowych z partnerami na danym rynku zagranicznym. Katalog zawiera prezentację firmy i oferty produktowej w kilku formach: - wpis w katalogu firm skrócony ( dane firmy, adres email, adres strony www, kategoria, krótki opis działalności ) - wpis w katalogu firm wersja pełna ( dane firmy, adres email. adres www, opis zakresu działalności, oferta produktowa ) - artykuł sponsorowany - wycena indywidualna - inna forma prezentacji wg indywidualnych ustaleń Katalog przygotowany jest w wersjach dwujęzycznych dla danego rynku: jęz. angielski oraz jęz. lokalny. Katalog jest wydawany z przeznaczeniem na konkretne branżowe imprezy targowe m.in. w Indiach, Niemczech, Danii, Holandii, Szwecji, Norwegii, Czechach, Bułgarii, Rumunii i w Chinach. Dystrybucja Katalogu na wybranych imprezach targowych na stoisku wydawcy lub poprzez Partnerów. Główne branże prezentowane w katalogu: przetwórstwo spożywcze, branża rolno-spożywcza, branża meblarska i wyposażenia wnętrz, branża maszynowa, opakowalnictwo i inne. Wielkość nakładu realizowana jest w zależności od charakteru imprezy, branży i regionu. Minimalny nakład 2000 egz. Strony www Polish Merchants stanowią uzupełnienie katalogu i będą prezentowały online ofertę firm występujących w Katalogu. Dodatkowe informacje: PolskiEksporter.pl |
Indie. Rynek indyjski - informacje i aktualności.

Sektor e-commerce w Indiach
Od kilku lat branża handlu elektronicznego w
Indiach wykazuje niezwykły wzrost i szybko wypiera inne, bardziej
tradycyjne sposoby realizacji transakcji. W ostatnich latach branża ta
była także świadkiem wielu inwestycji, zarówno przez firmy z prywatnym
kapitałem jak i kapitałem typu venture – co jest dowodem na dynamiczną
naturę i pozytywne perspektywy dla tego sektora gospodarki. Mimo, iż
branżę e-handlu w Indiach wciąż można traktować jako raczkującą, z dużą
ilością krajowych „start-up’ów” i międzynarodowych ugruntowanych graczy
wciąż wchodzących na rynek, to wielkość, wartość i tempo rozwoju tej
gałęzi gospodarki prezentują się imponująco.
Historia:
Początek e-handlu w Indiach sięga późnych lat 90. ubiegłego wieku i można go w większości przypisać następującym czterem czynnikom: wprowadzeniu usług internetowych w Indiach, założeniu portali typu „B2B”, sukcesowi jaki odniosły internetowe portale matrymonialne oraz popularyzacji usług rekrutacyjnych online w Indiach.
Usługi internetowe pojawiły się w Indiach dopiero w 1995 r. i pierwotnie dotyczyły przede wszystkim firm, które zakładały elektroniczne portale dla firm typu „B2B”. Jednocześnie wraz z pojawieniem się bardziej korporacyjnej kultury pracowej w późnych latach 90. ubiegłego stulecia, rozprzestrzenianiu się Induskiej diaspory na świecie oraz powszechnemu występowaniu zaaranżowanych małżeństw w Indiach, internetowe portale matrymonialne także zaczęły cieszyć się rosnącą popularnością. Strony internetowe takie jak „Shaadi.com”, która zaczęła swoją aktywność w 1996 r. , stały się innowatorami w swojej dziedzinie. Internetowe portale rekrutacyjne po raz pierwszy pojawiły się w Indiach w 1997 r. – uprzednio informacje dotyczące zatrudnienia i rekrutacji ograniczały się do gazet i tygodników.
Od 2000 r. kolejnym ważnym czynnikiem w popularyzacji handlu elektronicznego w Indiach są coraz bardziej powszechne tzw. tanie linie lotnicze. Uruchomienie krajowych „tanich linii” w 2005 r. nie tylko pozwoliło dużej liczbie Indusów odbyć swoją pierwszą podróż samolotem ale także przyczyniło się do uruchomienia internetowej sprzedaży biletów. Od tego czasu internetowa sprzedaż biletów została entuzjastycznie przyjęta przez prawie wszystkie pozostałe firmy świadczące usługi transportowe w Indiach. Internetowe portale biletowe generują niespełna 81% całości przychodów sektora e-handlu obsługującego konsumentów (tj. sektor B2C i C2C). Internetowa sprzedaż detaliczna pojawiła się w Indiach dopiero w 2007 r. wraz z wprowadzeniem kilku stron specjalizujących się w e-handlu detalicznym. Stanowi ona 12,5% całej branży handlu elektronicznego. Od momentu jego wprowadzenia na rynek obserwujemy stały rozwój segmentu e-handlu detalicznego.
Pełne opracowanie: Sektor e-commerce w Indiach
Do pobrania
Historia:
Początek e-handlu w Indiach sięga późnych lat 90. ubiegłego wieku i można go w większości przypisać następującym czterem czynnikom: wprowadzeniu usług internetowych w Indiach, założeniu portali typu „B2B”, sukcesowi jaki odniosły internetowe portale matrymonialne oraz popularyzacji usług rekrutacyjnych online w Indiach.
Usługi internetowe pojawiły się w Indiach dopiero w 1995 r. i pierwotnie dotyczyły przede wszystkim firm, które zakładały elektroniczne portale dla firm typu „B2B”. Jednocześnie wraz z pojawieniem się bardziej korporacyjnej kultury pracowej w późnych latach 90. ubiegłego stulecia, rozprzestrzenianiu się Induskiej diaspory na świecie oraz powszechnemu występowaniu zaaranżowanych małżeństw w Indiach, internetowe portale matrymonialne także zaczęły cieszyć się rosnącą popularnością. Strony internetowe takie jak „Shaadi.com”, która zaczęła swoją aktywność w 1996 r. , stały się innowatorami w swojej dziedzinie. Internetowe portale rekrutacyjne po raz pierwszy pojawiły się w Indiach w 1997 r. – uprzednio informacje dotyczące zatrudnienia i rekrutacji ograniczały się do gazet i tygodników.
Od 2000 r. kolejnym ważnym czynnikiem w popularyzacji handlu elektronicznego w Indiach są coraz bardziej powszechne tzw. tanie linie lotnicze. Uruchomienie krajowych „tanich linii” w 2005 r. nie tylko pozwoliło dużej liczbie Indusów odbyć swoją pierwszą podróż samolotem ale także przyczyniło się do uruchomienia internetowej sprzedaży biletów. Od tego czasu internetowa sprzedaż biletów została entuzjastycznie przyjęta przez prawie wszystkie pozostałe firmy świadczące usługi transportowe w Indiach. Internetowe portale biletowe generują niespełna 81% całości przychodów sektora e-handlu obsługującego konsumentów (tj. sektor B2C i C2C). Internetowa sprzedaż detaliczna pojawiła się w Indiach dopiero w 2007 r. wraz z wprowadzeniem kilku stron specjalizujących się w e-handlu detalicznym. Stanowi ona 12,5% całej branży handlu elektronicznego. Od momentu jego wprowadzenia na rynek obserwujemy stały rozwój segmentu e-handlu detalicznego.
Pełne opracowanie: Sektor e-commerce w Indiach
Do pobrania
Imprezy targowe w Indiach
![]() Aktualności
Polskie soki i przetwory owocowe mogą skusić Indie; szansa dla jabłek i aronii - PortalSpozywczy.pl Polska chce sprzedawać w Indiach drób, wieprzowinę i jabłka - PortalSpozywczy.pl Polskie słodycze powinny ruszyć na podbój Indii - PortalSpozywczy.pl Indie: wielki rynek, gdzie szanse mają polskie przetwory owocowe, mleczarskie, słodycze, alkohol i puszki - PortalSpozywczy.pl Wielu polskich producentów owoców i warzyw jest skupionych na możliwości eksportowania swoich surowców i produktów do Chin. Nieco w tle za Chinami jest jednak nie mniej rozwojowy rynek indyjski, którego wielu polskich sadowników zwyczajnie nie zauważa - SadyOgrody.pl |
Wydarzenia
![]() Polska misja gospodarczo-inwestycyjna do Indii.
W ciągu dwóch lat chcemy podwoić obroty handlowe pomiędzy Polską a Indiami, a w perspektywie pięciu lat zwiększyć je pięciokrotnie – mówił w poniedziałek w Mumbaju sekretarz stanu w ministerstwie gospodarki Jerzy Pietrewicz, podczas konferencji dotyczącej partnerstwa handlowego między oboma krajami. - Współpraca państw o tak dobrej sytuacji gospodarczej wydaje się czymś naturalnym i może przynieść wiele korzyści obu stronom - dodała wiceprezes PAIiIZ Monika Piątkowska. Dobre wieści z Indii: Hindusi są zainteresowani kupowaniem polskich jabłek, ich przetworów i innych produktów spożywczych. Prezentacja polskiej żywności robi furorę na konferencji w New Delhi. Udział polskich przedsiębiorców oraz przedstawicieli instytucji rządowych na targach Engineering Sourcing Show w Mumbaju to ostatni, a zarazem jeden z najistotniejszych punktów programu misji gospodarczo - inwestycyjnej, zorganizowanej przez PAIiIZ oraz Ministerstwo Gospodarki. |